Een dubbeltje jenever in een kopje!!

Gestart door Michael, 04 november 2017, 11:26:45 AM

Michael

Ik kijk al uit naar de volgende delen van dit artikel. Ik heb wel een vraag. MSM174 blz 75 tekst bij foto 19, daar heeft men het over het maken van scharniertjes uit overschotjes van gietbomen.

Ik kan me hier niet zo goed een voorstelling van maken, ik begrijp de woorden maar....snijd men dan een plakje van een gietboom en kleeft men dit aan de rand  van de luikjes???
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Chrisrail

#2
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske


Metpetergaathetbeter

het stukje gietboom snij je dusdanig dat het  op een scharnier lijkt en dank plak je je op je werkstuk ;)

Peter

Nu het toch over jenever gaat, wijk ik even af in dit draadje.
Kent iemand (zeker bij onze Nederlandse vrienden), de jenever "Kaagwater" ?
Met vriendelijke groeten
Peter

Cozzy

Citaat van: Michael op 04 november 2017, 11:26:45 AM
snijdt men dan een plakje van een gietboom en kleeft men dit aan de rand  van de luikjes

Je snijd letterlijk plakjes van een gietboom(pje), heel dun, en plakt die op de scharnieren om de bouten te imiteren.
Het geheel kleef je op de luikjes.

...enfin zo begrijp ik het  :)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2017, 15:32:57 PM
het stukje gietboom snij je dusdanig dat het  op een scharnier lijkt en dank plak je je op je werkstuk ;)
Onze beste theoretische stuurman heeft dat weer goed uitgevlooid!  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Michael

Citaat van: Peter op 08 november 2017, 15:53:39 PM
Nu het toch over jenever gaat, wijk ik even af in dit draadje.
Kent iemand (zeker bij onze Nederlandse vrienden), de jenever "Kaagwater" ?

Peter ik woon al ruim 30 jaar in NL maar nog nooit van gehoord, gewoon proeven zou ik zeggen, dan kan je ons vertellen of jij het lekker vond/vind.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2017, 15:32:57 PM
het stukje gietboom snij je dusdanig dat het  op een scharnier lijkt en dank plak je je op je werkstuk ;)

Andere Peter, ik ben nog niet overtuigd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

loebaske


Heb nu geen gietboompje gebruikt wel stukje uit een alu bakje van o.a. de chinees zoals Erik er vaak gebruik van maak...




Metpetergaathetbeter

#10

Floris

bedoelen ze niet gewoon de oude truc van gietboom warm stoken boven een vlammetje en dan uitrekken? zo krijg je min of meer ronde stukjes plasticstaf dunner dan de dunste evergreen....
heb t stuk niet gelezen moet ik bekennen dus ik gok maar wat in de ruimte