Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

?? uwen anet blijft toch echt gek doen hoor
ik heb die ook geprint en die passen perfect

alleen de lager bussen daar zat wat over ectrusie in en daarom gingen ze niet over de stangen
maar ik wilde niets forceren dus daarom gebruik ik ze niet en volgende week zullen die lagers er wel zijn
ik heb  8 stuks besteld

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: INFO op 23 december 2017, 01:39:09 AM
Piet, hier ga ik je toch echt tegen spreken. Zonder enige extra smering lopen ze zijde zacht en zonder enige weerstand. Wel even je stangen vetvrij maken.
Mag hoor Wim, ik haal mijn info van de oneindige bron het Internet.
En als ik daar zie dat er geadviseerd wordt om licht in te vetten als ze 'droog' stroef lopen dan doe ik dat.
Citaat van: INFO op 23 december 2017, 01:39:09 AM
Net even de anti wobbel busjes voor de Z geprint met de ANET A8, en die passen dan voor geen meter, daarna met de CR-10, en past als ... in een ...
Welke busje zijn dat Wim?

grt Piet.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

De resultaten zijn er iets beter van geworden, maar nog steeds niet perfect.


Ander A8 incl anti z wobble busjes en kunststof bussen. by W R, on Flickr

Dit is het resultaat van bovenstaande print actie. Luister ook even naar het geluid. -;)

Ander A8  met anti z wobble by W R, on Flickr
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

Citaat van: PietB op 23 december 2017, 09:57:27 AM
Citaat van: INFO op 23 december 2017, 01:39:09 AM
Piet, hier ga ik je toch echt tegen spreken. Zonder enige extra smering lopen ze zijde zacht en zonder enige weerstand. Wel even je stangen vetvrij maken.
Mag hoor Wim, ik haal mijn info van de oneindige bron het Internet.
En als ik daar zie dat er geadviseerd wordt om licht in te vetten als ze 'droog' stroef lopen dan doe ik dat.
Citaat van: INFO op 23 december 2017, 01:39:09 AM
Net even de anti wobbel busjes voor de Z geprint met de ANET A8, en die passen dan voor geen meter, daarna met de CR-10, en past als ... in een ...
Welke busje zijn dat Wim?

grt Piet.

Tja Piet, alleen staat het web vol fake news. Niet alles wat er geschreven wordt moet je doen. Als de fabrikant een zelfsmerend onderdeel maakt ga ik er in ieder geval geen extra vet aan smeren. En stroef glijden, is een kwestie van goed uitlijnen, en je staven schoonmaken en ontvetten. Dan vliegt b.v. het bed erover. Alleen de fakir ontbreekt dan nog.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Havoc

Citaat van: INFO op 23 december 2017, 12:44:51 PM
Tja Piet, alleen staat het web vol fake news. Niet alles wat er geschreven wordt moet je doen. Als de fabrikant een zelfsmerend onderdeel maakt ga ik er in ieder geval geen extra vet aan smeren. En stroef glijden, is een kwestie van goed uitlijnen, en je staven schoonmaken en ontvetten. Dan vliegt b.v. het bed erover. Alleen de fakir ontbreekt dan nog.

Zou ik ook denken. Zeker met kunsstof bussen kan je niet eender welk vet gebruiken. Kogellagervet dat gemaakt is voor enkel metaal zou ik dan zeker al niet gebruiken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

INFO

Ik heb de speling denk ik wel gevonden, en ga het geheel oplossen met een E3D v6 hotend , de gehele stappen motor en zware ijzeren beugel, vervangen door een stukje PLA en de stappen motor op het frame een bowden extruder toepassen. en ik denk dat dit de printer in de CR-10 range gaat brengen. Die staat nu de nodige constructie hulpstukken te printen en Ali gaat mij het hotend bezorgen.
Want dit gaat hem op deze manier niet worden.

Groetjes


Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

#277
Ik ben zeer benieuwd naar je ombouw Wim.
Houd ons op de hoogte.
Vooral die bowden extruder heeft mijn intresse, scheelt een enorme hoeveelheid massa op die X-as.

grt Piet.

INFO

#278
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

dus als ik het nu goed begrijp ga je de motor en doorvoer tandwielen vast zetten op het frame
dan een pt tube naar het hot end om het filament te geleiden

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Inderdaad RAF,

Hier een filmpie van iets soortgelijks, maakt gebruik van andere onderdelen en niet op de onzin letten welke hij uitkraamt.
https://www.youtube.com/watch?v=ZWudcuiXMq0

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

ik heb dus niet het probleem dat de houder vast loopt aan een of beide kanten van de Z as
dus ik zie niet in dat ik die twee stukken opnieuw zou moeten gaan printen
wat ik wel doe is dat ik een stuk heb welk ik onder de twee witte delen kan zetten en voor ik ga printen draai ik manueel de twee stukken tot op die delen
zo staan deze mooi uitgeleid want ik had gezien dat deze na een nachtje te hebben stil gestaan soms niet meer mooi uitgeleid stonden
door dit nu te doen is dat verholpen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

#282
Raf,

Dat bedoel ik nu luister niet naar de onzin. Want dat is helemaal niet de clue van het hele verhaal. De clue is dat je met de bowden setup, het gewicht van de motor niet meer hoeft te verplaatsen. En dat gewicht veroorzaakt jerk. Slinger maar eens een volle fles aan een touwtje in het rond, en doe het daarna met een lege fles. Niet dat je sneller daarmee rond kunt draaien, maar het kost je ook minder kracht.

bowden setup, heeft een gewicht van ongeveer 150gr aan de X-as
De directdrive setup heeft een gewicht van ongeveer 650gr aan de X-as.

Je begrijpt natuurlijk dan een zwaardere massa lastiger te stoppen is en verder doorschiet. Als je nu het zwaarste deel verplaatst, namelijk de motor, dan hoef je die niet constant de bewegen en te stoppen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Ha daar zit inderdaad het adertje
niet aan gedacht want das stom ik zou het moeten weten hebben
het gaat dan wel over torck maar het principe blijft hetzelfde
een gewicht dat als zot rond draait is ook veel moeilijker te stoppen dan een gewicht wat maar de helft weegt


ik ga der eens over na denken of ik deze upgraden ook ga doen en of het de moeite loont
ik kijk benieuwd uit of je enige verbetering gaat hebben met de volgende dingen die je gaat printen
gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: INFO op 24 december 2017, 01:16:13 AM
Step 1 hotend montage brackets
Is dat niet vragen om problemen Wim, je hot-end in een zelf geprintte bracket.
Ik bedoel smelt je hot-end de boel niet?

grt Piet.