3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

loebaske


Dan moet men nieuwjaar nog een week uitstellen als het met Bpost is Peter  ;)

ACFI

Eric,

niet grappig.

Alle pakjesbezorgers doen momenteel hun uiterste best om iedereen te bedienen. En ja voor sommigen zal het pakje er pas volgend jaar zijn.

Dat is het nadeel van in den vreemden te kopen.

Er is geen reden om bpost de zwarte piet toe te schuiven.

ACFI.

PietB

Je gaat me toch niet vertellen dat Bpost er een jaar over gaat doen voor ze Peter zijn woning gevonden hebben, Eric?

grt Piet.

raf

Sorry maar zelfs niet in den vreemden het het er nog lang over
Der licht gvd een pakket in de walen ergens reeds 3 weken en het komt maar niet door
Maar ja er licht een grens tussen hé dat zal de oorzaak zijn
Het kwam van Spanje dus echt vreemd is dat niet

Een paketje met processoren uit de UK was efkes 2 maanden onder weg
Komaan hé dat de postbode's hun werk proberen te doen ok das waar maar soms die in de sorteer station's die maken wel de lamp aan hoor

Ja ze vinden het pakketje niet meer krijg je dan als uitleg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

#319
Het geheel opgebouwd en een beweging test.

Montageplaat 3dv6 met ketting by W R, on Flickr

Cooling by W R, on Flickr

Met beweging auto leveling by W R, on Flickr


Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Mooi man, nou ff wachten op de extruder.
Dit is een mooi succes.

grt Piet.

INFO

GRRRRRRRRR!!!!!!!! Blijkt dat ik de verkeerde kettingschakels heb geprint, ik heb de zogenaamd verbeterde gekozen. Alleen is het zoals altijd niet iedere verandering is een verbetering. Bij deze schakels moet je de draden vastzetten met tyraps, en bij de niet verbeterde heb je gewoon een tunneltje waar de draadjes door heen gaan, niets vastzetten dus gewoon er door heen steken. Ligt alles lekker los en kan er nergens frictie ontstaan. Maar weer opnieuw de printer aan, en 12 uur printen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

je hebt niet alleen dat probleem
ik print een proef stukje met maar 30% filling en wonder boven wonder het past
ik print het origineel met 100% fill en ????????????? het is 4 mm  te klein de buis kan er niet in
begrijpen wie kan

dus alles opnieuw tekenen en herbeginnen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: INFO op 31 december 2017, 18:47:53 PM
Bij deze schakels moet je de draden vastzetten met tyraps
Die oude versie hebben de reputatie dat de draden doorschuren, vandaar.

grt Piet.

INFO

Zolang ik ze niet fixeer zal dat wel meevallen denk ik denkelijk denkik.
En dan doen we er toch gewoon eerst een kousje om.
En als de print kwaliteit goed is zal het ook minder ruw zijn -;)

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Vandaag een ander moederbord besteld, om met deze andere en betere stappenmotor driver te kunnen toepassen. Zodat deze wat stiller en beter werken. Kost bij elkaar bijna de aanschafprijs van de gehele printer, maar ja, dat heb je ook wat, nu is het gewoon een brombeer met heel veel nukken, (lijkt zijn baas wel), zo wordt het een geheel andere 3D printer en is er weinig over van de Anet A8.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 02 januari 2018, 12:14:57 PM
...een brombeer met heel veel nukken, (lijkt zijn baas wel)...
:) ::) ::) ;)



Net een berichtje gekregen van het thuisfront dat er een grote doos is geleverd  :)
Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: INFO op 02 januari 2018, 12:14:57 PM
Vandaag een ander moederbord besteld, om met deze andere en betere stappenmotor driver te kunnen toepassen. Zodat deze wat stiller en beter werken. Kost bij elkaar bijna de aanschafprijs van de gehele printer, maar ja, dat heb je ook wat,
Denk je dat datgaat helpen Wim?
Bij mij werd het brommen en lawaai bij het verplaatsen van het bed vooral veroorzaakt door de lagers van het bed.
Nadat ik deze goed had uitgelijnd werd de printer een stuk stiller.
https://youtu.be/uAQpUj8_PDc

Citaat van: INFO op 02 januari 2018, 12:14:57 PMnu is het gewoon een brombeer met heel veel nukken, (lijkt zijn baas wel)
;D

dani

Ik weet dat het weinig relevant is op dit punt in de discussie, maar wilde even iets in de groep gooien....

Ik heb vandaag een paar stukjes geprint om een kitje Faller 402 weer compleet te maken.     Hierbij ondevrond k dat mijn extruder regelmatig eens "sputterde"  en haperde.
Bij wijze van test heb ik het instelpunt van de motorstroom van die extruder stepper even wat lager gezet, zodat die iets meer stroom krijgt van de stuurprint (een "all use"  4988A)  en ineens was het probleem opgelost.   De motor blijft nu mooii continu draaien en de extrusie loopt een pak vlotter.

Dit is dus ook van toepassing op de andere steppermotoren voor de as bewegingen.   Als je deze iets meer stroom geeft dan gaan ze vlotter draaien en niet  "afhaken" wanneer ze tegen de begrensde sroom van de driver print aan lopen.   

Die instelling doe je met het mini  instelpotentiometertje op het driver printje zelf,  wijzerzin = "dichtknijpen", tegenwijzerzin = "extra power".    Draai zeker niet te veel ineens, doe het met kleine stapjes !!!


Het is maar een weetje .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Moet die instel mogelijkheid er wel opzitten  8)
Alleen de waarheid ligt in het midden.