Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

SuSke

met alle respect Wim, maar resultaten vergelijken doe je met prints in dezelfde kleur en hetzelfde filament.

De witte heeft veel minder contrast waardoor oneffenheden minder opvallen, dus...  "maar de waarheid logt ergens in het midden" om je te citeren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

PietB

Beste Wim,
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
Nou Piet, mijn ervaringen zijn iets anders.
Mosfet gemonteerd, anders fikt je moederbord uit.
Inderdaad veiliger, het mainbord is qua printsporen onder gedimensioneerd.
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
Andere glijlagers gemonteerd.
Ja dat scheelt een stuk lawaai.
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
X en Y belt spanners gemonteerd.
Voorkant bracket geprint en gemonteerd.
Niet echt noodzakelijk, maar comfortabeler voor de gebruiker.
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
Autoleveling geinstalleerd.
Andere software geinstalleerd.
Zonder kan prima, die software is nodig voor het autolevelen.
Bij de CR10 is dat ool een aditonele optie, niet standaard dus.
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
Draden aan bed anders gemonteerd, anders fikt je stekker verbinding en bedrading uit. enz. enz.
Niet noodzakelijk, maar te adviseren.
Tenzij je er voor zorgt dat er geen mechanise krachten op de stekkerverbinding worden uitgevoerd.
Citaat van: INFO op 16 december 2017, 02:14:40 AM
Het blijft een kutding om het zachtjes uit te drukken.
Ja maar dat is persoonlijk, daar kunnen we kort over zijn.
In onze hobby zijn er mensen die zweren bij jouw electronica en ook mensen die liever dood gaan als ze niet iets van Huib kunnen kopen.
Waarom? persoonlijke voorkeur. Zoals met zo veel dingen.
En dan nog even een opmerking over de door jou genoemde prijzen, mijn Anet A8 kostte bij aanschaf €148,00 en ik ben nog nergens een CR-10 tegengekomen onder de € 300,00 dus € 100,00 prijsverschil..........ik zie het met de huidige prijzen niet, hoor.
Mijn A8 heeft € 148 + € 7,50 voor MosFets gekost.
De lineare lagers heb ik zelf geprint, https://www.thingiverse.com/thing:620893 PLA is een uitstekend lager materiaal.

grt Piet.

INFO

#182
Suske,

Zal hem zo ook nog even in zwart uit laten spuigen. En hem er naast zetten.

Links anet by W R, on Flickr

En zoals men kan zien maakt de Anet A8 er een zooitje van.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

SuSke

Een mens heeft er inderdaad nog wat werk aan.

Hoe snel zijn die dingen nu geprint? natuurlijk ook even de grootte aangeven dan  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

bij mij duurt een wagon zoals piet geprint heeft 3 uur
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Suske, voor beide printers Print Speed 60, print duur 2u 51 min en hoogte 7 cm.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

INFO

#186
Citaat van: raf op 16 december 2017, 18:24:55 PM
bij mij duurt een wagon zoals piet geprint heeft 3 uur
gr raf

Is een vrij normale tijd, maar waar ik dan benieuwd naar ben hoe zit hij er dan uit? Netjes strak, of met duidelijke laagjes, en zonder verspringen?
Deel je plaatjes ook eens met ons. Hier is hij gisteren ook uit de printer gekomen, waarbij ik de lat iets hoger heb gelegd, namelijk uitgeprint met ABS.

Deze is de eerste en redelijk geslaagd
En sliced met Cura 15.04.6

Goederen by W R, on Flickr

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

morgen een foto en ik heb er twee geprint
de eerste was bagger met cura 1.4 de tweede was beter en goed voor BV ergens te plaatsen op een schroot hoop als afgewrakt en die was met cura 2.3
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 16 december 2017, 21:21:09 PM
morgen een foto en ik heb er twee geprint
...de tweede was beter en goed voor BV ergens te plaatsen op een schroot hoop als afgewrakt en die was met cura 2.3

Goed om op een schroothoop te plaatsen?  Lijkt me niet echt goed...
Groetjes, Peter


PietB

Ik heb er twee met PLA geprint, inmiddels zijn ze gespoten dus heeft het weinig zin om die in de gespoten vorm hier te plaatsen.
Daarom maar één zo uit de printer, die ik al eerder geplaatst heb.

En de verschillen tussen de A8 en de CR-10 zijn dus niet opvallend, is het wel?

P.S. ik print vanwege mijn Cara principieel geen ABS, dus die vergelijking ga ik niet aan Wim.

grt Piet.

INFO

Ik zal hem in de loop van de dag ook even met de ANET A8 printen, en dan gaan we zien wat de verschillen zijn.
Net even een lager bus uitgeprint, maar dat past dus voor geen meter en is verre van precies, kortom geen suc6.

Zal de wagon ook nog even met PLA en de CR-10 printen, ik verwacht een nog beter resultaat dan met ABS in verband met temperatuur schommelingen bij een printer zonder behuizing.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

hier ook die lager geprint die krijg ik dus met geen hamer over die stangen geschoven .dat ding loopt voor geen meter

deze was zo te zien los gekomen van het bed



deze was de tweede en die vond ik beter geslaagd
je ziet heel fijn laagjes maar ik denk dat eens er primer op zit dit haast niet meer te zien gaat zijn

Peter wat ik bedoel is dat hier bij ALZ soms wagons staan aan te schuiven om terug gesmolten te worden
die zitten dan vol deuken en builen en zijn helemaal vervormd
dat is met deze wagons gemakkelijk te doen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

#192
Raf,

Ik zie hier het bekende ANET A8 probleem. Afgezien van de laagjes, zie ik ook een wubbel, waardoor het niet vlak is.
Ben hem nu zelf aan het printen met de A8, met een laagdikte van 0.1. Ik ben benieuwd. De buffers zie ik eigenlijk al fout gaan.
Deze komt uit de CR10 laagdikte .2 en geen wubbel

CR 10 laagste .2 by W R, on Flickr

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Hallo Wim
Die uit de cr10 heeft dan weer een fout net boven de horizontale balk
Maar heel de discutie is er eentje die nergens op slaat
Het zijn twee verschillende toestellen uit heel verschillende prijs categorieën
Piet zijn anet en die van mij die twee toestellen hebben reeds een verschil onderling en dat alleen maar omdat Piet andere lagers heeft gezet

Staat mijn printer goed afgesteld ??? nee ik denk het niet want hij heeft last van over extrusion
Ga ik er iets aan doen ??
Ja als de lagers binnen zijn
Gaat dat een verschil geven ?? Dat zien we dan wel weer

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Cord

Komt dit als één geheel uit die printer of zit daar nog enig plak- en vijlwerk aan?
Volgens mij kun jij een aardig handeltje beginnen met onderdelen die niet of slecht leverbaar zijn en dan denk ik bijvoorbeeld aan dit soort dingen:




Maar verder is er genoeg te verzinnen.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing