Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

INFO

@Piet, ja ik denk dat het zeker gaat werken, en niet alleen voor het geluid, maar ook voor andere opties, die dan mogelijk zijn/worden met deze drivers.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

als die er niet op zit, dan heb je pech met je   motor drivers.    Een beetje stepperdriver heeft die mogelijkheid sowieso om de stroom te beperken zodat je de motor niet verbrandt.

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PeterC

Citaat van: INFO op 02 januari 2018, 12:14:57 PM
Vandaag een ander moederbord besteld, om met deze andere en betere stappenmotor driver te kunnen toepassen...

Wim, toevallig iets meer uitleg en eventueel een link daarvan?




Een volledig intakte doos met de A8 toegekomen!
Nadat ik het bericht van het thuisfront had gekregen dat de printer was toegekomen ben ik even bij mijn chef binnen gesprongen: please, vrijdag een dagje vrijaf? Allez, zorg dan dat tegen donderdagavond je werk is gedaan!
Vrijdag is Michiel ook nog thuis en kunnen we samen ipv Team- aan PrinterBuilding doen   ;D ;D ;D
Groetjes, Peter


INFO

Peter, deze had ik 18-12-2017 om 23:09 al gedeeld met jullie.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26973.210.html

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Je bedoelt deze post Wim?
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,26973.msg392296.html#msg392296
Je maakt er wel een zoekplaatje en puzzel van hoor.
Geef gewoon de link van de upgrade die je wilt toepassen, dat is toch veel makkelijker?

INFO

Piet,

Informatie was dus al gedeeld, als deze niet wordt gelezen dan kan ik daar verder niets aandoen. Op fora's vallen we al meer dan genoeg in herhaling, en dan wordt de inhoud ook niet opgepikt.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

de eerste van de twee versterkers is binnen
nu of aan sluiten op de extruder of aan het bed
ik denk dat ik voor de extruder ga want met pla verwarm ik het bed niet zo hoog in °
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: raf op 03 januari 2018, 17:39:21 PM
ik denk dat ik voor de extruder ga want met pla verwarm ik het bed niet zo hoog in °
Een goed idee, de stroom naar de extruder is ook groter dan naar het printbed.

grt Piet.

INFO

#338
Raf,

Ik zou zeker gaan voor het BED, die geeft de meeste problemen, en kans op uitfikken.
De extruder heeft nog nooit een probleem gegeven met zijn eigen FET op het moederbord.
Je kunt er het interweb op nalezen, alle problemen die je leest zijn met het bed en daarvoor wordt dan ook de externe FET aanbevolen.
https://3dprint.wiki/reprap/electronics/heatbed_mosfet
Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: INFO op 03 januari 2018, 19:12:00 PM
Ik zou zeker gaan voor het BED, die geeft de meeste problemen, en kans op uitfikken.
De uitfik problemen manifesteren zich vooral bij de stekkerverbindingen en niet zo zeer bij het printbed zelf.
Dus daar gaat de Fetbooster je niet van vrijwaren.
Ik meet hier bij mijn printer in de stroomkring van het printbed bij verwarming 1Amp en bij de extruder 5Amp, vandaar mijn advies doe de extruder.
En maak van de verbindingen van het printbed, soldeer verbindingen!
Als je dat netjes doet is er niets aan de hand.

Maar ja Raf mijn mening voor die van een ieder ander, dus overweeg ook de suggestie van Wim.

grt Piet.


INFO

#340
Piet, het printbed heeft een weerstand van ongeveer 1 ohm, bij een spanning van  12V, geeft dat al snel een stroomverbruik van ongeveer 10A. Vandaar dat de stekker en de bedrading bij de stekker ook uitfikt. Ook de fet op het moederboard fikt uit, het is maar net wie er wint. Mijn eerste moederbord was na 10 uur gebruik al uitgefikt.
Dus dat was bord nummer 1. Na vervanging, en monteren van een FET volgde na een paar dagen, 30 uur printen ongeveer de plug op het moederbord. Deze ook vervangen door de printkroon steen, en wat schetst mijn verbazing, na een tijdje printen smelt de isolatie van de MIN draad. Dus of er werkelijk maar 1A loopt zoals jij zegt, ik zet vraagtekens  bij jouw meting.
Dat hotend heeft hier nog niet voor bedradings problemen gezorgd.
RAF en PeterC, doe er je voordeel mee.

Groetjes

PS.: Ik schrijf toch nergens dat het printbed uitfikt, of ben ik nu gek?

Kijk hier voor de specificaties van het bed
https://nl.aliexpress.com/item/Anet-A6-A8-MK3-12V-Hotbed-Aluminum-Heated-Bed-Upgraded-from-MK2B-MK2A-for-Mendel-RepRap/32825812472.html

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Ik meet hier echt 1 Amp en ik heb ook een ander printbed, dan dat jij toont.

grt Piet.

Havoc

Citaat van: PietB op 04 januari 2018, 10:13:52 AM
Ik ga niet door met dit welles nietes spelletje Wim.
We waren het al eerder eens over het feit dat jouw en mijn printer erg van elkaar verschillen.
En mijn AVO MkII Model 8 heeft me nog nooit in de steek gelaten.
grt Piet.

Ik vermoed dat die verwarming pwm gestuurd is. Zeker dat je ac meet en dat je meter de frequentie aankan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Johan, we hebben het hier over het meten van STROOM, niet over weerstand of spanning.

Dus gewoon draadje los en meter er tussen.

https://www.youtube.com/watch?v=Yx4jOzcmGb0

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

wow niet allemaal tegelijk en rustig blijven ademhalen


ik heb 2 van die fed toestanden besteld dus ik hoop dat de volgende deze week nog toekomt
en dan doe ik ze alle twee tegelijk aansluiten

maar als ik zo lees dan branden jullie nogal veel op ?? dus vraagtekens daar bij
met pla heb ik trouwens geen echt verwarmd bed nodig ik zet het op 24°

dan lawaai waar jullie zot van worden ?? hier geen lawaai buiten nu en dan eens piep of sweep
en daar word ik nie zot van

moederbordjes die vervangen MOETEN worden ik zie niet in waarom
lagers die moeten vervangen worden
extra spang zooi die nodig is en dies meer

hebben jullie de printer wel goed in elkaar gezet vraag ik me zo stilletjes aan af
ik heb hem zeer snel gemonteerd door de ervaring met de stepcraft en youtube filmpke der bij
maar ik heb al die problemen niet en ik zit aan de tweede rol van 1 kg pla

dus mijne heren wat doen jullie verkeerd
ik heb ook print tijden van een 12 uur en dergelijke maar bij mij word er niks warm buiten wat warm moet worden

de draden aan het bed zijn er wel aan gesoldeerd dat was de eerste update

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.