Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bioscoop.

Gestart door Pierre, 04 november 2017, 16:55:13 PM

Pierre

Pas een staaroperatie gehad dus ik heb weer lekker beeld. ;D
Tijd voor een geheel nieuw project.

Ik heb een raar hoekje op mijn baan waar ik eigenlijk tot voor kort niet zo goed raad mee wist. Precies op een splitsing van een grote weg en een klein straatje. Ik heb besloten daar een bioscoop te gaan maken maar ... het moet natuurlijk wel weer iets speciaals worden en niet gewoon een huis met een luifel of zo en ... hij moet in een hoek lopen. Na lang spitten op internet is de keus gevallen op het Royal Theater op het stationsplein van Heerlen. Deze bioscoop gaat als basis dienen voor mijn project.





Een lekker oud gebouw in een speciale vorm maar door de vele rondingen en beslist geen makkie. Het gebouw is niet symmetrisch maar op mijn baan wordt hij dat wel. Ik maak hem links en rechts gelijk. Dus ook daar moet ik wat aanpassingen doen. Ik leg de lat voor mijzelf deze keer wel weer erg hoog maar ik vind het wel weer een geweldige uitdaging om het te proberen. Mislukt het dan maak ik daar gewoon een simpel perkje met een standbeeld.



Ik pas de bioscoop aan zodat hij mooi op de plek kan komen waar ik hem wil hebben. Ik gebruik styreenplaat van 1mm dik. De ruimte tussen de ramen maak ik een beetje groter omdat anders de muur niet meer te buigen is zonder dat hij knakt.














De twee uitbouwtjes worden net als de rest van het gebouw ook iets ingekort. Anders steekt het gebouw te ver uit.





De ramen zoals deze zijn niet te koop dus die moet ik zelf maken. Ik gebruik hiervoor heel dunne Evergreen profieltjes van 0.75mm. Een redelijk monnikenwerk mag ik wel zeggen.


Groet Pierre.


Gerolf

Tof project en goed gestart  8)
Succes ermee !! Je hebt alvast een volger met interesse  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Méér dan ééntje...

raf

hier nog een die volgt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SuSke

leuke uitdaging dit gebouw, maar ik ben er van overtuigd dat je ons wel even laat zien wat je in je mars hebt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Dankjewel heren. Ik ga mijn best doen. :)
Groet Pierre.


Klaas Zondervan

#6
Je werkt kennelijk van een oude foto. Het gebouw heeft nu een iets ander aanzien: streetview

Firewolf

Leuk gebouw om na te maken. Dit project ga ik ook mee opvolgen.

Metpetergaathetbeter

de eenvoud waarop/mee dit gebouw opgebouwd wordt is gewoon geniaal :) ;)

Pierre

Dankjewel heren voor de veren.

Citaat van: Klaas Zondervan op 04 november 2017, 23:31:44 PM
Je werkt kennelijk van een oude foto. Het gebouw heet nu een iets ander aanzien: streetview

Klopt helemaal klaas maar zo'n nieuw gebouw kan mij niet erg boeien. Bovendien speelt mijn baan zich af in de jaren 60 - 70 en toen was het een oud en vies gebouw. Zie de eerste foto. Wel heb ik ook Google maps gebruikt voor wat details van dit gebouw. 
Groet Pierre.


doomslu

Prachtig gebouw. Heel leuk bouwproject.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Gewaagd project, en gaat je goed af, knap werk

Tjalling

Mooi project!

Kijk wel even hoe je dat precies gaat doen met de constructie. Styreen wil nog wel eens wat vervormen over de tijd, zeker op punten waar het materiaal belast wordt.
Als ik naar je foto's kijk, zou ik vooral kijken of het mogelijk is de stukjes muur tussen de ramen te verstevigen.

Ben benieuwd naar je vorderingen!

Groet,
Tjalling
 

Valentijn


Leuk projectje, ga ik zeker blijven volgen.
Groeten Valentijn - Loskaai - Okegem - Innes Mill - Luxor Sugarcane Valley - Cubana

Steam.N

Erg ongewoon gebouw, toffe uitdaging.
Je bent in elk geval goed gestart !
Succes !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }