Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

Gerolf

Citaat van: PeterC op 23 augustus 2018, 20:02:02 PMIk was reeds enige tijd op zoek naar een 12V, meerdere Amp, voeding voor meerdere ledstrips.
Die ATX voeding gaat voldoen!

Heb ik ook al meermaals gedaan. "Vaerwegh Dok" wordt ook met ATX-voedingen en ledstrips verlicht.
Ik heb ooit een artikel over ombouwen van een PC-voeding in MSM geschreven, maar kreeg achteraf nogal wat tegenwind van mensen die dit onveilig vonden. Uiteraard is zo'n verbouwing niet voor beginners ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw


PietB

Citaat van: Gerolf op 24 augustus 2018, 01:09:10 AM
Ik heb ooit een artikel over ombouwen van een PC-voeding in MSM geschreven, maar kreeg achteraf nogal wat tegenwind van mensen die dit onveilig vonden. Uiteraard is zo'n verbouwing niet voor beginners ...
Misschien een mooie gelegenheid om dat artikel onder het stof vandaan te halen Gerolf.
En hier te plaatsen, kritiek is door sommigen overal op te geven.
Kijk maar eens naar de reakties op één van mijn eerste post in deze reeks als het gaat over de gebruikte voeding die in de bouwset is bijgevoegd.
Met het nut of onnut over CE certificering.

En je werkt met 230Volt dus dan moet je op je tellen passen.

grt Piet.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=RWawGaM6DRY

heel het inwendige (techrek)geprint
dit is waar alle componenten op een aan vast zitten
snelheid is omgerekend 132 kmh terwijl de echte 52 kmh haalt
met optrekken varen en remmen doet hij 8 seconden over 11 meter
er moet nog iets vanaf daar hij uit een buis gaat gelanceerd worden dus de begin snelheid is reeds hoger dan nu
maar hoe harder je gaat hoe sneller je moet beginnen remmen anders is het einde verhaal

en dan krijg je dit mailtje van die de torpedo's besteld heeft

We hebben het hier even bekeken. Het zou ideaal zijn moest de torpedo nog iets sneller kunnen gaan. Kan dat?


dynamische werken of hoe heet dat of zo
maak maar een planning hé
en dan nog helemaal plezant
een romp die voor 95% klaar is en deze week op transport zou gaan wel die moeten ze nu niet eerst hebben
terwijl hij wel op de planning stond om als eerste te worden gemaakt
nu moeten ze romp 2 eerst hebben maar deze is maar voor 65 % klaar
en dan in plaats van nummer 3 moeten ze nummer 4 hebben na nummer 2

zo eten is op en nu terug rije rudy  rije
en we gaan verder met de dynamische planning LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Citaat van: PietB op 24 augustus 2018, 14:30:36 PM
Citaat van: Gerolf op 24 augustus 2018, 01:09:10 AM
Ik heb ooit een artikel over ombouwen van een PC-voeding in MSM geschreven, maar kreeg achteraf nogal wat tegenwind van mensen die dit onveilig vonden. Uiteraard is zo'n verbouwing niet voor beginners ...
Misschien een mooie gelegenheid om dat artikel onder het stof vandaan te halen Gerolf.
En hier te plaatsen ...

Het artikel staat in MSM 146, en een samenvatting vind je hier: http://meb.gerolf.be/sturing/elektro/npcvoed.htm
een vervolg, meer gericht op treinbaan-besturing vind je hier: http://meb.gerolf.be/sturing/auto/nnood.htm
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Vandaag een andere constructie gemaakt voor de extruder.

Een E3D extruder en de motor een kwartslag gedraaid via een kort stukje PFTE tube wordt het filament aan de extruder toegevoerd.
Voordelen van deze constructie, die ik hoop te bereiken, is dat het laden/verwisselen van het filament veel makkelijker is en ook door de andere plaatsing van de object koelfan hangt het uitblaastuutje niet meer hinderlijk in de weg bij het bed levelen.
Als deze constructie bevalt gaat de extrudermotor verhuizen naar een plekje op het frame.
Op die manier krijgt de x-as motor het minder zwaar om de zaak opgang te brengen en af te remmen.
Waardoor met de juiste snaren(glasvezel versterkte kern) hogere printsnelheden mogelijk zijn.

grt Piet.

INFO

#1191
 ;)
Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

Kleine veranderingen grotere gevolgen

na het onderhoud had ik een 0.3 kopje gezet en daar heb ik echt betere resultaten mee
maar nu moeten alle Gcodes terug door cura omdat die zijn gemaakt voor de 0.4 kop

maar de zaken die nu getekend worden die zijn dus allemaal voor de 0.3 en het resultaat is een pak beter
desondanks nog geen glas binnen en dus sommige zaken worden nog geprint op het spiegeltje als ze der op passen
de radar BV die is op de spiegel geprint en dit geeft dus een mooi gladde onderkant
maar de rest van de delen die positioneer ik zo dat de onderkant die normaal op de plakband zit ook de lijm kant is zodat ik van die niet gladde kant geen problemen heb


maar we gaan vooruit en volgende week kan boot 2 naar de spuiterij en 14 dagen later boot 1
dan hopelijk boot 4 klaar zodat die ook weg kan en dan de technische boot nummer 3 maar daar is nog veel werk aan en hopelijk straks de 63 mm buizen hier zodat ik de torpedo's kan testen met de water druk
geen foto's die zet ik in dat andere topic wat Dani heeft aan gemaakt

gr raf



If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

INFO

Alleen de waarheid ligt in het midden.

raf

en dan zijn die honderden gecode files opeens veranderd in 0.3
das straf datte
en nog een printer der bij dan staat de kamer veuls te vol dan kan ik niet meer bewegen

ik kan ook die 0.4 terug zetten da kost niks maar dan zijn de nieuwe files weer klote


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

Niemand zegt dat je hem moet kopen Raf.
Wim geeft alleen info over een ander toestel.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

raf

ik heb er hier nu twee staan en ik denk niet dat ik nog eentje meer aan de madam verkocht krijg om hier nog bij te zetten

nummer 2 is een professioneel ding echt een bakke beest en het maakt hele mooie prints
wel duurder in gebruik dat wel
spijtig dat ik hem terug ga moeten afgeven LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

zo anetje deze nacht klik klik klik ??? bleek er een lager van het bed los gekomen te zijn
deze tijdens het printen vaster gezet en nadien iets beter vast gezet maar ik heb de print toch nog kunnen voltooien  en dat was de opzet

dinsdag gaat ze uit elkaar om volledig na gezien te worden en alles terug vast gezet met loctite
maandag transport naar bielefeld en lemgo en dan is de druk een beetje van de ketel af om het zo te zeggen
dan is als het spuitwerk klaar is nummer 1 aan de beurt maar die is reeds voor 95 % klaar dus een beetje adem tijd om alles na te kijken
ook de zaag machiene moet in de onderhoud want ze start niet meer vanzelf dus ik denk dat de condensator hemelen is
ja alles draait nu over uren en dus extra slijtage

zo da was het alweer
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

boot 2 is naar de spuiterij en boot 1 is haast klaar
fouten die nu gevonden worden tijdens het spuiten kunnen nu bij boot 1 verholpen worden
anetje snort weer als voorheen en draait weer overuren .
nu is het kwestie van stock maken om boot 3 van alles te kunnen voor zien
ook update van de boot uit malta gekregen en daar flip ik dus een beetje op door maar ja da worde gewoon

gr raf
ps 8800 meter reeds er door gedraaid
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Eindelijk ben ik bijna van die kloterol van 2,3kg PLA vanaf. 
Rollen van 750g zijn gemakkelijk verwerkbaar.  2,3kg is door de printer bijna niet te verwerken.
Nog 11m en ze is op...
...En dan terug rolletjes van 750g  :D
Groetjes, Peter