Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

B-models 63 msm actie

Gestart door nicky, 03 november 2017, 13:31:11 PM

nicky

Hey iedereen

Ik heb 3 jaar geleden denk ik de 63 budget line gekocht via msm, als je nog kan herinneren.
Nu heeft hij constant kortsluiting. Heb wielen gecontroleerd, de draadjes enzo. Niks gevonden. Toch kortsluiting. Iemand een idee hoe dit of vanwaar dit komt.
Het gaat hier om dc versie.

Alvast bedankt

Nicky

stoomlokje


nicky


OlivierV

Als je de stroom rechtstreeks naar de motor brengt, wat gebeurt er dan? Dus zonder al de rest ertussen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Heeft de loc zojuist een smeerbeurtje gehad ?
Het zou dan kunnen dat er bij een smeerbeurt teveel olie in de collector van de motor is geraakt, en dan geeft deze kortsluiting.
Ook kan het zijn dat de collector zo vervuild is met koolstof van de koolborstels ( dit gebeurt automatisch door de werking van de motor ), waardoor deze ook kortsluiting geeft.
Dan is de remedie: motor uit elkaar halen en de groefjes, tussen de koperen lamellen op het anker , zuiver maken.
dan de motor voorzichtig terug in elkaar steken, en de koolborsteltjes terug plaatsen.

nicky

Citaat van: OlivierV op 03 november 2017, 14:57:58 PM
Als je de stroom rechtstreeks naar de motor brengt, wat gebeurt er dan? Dus zonder al de rest ertussen.

Zal straks eens proberen

nicky

Bedankt iedereen. Probleem gevonden. Heb ff alles afgekoppeld en dan stuk voor stuk getest. En zo zijn we er geraakt. Eigenlijk vrij vlug. Domme fout ooit eens de gearbox vet op gedaan. Wielen andersom opgestoken. Mja kan gebeuren blijkbaar.  :P

Merci van te helpen iedereen

Groetjes Nicky

nicky

Citaat van: stoomlokje op 03 november 2017, 15:04:38 PM
Heeft de loc zojuist een smeerbeurtje gehad ?
Het zou dan kunnen dat er bij een smeerbeurt teveel olie in de collector van de motor is geraakt, en dan geeft deze kortsluiting.
Ook kan het zijn dat de collector zo vervuild is met koolstof van de koolborstels ( dit gebeurt automatisch door de werking van de motor ), waardoor deze ook kortsluiting geeft.
Dan is de remedie: motor uit elkaar halen en de groefjes, tussen de koperen lamellen op het anker , zuiver maken.
dan de motor voorzichtig terug in elkaar steken, en de koolborsteltjes terug plaatsen.

Deze is geen klokmoter meer. Dus ook geen koolborstels meer  :D