Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

raf

Hier het zelfde idee
De printer gebruiken om zaken te maken die je of niet ziet zitten BV onder de baan of in een loods
Of zo een wagon is wel bruikbaar maar dan ergens zoals reeds gezegd op een schroot hoop of  zo verwrongen en beschadigd dat je de fouten niet ziet maar niet als rijdend model

er zijn reeds op het forum genoeg voorbeelden van mensen die kappen en dergelijke zijn aan het printen geweest en op 0 of 1 scale is dat wel te doen omdat je dan in der daad kunt schuren maar voor H0 is en blijft het te grof
zo een console als nu Peter (he ik heb het goed) aan het tekenen is dat vind  ik dus wel kunnen
het word een functioneel iets en meer moet dat niet zijn
als het er dan ook nog redelijk uit ziet is dat een plus punt

gr raf
PS de CR 10 is dan ook niet de ideale printer dat je er alsnog zaken aan moet veranderen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

#226
ik ben eigenlijk blij dat er hier intussen enkele zijn die van hetzelfde gedacht zijn als ik...

Voor het printen van beugeltjes, bevestigingen, bedien-armpjes en dergelijke dingen die anders moeilijk te maken zijn, is dit een hele goeie tool.
Mijn ervaring is ook dat voor "kleine" dingen of werkstukken  de kwaliteit vrij behoorlijk is, maar bij grotere onderdelen krijg je wat "rafeling" of wat afwijking.    Eigen aan de techniek !

Voor hoge kwaliteit ga je toch wat meer geld moeten neertellen.    Zo simpel.

@Piet:   "afkraken"  is een zwaar woord.   Je hebt een topic gestart over een goedkope 3D printer en  je gaat daarbij onvermijdelijk ook negatieve punten en kritiek krijgen.  Daar moet je toch ook tegn kunnen op een forum, dat is altijd zo geweest.    Ik weet dat jij overtuigd bent dat jouw A8  één van de betere is, met al de modificaties en al de tijd die je er hebt in gestoken om hem te monteren en te "modden" en ik kan me inderdaad voorstellen dat het dan ook eentje is die  wat "buiten de standaard" valt  tegenover de mensen die zo een kit kopen, in elkaar vijzen en dan teleurgesteld zijn met de  "out of the box" op lossing.     Geen kritiek op jouw printer of je  ervaring, gewoon een vaststelling.   


Laten we de dingen gebruiken voor wat ze dienen, en als er hier en daar eentje is zoals Piet die het "to the next level" krijgt, dan kunnen we dat alleen maar proberen te begrijpen en volgen.

Een voorbeeld :  ik ben begonnen aan V3.0 van de "CamTrain" en heb een beugeltje gemaakt voor het nieuwe type cameraatje.   De USB en Micro SD aansluiting zitten onderaan, dus het cameraatje moet er makkelijk in en uit kunnen...   dus de loko kap gaat waarschijnlijk deels moeten scharnieren en het beugeltje moet de camera vasthouden maar toch ook makkelijk laten uit nemen.     5 min tekene, 14 min printen en vastzetten met wat 2K epoxy.  Klaar !    Ideale toepassing van de 3D printer voor mij.   Meer heb ik niet nodig, als  "bouwer".   Maar voor de  "show'er"   mag het wel wat meer zijn.


Camttain v3 by Dani Van Mieghem, on Flickr

En ja ik heb wat moeten vijlen want ik had niet gezien dat er een schuin kantje aan het cameraatje was...  anders had ik dat in de tekening mee genomen.

Camttain v3 by Dani Van Mieghem, on Flickr


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

#227
Citaat van: dani op 19 december 2017, 09:36:33 AM
@Piet:   "afkraken"  is een zwaar woord.   Je hebt een topic gestart over een goedkope 3D printer en  je gaat daarbij onvermijdelijk ook negatieve punten en kritiek krijgen.  Daar moet je toch ook tegn kunnen op een forum, dat is altijd zo geweest.
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar ik verzet mee egen de kwalificatie "waardeloos prul" als de printer is uitgepakt, in elkaar gezet is, er één printje gemaakt is en dat ie dan in de hoek wordt gesmeten.
Dat is als je zo'n printer koopt niet fair en al helemaal niet de vergelijking met een printer die vele honderden Euros meer kost.

Citaat van: dani op 19 december 2017, 09:36:33 AM
Laten we de dingen gebruiken voor wat ze dienen, en als er hier en daar eentje is zoals Piet die het "to the next level" krijgt, dan kunnen we dat alleen maar proberen te begrijpen en volgen.
Dat was de bedoeling van dit topic en neit de slecht, beter, super discussie.

grt Piet.

dani

Citaat van: PietB op 19 december 2017, 10:36:48 AM
Daar heb ik geen enkel probleem mee.
Maar ik verzet mee egen de kwalificatie "waarddddeloos prul" als de printer is uitgepakt, in eeelaar gezet, er één printje gemaakt is en dat ie dan in de hoek wordt gesmeten.
Dat is als je zo'n printer koopt niet fair en al helemaal niet de vergelijking met eeeenprinter die vele hoooonerden Euros meer kost.

Rustig, Piet... rustig...   denk aan je tikkertje !    Mensen die zich nerveus maken, maken tikfouten  :) :)

Blijf kalm, maateke...  dit is  "maar" een hobby hoor,   er zijn bealngrijker dingen in het leven 
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

LOL....  zo kennen we je weer :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

#230
Citaat van: dani op 19 december 2017, 10:38:51 AM
Rustig, Piet... rustig...   denk aan je tikkertje !    Mensen die zich nerveus maken, maken tikfouten  :) :)

Blijf kalm, maateke...  dit is  "maar" een hobby hoor,   er zijn bealngrijker dingen in het leven
Ik ben hardstikke kalm Dani, maar mijn USB poort heeft stress en daar zit ook mijn toetsenbord op + dat de printer interrupts stuurt.
Dan krijg je bende.

grt Piet.

INFO

Slecht excuus Piet.  ;)

Mijn ANET A8 print inmiddels weer zonder vastlopers e.d. van het bed. De lagerbussen vervangen door de geprinte bussen door de CR-10

Zal hem zo meteen nog een keer het bakje van de wagon laten printen, en dan zien we of het verschil maakt, en of hij de kwaliteit benadert.
Maar al met al, ben ik meer tijd kwijt aan het verbeteren, en aanpassen van de ANET A8, dan dat waar hij voor bedoeld was, gewoon printen van simpele behuizingen en Servo montage blokjes, voor PECO N.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

komaan hé zo uit de box print die van mij servo houders en alles
ok over extrusion neem ik voor lief maar zoals dani zegt het is geen slechte printer
en ja ik probeer ook kleine zaken te printen en dan loopt het fout (zie die boord stenen en klinknagels)
en piet print die klinknagens af en ze zijn wel goed
heb ik dan een slechte printer of heb ik er nog niet zoveel tijd ingestoken om het beter te krijgen als wat piet er ingestoken heeft

ik vind het ferm voor wat ik hem wil gebruiken met al zijn fouten !!!!
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

#233
Citaat van: INFO op 19 december 2017, 13:12:30 PM
Slecht excuus Piet.  ;)
Ja geloof het of niet Wim, ik heb deze PC al speciaal bij mijn baan weg gehaald, omdat ik regelmatig de verbinding tussen koploper en centrale kwijt raakte.
En dan gebeuren er allerlei oncontroleerbare zaken op je baan en dat is zonde van de modellen.
Die USB is bagger, en  mijn mening over Windows 10 zal ik verder niet geven.
Als ik met deze PC via USB met mijn A8 print zie ik ook regelmatig in de display de buffer leeg lopen, de printer stopt dan en na een paar tellen vervolgt hij zijn weg.
Maar om nou voor de 3d printer weer een aparte PC aan te schaffen gaat me wat ver.
Gewoon wat vaker rebooten, dan is het weer in orde voor een tijdje.

Citaat van: INFO op 19 december 2017, 13:12:30 PM
Maar al met al, ben ik meer tijd kwijt aan het verbeteren, en aanpassen van de ANET A8, dan dat waar hij voor bedoeld was, gewoon printen van simpele behuizingen en Servo montage blokjes, voor PECO N.
Ja dan had je een printer in de range van 1000-2500 moeten kopen Wim.
Dan had je die 'narigheid' niet gehad.
grt Piet.

PietB

Ik heb een opsomming van de tot nu toe door mij gebruikte, zelf geprinte, mods gemaakt.

grt Piet.

INFO

#235
Piet, je vergeet de lager bussen en het knopje op de filament laderschroef  ;) en je 2 mosfets niet geheel onbelangrijk.

Inmiddels de wagonbak 2 maal geprint, op zondags snelheid, je wil niet weten hoe slecht dat er uit ziet.

Mijn mods tot nu.

Belt spanners X en Y
Voorkant Bracket.
Kunststof lagers. De zelf geprinte liggen al weer in de vuilbak.
Auto leveling
Marlin software.
Mosfet.

Dus we verschillen niet zoveel qua aanpassingen.  :-*

Nee, zo'n printer had ik niet moeten kopen, rond de €300,-- was en is voldoende.
En ook deze gaat het ook wel weer beter doen, moet alleen het probleem nog lokaliseren. Zoals eerder gezegd opgeven is geen optie.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

PietB

#236
Citaat van: INFO op 19 december 2017, 23:03:36 PM
Piet, je vergeet de lager bussen en het knopje op de filament laderschroef  ;) en je 2 mosfets niet geheel onbelangrijk.
Die Mosfets heb ik niet geprint Wim, het ging om geprintte delen.
En op die lagers wil ik later nog even terug komen, bij mij liggen de zelf geprintte lagers ook al weer in de vuil ton en gebruik ik LM8U lagers.
Met de huidige situatie ben ik nog niet helemaal tevreden.
En dan niet op precisie maar op geluids productie, die vind ik te lawaaig.
Dus dat is nu niet aan de orde.

En dat filament laad knopje, ja maar hoe triviaal is dat?

grt Piet.

INFO

Ja Piet, dat waren de eerste aanpassingen, aan deze printer, de getoonde lagerbussen, een Mosfet, en een sensor voor autoleveling, en de spanners. Dat zit er nu bijna een jaar in en op. En hij gaat steeds slechter printen. Rara wat is het en hoe kan dat??
Inmiddels motoren al vernieuwd, het derde moederbord zit er al in, geleiderstangen omgeruild met de spare part printer, dus wie het weet mag het zeggen.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

hallo

ja wadde das haast een volledig nieuwe printer

hier origineel moederbord
nog GEEN fed uitbreidingen maar die komen er aan
nog geen lagers vervangen
geen belt spanners

eigenlijk buiten de geleiding voor het filament en de 2 kettingen om de kabels te geleiden is er aan mijn toestel niets veranderd

ha ja ik heb led verlichting aan gebracht maar dat heeft niet te maken met het printen zelf

ik zit te denken aan een uitbreiding voor dat kut gleufje waar die micro sd kaart in moet
zodat ik aan de voorkant of een micro sd of een gewone sd kaart kan inpluggen

gr raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: INFO op 20 december 2017, 02:09:54 AM
Ja Piet, dat waren de eerste aanpassingen, aan deze printer, de getoonde lagerbussen, een Mosfet, en een sensor voor autoleveling, en de spanners. Dat zit er nu bijna een jaar in en op. En hij gaat steeds slechter printen. Rara wat is het en hoe kan dat??
Als ik het wist zou ik het je vertellen Wim, maar zo op jouw ervaringen afgaand zou ik de mijne nooit gekocht hebben.
Eigenlijk is het goed bezien een een puinhoop, spijtig hoor zeker als je weet dat Raf en ik met onze printers wel resultaat halen dat er mag zijn.

Citaat van: raf op 20 december 2017, 08:30:23 AM
ik zit te denken aan een uitbreiding voor dat kut gleufje waar die micro sd kaart in moet
zodat ik aan de voorkant of een micro sd of een gewone sd kaart kan inpluggen
Ik heb daar dit dingetje voor besteld.

grt Piet.