Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

adrievans

Citaat van: PietB op 23 december 2017, 01:29:05 AM
Citaat van: INFO op 22 december 2017, 23:25:45 PM
Piet, volgens mij zijn die lagers zelf smerend, en moet je juist geen vet gebruiken.  ;)
Daar wordt verschillend over gedacht Wim, als je ze niet smeert zijn ze net zo luidruchtig als de originele en veel stroever.
Pas na enige tientalle prints komt daar verandering is, wat je zeker niet moet doen is WD 40 gebruiken of dunne olie.
Gewoon kogellager vet werkt prima.
grt Piet.

Wel wat late reactie , maar vet is toch kleverig is het misschien een idee de glijstangen vetvrij te maken en daarna auto-wax of chrome-polish erover.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Havoc

Polish is abrasief. Als die zich inbed in de kunsstof van je lagers schuurt die lekker verder.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Gewoon vetvrij maken, en verder helemaal niets meer aan doen, lekker het zelfsmerende van de lagers hun werk laten doen. Niet zelf het wiel uitvinden.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: INFO op 23 december 2017, 11:47:43 AM
Deze https://www.thingiverse.com/thing:2192303 Piet.
Deze heb ik ook op mijn toen nog ongemodificeerde A8 geprint en pasten als een handschoen.

Ik stel de vraag nog meer even, want het zal je niet opgevallen zijn  ;)
Citaat van: PietB op 24 december 2017, 13:32:06 PM
Citaat van: INFO op 24 december 2017, 01:16:13 AM
Step 1 hotend montage brackets
Is dat niet vragen om problemen Wim, je hot-end in een zelf geprintte bracket.
Ik bedoel smelt je hot-end de boel niet?

grt Piet.

INFO

Nee Piet dat zal niet smelten, overigens ben jij heel goed in het overal zien van leeuwen en beren op je pad.
Er staat een ventilator constant te blazen. Aan sommige zaken hebben anderen allang gedacht, en is het wiel nog steeds rond.  ;)
En bovendien wordt het cold end van de E3d V6 gebruikt om hem vast te zetten.

Inmiddels de onderdelen geplaatst op de printer, de nieuwe positie van het hotend bekend gemaakt zodat hij in het midden van het bed begint.
Het wachten is nu alleen nog op Ali.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Citaat van: INFO op 25 december 2017, 14:54:11 PM
Nee Piet dat zal niet smelten, overigens ben jij heel goed in het overal zien van leeuwen en beren op je pad.
Ik denk dat het best wat minder kan Wim, ik probeer alleen maar mee te denken en als dat niet in goede aarde valt kun je dat ook normaal zeggen.

INFO

Zou een optie kunnen zijn, maar je denkt toch niet dat ik de allereerste ben die deze modificatie gaat toe passen??
Je kunt je ook afvragen of je vraag dan wel zo doordacht is.

Hetzelfde als men de volgende vraag plaatst, heeft iemand ervaring met het programmeren een decoder van het merk x? Of hij de eerste is die hem gebruikt.

Meedenken mag en moet ook, maar niet bij zaken die al uitgebreid zijn getest.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

Zoals bij veel dingen zijn dit voor mij de éérste stappen op dit gebied, Wim.
En het kan best zo zijn dat jij in dit wereldje al heel lang meedraait, maar om  jou te citeren:
Er is veel nep-nieuws op het internet, dus ben ik en beetje voorzichtiger geworden.
En het was van mij een eerst ingeving om te denken dat de hitte die het hotend genereert ook kan uitstralen naar het bracket waarop hij zit gemonteerd.
Want van enige thermische isolatie is geen sprake.
Ze zetten er van fabriekswege niet voor niets en metalen bracket op, toch?
Dus ik dacht ik stel de vraag.............

btw. hoe monteer jij de pft tube tussen extruder motor en nozzle, ik bedoel met wat voor onderdelen?

grt Piet.

INFO

#293
Piet,

Kijk dan even wat een E3D V6 nu precies is, en waar de warmte isolatie precies zit.
https://www.youtube.com/watch?v=iggESG52v1Q

Ja, het web staat vol nep nieuws, maar je kunt het met een beetje gezond verstand best wel filteren.

En hoe ik de tube monteer, gewoon met de onderdelen die je er bij krijgt/gekocht heb.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PeterC

Citaat van: INFO op 25 december 2017, 14:54:11 PM
...Nee Piet dat zal niet smelten, overigens ben jij heel goed in het overal zien van leeuwen en beren op je pad...

Citaat van: INFO op 25 december 2017, 17:03:34 PM
...En hoe ik de tube monteer, gewoon met de onderdelen die je er bij krijgt/gekocht heb...

Wim, typisch jouw antwoorden...  Ik had gedacht (gehoopt) dat je na jaren van dergelijk antwoord-gedrag al het licht had gezien...

Dat gelijk wie, die dergelijk antwoord krijgt, totaal geen respect voor je kan hebben...  ...Maar helaas...

Het is Kerstmis...  ..En vre...




Wim, reageer in het vervolg aub iets genuanceerder, verbloem je frustraties in je leven  ;)
Van dergelijke antwoorden / zinsbouw wordt er niemand beter van!
Groetjes, Peter


INFO

Ja helaas Peter stond de visite voor de deur en moest ik mijn schrijven afbreken. Maar als men even de moeite neemt kun je dit zo opzoeken en vinden bij b.v. Aliexpress.

https://nl.aliexpress.com/item/3D-v6-J-head-Hotend-Bowden-Extruder-with-Fan-12v-1-75mm-3-0mm-Filament-Wade/32821464602.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.8OFPTB

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

dani

#296
Let wel op de diameter de gelinkte hot end is voor oudere types met 3mm filament de meeste recente hebben 1.75
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

INFO

Dani,

Ik zie die link toch anders, het is een algemeen plaatje waarbij je 8 keuze mogelijkheden hebt, om de diameter te selecteren, en de nozzle diameter. b.v. 175 04
En die keus moet je maken, want anders gaat het bestel proces niet verder.

Groetjes

Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

ik had een nieuwe koeling gemaakt van tyngiverse maar daar wel mee op letten
Je kunt die te diep zetten en dan draait de prop niet
al een hele tijd dat ik dacht er is iets niet juist en dat bleek dus de koeling te zijn
nu verholpen met wat schuren

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: INFO op 26 december 2017, 12:22:40 PM
Dani,

Ik zie die link toch anders, het is een algemeen plaatje waarbij je 8 keuze mogelijkheden hebt, om de diameter te selecteren, en de nozzle diameter. b.v. 175 04
En die keus moet je maken, want anders gaat het bestel proces niet verder.

Groetjes



Mijn fout, ik zag dat niet op de aaifoon.....  my bad
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.