Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

3D printers

Gestart door PietB, 10 november 2017, 22:25:25 PM

dani

Ja ik had dat in een ander topic ook al vermeld maar ik heb geen A8 dus ja....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ja peter heb ik ook reeds onder vonden
de reden van wit is dat ik een deel in pvc plaat heb gemaakt en das wit
om de paintman het niet te moeilijk te maken dacht ik van hé ik ga de rest ook maar in het wit maken
en dus daarom de verschillen
en wit op zwart zie je ook beter in een mal

gr raf
ps ik heb de file wel aan gepast maar er wit achter gezet
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB

Citaat van: dani op 10 mei 2018, 19:36:56 PM
Ja ik had dat in een ander topic ook al vermeld maar ik heb geen A8 dus ja....
Neemt niet weg dat je hier welkom bent hoor Dani.
En als wij beginners wat van een crack als jij kunnen leren is dat altijd welkom, op wat voor printer jij ook print.  ;)

grt Piet.

PeterC

Citaat van: PietB op 10 mei 2018, 22:00:20 PM
Neemt niet weg dat je hier welkom bent hoor Dani.
En als wij beginners wat van een crack als jij kunnen leren is dat altijd welkom, op wat voor printer jij ook print.  ;)

+1!
Groetjes, Peter


Alberke

Als je de print van het deurtje bekijkt zie je die schuine strepen op het diepliggend vlak. Hoe geraak ik daar van af of krijg ik ze horizontaal zodat ze minder storen?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PietB

Welke slicing software gebruik jij Hugo?

grt Piet.

PeterC

Citaat van: Alberke op 10 mei 2018, 23:30:14 PM
Als je de print van het deurtje bekijkt zie je die schuine strepen op het diepliggend vlak. Hoe geraak ik daar van af of krijg ik ze horizontaal zodat ze minder storen?

Hugo,
Dat is de toplaag met een 100% infill.  Kijk eens in je instellingen van je slicer.  Hier of daar staat die ingesteld op 45°.  Verander dat naar 0° of 90°.
Groetjes, Peter


Alberke

Citaat van: PietB op 11 mei 2018, 10:02:10 AM
Welke slicing software gebruik jij Hugo?

grt Piet.
Cura versie 331
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: PeterC op 11 mei 2018, 10:09:45 AM
Citaat van: Alberke op 10 mei 2018, 23:30:14 PM
Als je de print van het deurtje bekijkt zie je die schuine strepen op het diepliggend vlak. Hoe geraak ik daar van af of krijg ik ze horizontaal zodat ze minder storen?

Hugo,
Dat is de toplaag met een 100% infill.  Kijk eens in je instellingen van je slicer.  Hier of daar staat die ingesteld op 45°.  Verander dat naar 0° of 90°.
Kan in Cura nergens zoiets vinden.
In de laatste versie allerlei patronen, dat wel.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

#1059
Wegens veelvuldige klachten van mijn medebewoners (vrouw en zoon) over het enerverend geluid van de printer (bij het printen van sommige moeilijke stukken, zingt de printer wel), is de printer verhuisd naar ons bijgebouw.  In de woning geen last meer van het geluid maar nu moet ik wel regelmatig buiten, mijn terras oversteken en gaan kijken naar de printer.
De printer heeft daar zijn plaats gevonden in een 'verloren hoekje'.

Ik heb hier een Raspberry Pi (model II) liggen met camera.  Die ligt hier maar te liggen.  Ooit eens mee begonnen maar Linux ligt me toch niet zo goed...

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen zoeken en moest iemand een volledig werken systeem hebben met Octoprint, en toezicht via Wifi, zou ik daar graag van willen mee profiteren  8)

...Piet hoor je mij aankomen?  :D :D :D  Ik loop niet op mijn sokken  ;)
Groetjes, Peter


Alberke

Peter, ten eerste: ofwel ben ik doof aan't worden ofwel hebben ze daar heel gevoelige oren. Ik moet gaan kijken of die nog bezig en die staat 5 meter van me af.
ten tweede, maak het niet te moeilijk en plaats een webcam
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterC

Citaat van: Alberke op 11 mei 2018, 20:16:15 PM
Peter, ten eerste: ofwel ben ik doof aan't worden ofwel hebben ze daar heel gevoelige oren. Ik moet gaan kijken of die nog bezig en die staat 5 meter van me af.

Hugo, het heeft niets met gevoelige oren te maken.  De printer stond in ons bureel op een mid jaren '50 ingemaakte boekenkast / annex uitbreiding van de schouwgarnituur.  Dat betekent een ENORME klankkast daaronder.  Ieder miniem geluidje wordt versterkt door de constructie van die boekenkast...

Voor mij is het wat kiezen of delen: ofwel op de zolder (mijn man-cave) maar dan moet ik regelmatig 2 verdiepingen omhoog, ofwel de berging achter ons washuis in ons bijgebouw.  Die 2 trappen zijn momenteel bijna onmogelijk omdat mijn rechter knie mij in de steek heeft gelaten  :(

Momenteel staat de printer (terug netjes uitgelijnd) even op de droogkast zijn ding te doen.  Geluid?  Welk geluid?  De solide basis door die droogkast dempt dus alle geluid.

Conclusie: de printer kan niet meer naar zijn oorspronkelijke plek in het bureel.  Kan niet op de droogkast blijven staan (wel nog tem dinsdag).  Daarna verhuist die (permanent?) naar een achterhoekje in de berging (ver van ons bewoond gedeelte).

Als controlefreak heb ik graag toezicht op de gebeurtenissen: vandaar die oplossing met de Pi.

Citaat van: Alberke op 11 mei 2018, 20:16:15 PM
ten tweede, maak het niet te moeilijk en plaats een webcam

Hugo, een webcam betekent een permanent draaiende pc of laptop.  Een WifiCam zou een optie zijn.  Helaas kosten die hier 10 kaar meer dan bij de Chinaman en helaas mogen die niet via China worden gekocht wegens de uitleg: 'spionagemateriaal'...

Die Pi en die camera heb ik, dus waarom daar niet voor gaan?

Groetjes, Peter


PietB

Citaat van: PeterC op 11 mei 2018, 19:20:21 PM
Ik heb geen idee waar ik moet beginnen zoeken en moest iemand een volledig werken systeem hebben met Octoprint, en toezicht via Wifi, zou ik daar graag van willen mee profiteren  8)

...Piet hoor je mij aankomen?  :D :D :D  Ik loop niet op mijn sokken  ;)
Ik hoor je Peter,
zelf heb ik de RaspBerry Pi 3 met een Logitech webcam.
Ik heb op deze plek Octoprint gedownload.
Vervolgens het 'cookbook' gevolgd vanaf Getting started with Octopi.
Je kunt de software via DHCP een IP adres laten gebruiken, maar beter is om een statisch adres in te vullen.
Dynamisch is een beetje moeilijk want hoe maak je contact met een server als je geen IP-adres weet?
Ik zou het je niet kunnen vertellen, ja moeilijk met arp entries enz........
De image op een 16Gb SD kaartje gezet en in de printplaat gestoken.
Ik monitor het printen op mijn telefoon vanuit de huiskamer en achter de PC genereer ik een gcode bestand wat ik met klik en sleep naar de webpagina van Octopi sleep.
Klik op het printer symboor en de A8 gaat aan het werk.
Simple as that.
Als Webcam heb ik een Logitech c170, camera maar er is op het net vast wel een site waar bruikbare camera's staan genoemd die het ook doen.

Dus ik zou zeggen aan het werk Peter, met een RaspBerry 2 gaat het ook lukken, zal alleen wat trager booten.

grt Piet.

PeterC

Citaat van: PietB op 11 mei 2018, 22:38:40 PM
...Je kunt de software via DHCP een IP adres laten gebruiken, maar beter is om een statisch adres in te vullen.
Dynamisch is een beetje moeilijk want hoe maak je contact met een server als je geen IP-adres weet?...

Piet ik heb al een beetje tijd gespendeerd met een Pi en dat probleem los ik heel eenvoudig op: ik plug de Pi in een onbekend netwerk via LAN (wel met een home-range 192.168.x.x, DHCP en internetverbinding!).  De Pi stuurt mij een mailtje met zijn huidig IP adres.  Ik maak er dan contact mee via VNC en zet die dan op WLAN (met paswoord) waarop ik opnieuw een mailtje krijg.  Python als programmeertaal laat op dat vlak (heel) veel toe.
Groetjes, Peter


Alberke

citaat:
Hugo, een webcam betekent een permanent draaiende pc of laptop.  Een WifiCam zou een optie zijn.  Helaas kosten die hier 10 kaar meer dan bij de Chinaman en helaas mogen die niet via China worden gekocht wegens de uitleg: 'spionagemateriaal'...
einde citaat

Ook Ip-camera's?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D