Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bioscoop.

Gestart door Pierre, 04 november 2017, 16:55:13 PM

Pierre

#30
Dank allemaal.

Update:

De kassa met eigen verlichting.







Zodra de kassa geplaatst is stromen gelijk de eerste bezoekers binnen. Er komt ook een tussenwandje met zware verduisterende gordijnen.





Boven plak ik wat zombies. De bioscoop staat redelijk achter op de baan dus het verschil met echte Preisertjes zal nauwelijks te zien zijn. Ook hier wordt de verlichting geplaatst.



Dan komt er een probleempje. Ik wil dat de muren aan de buitenkant er uit zien als muren die ruw afgesmeerd zijn met cement. Net als het echte gebouw. Ik ben wat aan het proberen geweest met gezeefd zilverzand en zelfs gips maar dat wordt allemaal veel te grof of te klonterig. Het beste resultaat is nog door wat verf dik op de muur te tamponneren met een stevige kwast. Nadeel is dat het niet in één keer dekt en ik het nog een keer moet doen. Hopelijk gaat het dan niet te grof worden. Misschien heeft een van jullie een idee/tip?



Binnen zijn nog wat versteviging stroken aangebracht zodat de boel niet vervormd.




De raamkozijnen moeten nog wat bijgeschilderd worden maar voorlopig is dit het resultaat. Morgen maar eens aan het dak en dak etage beginnen.


Groet Pierre.


marc goovaerts

Het komt nu wel helemààl tot leven

Michael

#32
Pierre voor de buitenkant van de muren AK8023 Terrains Neutral texture for earth, kan en klaar product met een mooi structuur. Daarna kan je dit zelf nog een kleurtje geven wat je zelf verkiest.
Toegevoegd:
Met kwast opbrengen, paar minuten laten drogen daarna met een klein stukje spons deppen om de structuur mooi en fijn erop te leggen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Pierre

Ik ga eens kijken of en waar ik dat kan krijgen Michael en het uitproberen. Ik heb tussen de ramen echt heel smalle muurtjes dus het moet daar wel op te brengen zijn met een smal kwastje of tandenstoker. Dank voor de tip.
Groet Pierre.


dani

Een prachtig wtuk modelbouw, echt een pronkstuk !!

Ik blijf met verbazing en bewondering volgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

sdz1976

Is idd weer modelbouw van de bovenste plank op zijn Pierres 8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Pierre

Dankjewel weer voor de veren heren. ;)
Groet Pierre.


SirGresley

Zoals Eddy Wally zaliger zei: "Formidabel, geweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeldig!!"  ;D
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

PietB

Heel mooi Pierre.
Modelbouw van de bovenste plank.

grt Piet.

Pierre

Dankjewel heren. :)

Weer een kleine update:


Ondertussen heeft de bioscoop zijn 2e laagje getamponneerde verf gehad. Alles lekker gedekt nou het ziet er voor mij acceptabel uit. Net een ruw met cement afgesmeerde muur die al menig keer in de verf gezet is.





Het bord boven de ingang werd vroeger met de hand geschilderd en ik had daar een zwart-wit exemplaar van. Ik heb de kleurpotloden van mijn kleindochter ter hand genomen om er verandering in aan te brengen. Nog een bruin randje en dan kan hij tegen de gevel.



Na een tip van Wim (cord) ben ik ook maar eens even langs de Hema gelopen en heb daar voor 4 euro een hele stapel letters (eigenlijk voor een letterbord) gekocht. Ik kwam daar ook nog een velletje plakletters tegen en die heb ik ook maar meegenomen.



Gelijk maar de koe bij de horens gevat en begonnen aan het naambord voor op de bioscoop.



De letters zijn best flink aan de maat ... 19 mm. Voor mij is dit prima.





Tijdens het drogen van de verf ben ik begonnen aan twee schijnwerpers om het naambord te verlichten. Ik gebruik hiervoor twee vooruit schijnende 3 mm leds en een rietje.







De zwarte verf is droog dus naambord afwerken.


Groet Pierre.


mahtoska1

Man, man, wat een creativiteit!
Zeer leuk om te volgen.

Cord

Mooi gemaakt!
Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd: maar er zijn ook blacklight led's te koop. De met fluoriserende verf beschilderde letters krijgen dan een soort neon-effect.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

59erke

Ziet er goed uit.

Ben wel benieuwd hoe je dat bord op de gebogen gevel gaat bevestigen.
Ik veronderstel dat je dit toch op één of ander raamwerk gaat bevestigen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Peter

Pierre,
ik zou de binnenzijde van de muren ook extra laagje verf geven om te verhinderen dat binnenverlichting door de muren schijnt.
Bij avondzicht val dat namelijk des te harder op.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Prachtig gebouw in wording - maar ik denk dat ik dat al eens schreef  ;D

Wat ik me af vraag: Is ROIJAL opzettelijk fout geschreven (ROYAL) ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw