Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bioscoop.

Gestart door Pierre, 04 november 2017, 16:55:13 PM

Koen

Fantastisch werk, Pierre.
Dit pas "echte" modelbouw.
Chapeau!!!


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Pierre

Allemaal weer hartelijk dank voor de veren. :)

Citaat van: Cord op 02 december 2017, 15:33:00 PM
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd: maar er zijn ook blacklight led's te koop. De met fluoriserende verf beschilderde letters krijgen dan een soort neon-effect.

Ik weet het Wim maar dat gaat me net iets te ver. Bovendien heb ik deze leds volop liggen.

Citaat van: 59erke op 02 december 2017, 17:26:14 PM
Ben wel benieuwd hoe je dat bord op de gebogen gevel gaat bevestigen.
Ik veronderstel dat je dit toch op één of ander raamwerk gaat bevestigen.

Er komt een donkere rand omheen en dan komt er een kleine ruimte tussen het bord en de muur.


Citaat van: Peter op 02 december 2017, 17:50:55 PM
Pierre,
ik zou de binnenzijde van de muren ook extra laagje verf geven om te verhinderen dat binnenverlichting door de muren schijnt.
Bij avondzicht val dat namelijk des te harder op.

Dank voor de tip Peter maar ... de muren zijn al aan de binnenkant helemaal zwart geverfd. en daar komt geen spat licht meer door ;)

Citaat van: Gerolf op 02 december 2017, 18:10:12 PM
Wat ik me af vraag: Is ROIJAL opzettelijk fout geschreven (ROYAL) ?

Het origineel is ook zo geschreven Gerolf dus ik dacht .... waarom niet hetzelfde. :)



Groet Pierre.


Metpetergaathetbeter

Nederlandse zuinigheid zorgde ervoor dat er op een stukje letter en lamp gespaard kon worden, fraai werk en bovendien natuurgetrouw  ;)

Cord

Ik denk niet dat het met Nederlandse zuinigheid heeft te maken, maar meer met met de verwarring rond de 25e letter van het alfabet tussen de IJ en de Y. Zo zag ik in de Antwerpse Carbotsstraat een autorijschool waar boven de winkelpui AUTORJISCHOOL was te lezen.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Johnnytrein

Waar in welke straat?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Metpetergaathetbeter

AUTORJISCHOOL  je zou je op een Westvlaamse parking wanen  ;)

Cord

Citaat van: Johnnytrein op 04 december 2017, 14:43:08 PM
Waar in welke straat?
Sorry, de Carnotstraat - Turnhoutsebaan.
(tikfoutje)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Update:

Weer wat verder met de bios. Vandaag maar eens beginnen met de dak etage.




Tussen het drogen door ook het bioscoop bord voorzien van een lijst.











Alles lekker laten drogen en dan kan ik morgen de verfkwast er overheen halen.
Groet Pierre.


Cozzy

Prachtig gebouw(d) Pierre!
Hoedje af voor het realiseren van dit bouwwerk  :)
Kijk uit naar de uiteindelijke afwerking en inplanting in het geheel (maar neem je tijd ik ben geduldig... ;))

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Pierre

Groet Pierre.


Cord

Een prachtig kunstwerk!
Fantastisch gemaakt!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Pierre

Groet Pierre.


Firewolf

https://imagineears.blog/2017/09/03/greeting-user-welcome-to-flynns-arcade-ho-scale-train-version/

Kwam ik toevallig tegen en deed me klein beetje aan uw project denken, maar vind uw bioscoop er eerlijk gezegd wel cooler uitzien.

Pierre

Dank je Frank ... nu nog een eindsprintje en dan kan ik aan een nieuw project beginnen.
Groet Pierre.


Pierre

Update:

Vandaag even grote stappen gemaakt. De lelijke schijnwerpers zijn van de gevel en vervangen voor twee kleine schijnwerpers op het dak. Ik heb ze in dezelfde kleur gemaakt als de gevel zodat ze haast niet opvallen. Ook het naambord "ROIJAL" heb ik een stuk laten zakken. Dit is mooier en makkelijker te verlichten.

Verder alles geschuurd en glad gemaakt en de eerste laag verf zit op de muren van de dak etage. Het ziet er gelijk weer een stuk beter uit zo.



Groet Pierre.