Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bioscoop.

Gestart door Pierre, 04 november 2017, 16:55:13 PM

Pierre

Dank allemaal.

Citaat van: Tjalling op 05 november 2017, 20:03:24 PM
Mooi project!

Kijk wel even hoe je dat precies gaat doen met de constructie. Styreen wil nog wel eens wat vervormen over de tijd, zeker op punten waar het materiaal belast wordt.
Als ik naar je foto's kijk, zou ik vooral kijken of het mogelijk is de stukjes muur tussen de ramen te verstevigen.

De wand wordt weer één geheel door het "glas" wat er achter de ramen geplakt is en binnen komen nog twee vloeren die helpen de gebogen vorm in model te houden.
Maar toch bedankt voor het meedenken. Het is altijd prettig wat tips te krijgen.
Groet Pierre.


Peter

Als je de sandwich methode gebruikt zolas ik heb gedaan bij mijn station Antwerpen-Linkeroever is de kans op vervormen zeer zeldzaam. Het maakt dan niet uit of je met twee lagen plasticard werkt of dat je een laag plasticard en een laag 'glas' gebruikt, want ondanks de zeer warme zolder van deze zomer is mijn gebouw niet vervormd (en daar staat nog geen glas in het gebogen gedeelte)
Met vriendelijke groeten
Peter

Johnnytrein

Nog een volger maar dan een in stilte meer een stille genieter. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Koen

Knap werk, Pierre. Ik ben benieuwd naar het vervolg :).
Lijkt mij een heel leuk project!

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

SirGresley

Sjiek en gewaagd project, ik wou juist zeggen om vloeren te plaatsen voor het bol-staan tegen te gaan maar dat heb je al gedaan Pierre!
Misschien ook enkele "balken" tussen de vloeren.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

Floris

gaaf gebouw, niet t makkelijkste om na te bouwen maar t gaat geloof ik aardig lukken!

modelbaanHO

Met wat je reeds hebt getoond zie ik dat helemaal klaar komen als een prachtig gebouw
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Cord

Citaat van: Floris op 07 november 2017, 15:28:43 PM
...gaaf gebouw, niet t makkelijkste om na te bouwen...
Inderdaad, dat is Pierre-eigen om niet voor de meest makkelijke oplossing te gaan. Voor zover ik mij kan herinneren heb ik die gast ook nog nooit een bouwpakketje in elkaar zien plakken.  8)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

dani

prachtig geduldwerkje, ik volg ook
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

PietB

Heel erg fraai Pierre.
Duimen omhoog.

Pierre

Dank weer allemaal. :)

Update:

Weer wat verder gegaan met de bioscoop. Wat deuren uit de rommelbak gevist en deze een beetje verbouwd. De rechter dubbele deuren moeten open komen te staan zodat het interieur wat beter te zien is en de rij Preisertjes voor de kassa.





Alle ramen zitten er in en zijn geschilderd.



Van wat restmateriaal maak ik de etalages met filmposters. Ik plak de bovenkant af met dun schilders tape zodat de bovenlichten boven de etalages geblindeerd zijn maar wel licht doorlaten.





Het voorlopige resultaat.


Groet Pierre.


Cord

Heeeel mooi!
Vakwerk!
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Prachtige voortgang, Pierre  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

man, man, man, man, .....     dit is pas modelBOUW !!!
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 09 november 2017, 09:30:37 AM
man, man, man, man, .....     dit is pas modelBOUW !!!

Daar ben ik het hélemaal mee eens !!!   8) 8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }