Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

INFO

Ja Alberke dat denk ik ook, maar overdrijf je nu niet een beetje met je pasta? Dat kun je beter op je bord scheppen en zelf lekker opeten.
Heb je al eens je vinger op het te koelen materiaal gelegd, en hoe warm wordt het nu echt?
En bedenk het moet ook nog uit elkaar kunnen. En misschien wel vaker dan je lief is.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: Alberke op 28 januari 2018, 11:15:47 AM
Maar ik dacht dat die koelplaat wel het aanvoermechanisme goed moet raken voor een goede koeling; ik zie dat niet zitten bij deze systemen.
Zo is het wel ontworpen, lijkt het.
Maar bij mij wordt het koellichaam niet echt warm.
Het is koeler dan het bed, tijdens het printen.

grt Piet.

Alberke

Het gaatje van van de extruder-koelvin een klein beetje naar onder vergroot, zodat ik nu het filament goed kan zien bij het invoeren.
De ventilator komt los in een "bakje" te zitten (dat nu aan het printen is).
Bij nieuw invoeren ventilatorke efkes opzij zetten.
Simpel!

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: PietB op 28 januari 2018, 10:29:10 AM
Citaat van: Alberke op 28 januari 2018, 09:58:40 AM
Citaat van: Alberke op 27 januari 2018, 21:34:16 PM
Blauwe tape gebruik ik ook, en ik krijg het stuk bijna niet los!
De bedverwarming staat uit!
Ik til het er na een paar minuten zo af.

grt Piet.


met een heel scherp vleesmes, heel gemakkelijk!




Citaat van: Alberke op 28 januari 2018, 10:48:11 AM
Citaat van: PeterC op 27 januari 2018, 22:38:06 PM

Het stukje van 4 uren printen is voor mij in orde, behalve wat Y-wobble.  Misschien toch maar eens een 'belt tensioner' maken voor die Y-as...
Ik zou beginnen met een "front brace", anders zou het wel eens "krak" kunnen gaan met die "belt tensioner".
Dat verhoogt ook de y-stabiliteit heb ik ondervonden.
Printen duurt een 8 uur, maar er zijn er in twee delen, 4 uur per deel, die netjes in elkaar klikken of schroeven.

Hugo, toevallig een link?  Ik vind er heel wat maar velen uit één stuk.
Groetjes, Peter


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

philippe_007


PeterC

Hugo, dat was snel, het lijkt Ov...toom wel  ;)  :D :D
Bedankt!
Groetjes, Peter


Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Philippe, ook bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb heel vlug de constructie uit twee delen eens bekeken en ik denk toch dat een constructie uit één deel een stuk steviger is.  Beide stukken zijn ofwel verbonden met een schroef ofwel met een zwaluwstaart.  Beide stevige verbindingen, maar iets uit één geheel lijkt me toch net nog iets steviger.
Goed ik zie wel.  Ik heb nog een tweetal kg PLA liggen die ik graag als 'leergeld' over heb (wit, blauw, zwart ...en neen ik ben geen voetbalfan!).  Ik moet alleen de tijd zien te vinden om (heel) langdurige prints uit te voeren!




@Piet, zaterdag heb ik een dagje vrijaf en tijdens uren durende prints probeer ik een bank te tekenen  ;)
Groetjes, Peter


Alberke

Citaat van: PeterC op 29 januari 2018, 22:23:01 PM
Philippe, ook bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb heel vlug de constructie uit twee delen eens bekeken en ik denk toch dat een constructie uit één deel een stuk steviger is.  Beide stukken zijn ofwel verbonden met een schroef ofwel met een zwaluwstaart.  Beide stevige verbindingen, maar iets uit één geheel lijkt me toch net nog iets steviger.
Goed ik zie wel.  Ik heb nog een tweetal kg PLA liggen die ik graag als 'leergeld' over heb (wit, blauw, zwart ...en neen ik ben geen voetbalfan!).  Ik moet alleen de tijd zien te vinden om (heel) langdurige prints uit te voeren!




Het is juist die 8 uur printen die me de tweedelige heeft doen kiezen. Ik heb die met de zwaluwstaart gekozen en ik kan u verzekeren dat het stevig is!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: Alberke op 29 januari 2018, 22:41:43 PM
Het is juist die 8 uur printen die me de tweedelige heeft doen kiezen. Ik heb die met de zwaluwstaart gekozen en ik kan u verzekeren dat het stevig is!

Welke layerhoogte?  Printsnelheid?  % Fill?  Wanddikte?  Aantal solid bottomlayers?  Aantal solid toplayers? ...?  ;)
Ik leer graag bij van anderen hun ervaring  ;)
Groetjes, Peter


philippe_007

Peter,
daar kan ik u niet mee helpen, zover ben ik nog niet in het 3D-printen gebeuren,
maar ik lees met interesse mee.

PietB

Citaat van: PeterC op 29 januari 2018, 22:53:54 PM
Welke layerhoogte?  Printsnelheid?  % Fill?  Wanddikte?  Aantal solid bottomlayers?  Aantal solid toplayers? ...?  ;)
Ik leer graag bij van anderen hun ervaring  ;)
Ik gebruik layer hoogte 0.12mm, snelheid 3600mm/min, 20% fill Solid bottom 5 solid top 5
Wanddikte heb ik niet paraat.
Deze settings in Simplify3D bevallen mij het best.

grt Piet.

raf

als het om versteviging stukken gaat doe ik 100% fill
tja het kan er over zijn maar dan is het ook wel lekker stevig
liever iets te veel pla en te stevig dan later opnieuw moeten printen omdat het nog door buigt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.