Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

INFO

#345
Raf, zolang je het printbed niet verwarmd zal het wel goed gaan, en heb je de FET niet nodig.

En die andere lagerbussen maken echt wel een wereld van verschil, in het produceren van geluid.
Verder kun je niet zoveel fout doen met het in elkaar zetten. Gewoon RTFM en dan DWEIS.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Wim aan  het bed komt zo wie zo een fet te staan als die binnen komt
ik heb meer lawaai van de ventilator na het printen van een nieuwe koeling dan van de rest
ik zal als ik nog eens print een filmpke maken dan kun je het zelf horen
de ventilator trek ik dan uit

en ik denk dat jullie geen idee hebben van wat lawaai is
want ooit al eens achter een freesmachine gestaan das pas lawaai
https://youtu.be/FulYNT013u0
hier een deksel mal voor een licht mast die ik gemaakt heb
zo moet maar eens een paar uur werken lag de dafalghan maar al klaar

dus voor mij is de 3D printer fluister stil want ik hoor mezelf nog denken als hij aan staat

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: INFO op 04 januari 2018, 11:45:45 AM
Johan, we hebben het hier over het meten van STROOM, niet over weerstand of spanning.

Dus gewoon draadje los en meter er tussen.

https://www.youtube.com/watch?v=Yx4jOzcmGb0

Groetjes

Pwm is ac, dus moet je ac stroom eten. Meten is weten als je weet wat je meet. Zou me helemaal niet verbazen als je 10A meet bij opstart met een koud bed en 1A eenmaal op temperatuur.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 04 januari 2018, 12:52:57 PM
Pwm is ac, dus moet je ac stroom eten.
O ja? Bij PWM denk ik eerder aan DC die snel aan- en uitgeschakeld wordt. Hoewel ik niet uitsluit dat PWM ook wel eens bij AC wordt toegepast.

Michiel

#349
Waarschijnlijk kennen jullie deze site al, waar alles wat te meten viel van het "heatbed", ook gemeten is geweest:

https://3dprint.wiki/reprap/anet/a8/improvements/understanding_my_heatbed
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

laten we het even beleefd en netjes houden...

Of er meet fouten gebeurd zijn of niet, of er interpretatiefouten zijn, of er verkeerd gemeten is of niet,  laat ik even in het midden.

Het ging bij mijn weten gewoon om de vraag van Raf of hij eerst de extruder of eerst het heatbed van een FET zou gaan voorzien....  niks mee rof minder


En intussen heeft hij zelf aan gegeven dat zijn voorkeur naar de hot end (extruder) uit ging.  En zodra de tweede fet arriveert, wordt ook zijn hot bed aangepakt.

Punt,klaar ! 



... en laten we nu gewoon rustig verder met de gebruikerservaringen van deze printer aub
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf




deze maar gebruiken zekers want het begint een beetje on plezant te worden
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Even wat opgekuist = enkele opmerkingen die behoorlijk persoonlijk werden
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

INFO

Citaat van: raf op 04 januari 2018, 12:14:59 PM



dan lawaai waar jullie zot van worden ?? hier geen lawaai buiten nu en dan eens piep of sweep
en daar word ik nie zot van

moederbordjes die vervangen MOETEN worden ik zie niet in waarom
lagers die moeten vervangen worden
extra spang zooi die nodig is en dies meer


Raf, ik ben je nog wat uitleg of verklaringen verschuldigd.

Het moederbord moet niet vervangen worden, de originele werkt. Alleen ben ik wel gecharmeerd van de mogelijkheden van de TMC2130 steppenmotor drivers. En die passen niet op het originele bord. Dus niet omdat het moet maar omdat het kan.
Lagers zijn echt een verbetering, niet alleen voor het geluid.
De andere zooi, zoals bedrading ketting is alleen voor de mooi, hoeft ook niet. En de riemspanners zijn gewoon een must. De hoekverstevigers dat is onzin.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

sorry hé wim maar die lagers die je kunt printen die zijn echt geen verbetering
ik heb ze hier geprobeerd en de rommel ging in eerste instantie nog niet eens over de assen laat staan dat ze schoven
de originele zitten hier terug onder en deze werken volgens mij goed
of jullie hebben pech (vooral gij want je printer volgens je postings was schroot waardig)en ik heb geluk gehad

ik heb nu een 0.2 nozzel besteld en ik zal wel zien of de prints beter worden of niet
mijn verwachting van de printer zal misschien ook anders geweest zijn dan de reden waar jij die voor gekocht hebt
als ik frames kan printen waar ik mijn pcb's op kan monteren en vooral achter de gebouwen en dergelijke supports voor elektronica kan printen is deze printer meer dan geslaagd voor mij
de wagon en dergelijke was gewoon om te  zien wat de printer zoals hij nu was kon printen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Raf,

Je trekt toch weer de verkeerde conclusies. We hebben het over lagers die je gewoon koopt, niet zelf printen dus.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 05 januari 2018, 11:44:20 AM
...Lagers zijn echt een verbetering, niet alleen voor het geluid...

Gisteren enkele onderdelen van de printer bekeken oa die lagers.
Met de hand die lagers over de geleidestang laten glijden en het is precies alsof er zand in de lagers zit: een schurend, krassend geluid en gevoel.  :( :(
Daarna werkelijk met de loupe de geleidestang bekeken en die blijkt alleen maar geslepen te zijn.  Niet gepolierd!  Polieren kan misschien ook nog helpen?

Vanavond het eerste wat ik ga doen, zijn die lineaire lagers uit hun blokken halen, de blokken deftig kuisen met wasbenzine, die geleidestangen ontvetten en dan eens kijken of er een verbetering is met die Igus lagers.
Groetjes, Peter


INFO

Peter,

Dat ligt niet aan de stangen, dat ligt aan de kogeltjes in het lager. Igus lagers zijn een wereld van verschil ;)

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: PeterC op 05 januari 2018, 13:42:51 PM
Vanavond het eerste wat ik ga doen, zijn die lineaire lagers uit hun blokken halen, de blokken deftig kuisen met wasbenzine, die geleidestangen ontvetten en dan eens kijken of er een verbetering is met die
Als je ze er dan toch uit hebt gooi ze dan meteen weg Peter, het is echt bagger.
Bij mij vielen er tijdens het uitpakken al kogeltjes uit, die lagen los in de plastic zakjes.
Vervang ze meteen voor Igus lagers, stel het bouwen even uit.
Anders moet je het later doen en dan is het veel meer werk.

grt Piet.

Alberke

Ook hier een (heeeeeel laat) verjaardagsgeschenk aangekomen, netjes door meneer Bpost afgeleverd, zinder scheuren, zonder blutsen.
Direct nagekeken op de mankementen die hier al genoteerd zijn.
Er zit een USB stick bij die eigenlijk een micro-sd adapter is, met kaartje.
Het enige euvel tot hiertoe is de netstekker, die duidelijk gereageerd heeft met het piepschuim.
De stangen en de lagers eens bekeken; sommige daarvan zijn precies in de vetpot gevallen  ;D , maar geen losse kogeltjes.
Als ik die andere lagers bestel is dat weer een hele tijd wachten, en ik denk niet dat ik dat geduld kan opbrengen ;D
Handleiding afgedrukt (sorry milieu, maar ik lees liever van een blad papier). Woordenboek Chinglish erbij.

Oh ja, en geen spoor van die PLA die er bij besteld was. Of is dat het armtierig rolletje witte draad...

doos1 by Hugo Albert, on Flickr
doos2 by Hugo Albert, on Flickr
doos3 by Hugo Albert, on Flickr
snoer by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D