Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

DHL zending ???

Gestart door Peter, 31 oktober 2017, 15:50:21 PM

Metpetergaathetbeter

#30
Jocadis is moeten sluiten en dat was om een reden die helemaal niks met modeltreinen  of service te maken had. :-\ :-X

Trouwens kreeg je daar je geld spontaan weer, er zijn hier andere die anders "gevaren zijn" :-\ die ook voor het veel goedkoper hebben gekozen

rgp

Johan,

Je hebt nu net het voorbeeld aangehaald (Jocadis) die bewijst dat je wel telkens snel en primitief door de bocht gaat.

Zoals hierboven geschreven, is Jocadis om andere redenen dicht moeten gaan.

De redenen ken ik, omdat Andre mij destijds in vertrouwen heeft genomen; nu heb ik nog contact met zowel Didier als Jeannot. Ik mag zelfs stellen dat op bepaald ogenlik, na de dood van Andre, beide zonen dankzij mij overleefd hebben.

Indien Andre meer zakenman en minder modelbouwer en filantroop had geweest, wel dan had JOCADIS nog bestaan.

Maar idd koop maar in het buitenland, maar wees dan konsekwent, vraag jullie uitkeringen - relatief berekend -allerhande dan ook daar aan ! Of nog beter: word ondernemer.

Roland

Metpetergaathetbeter

#32
Citaat van: Peter op 06 november 2017, 14:01:42 PM

Als ik elektro wil kopen (mediaMarkt, Saturn, Van den Borre, enz enz. ) kan ik het goedkoper kopen als ik het via hun webshop koop. Dan wordt het ook nog eens de volgende dag dikwijls GRATIS geleverd. Koop ik het in de winkel moet ik dikwijls nog levering aan huis betalen.

Een tijdje geleden kochten we bij een van bovenvermelde en nieuwe kookplaat. Was via hun webshop 24 euro goedkoper, werd gratis geleverd en geplaatst. Wij waren namelijk zoals zovelen doen eerst in de winkel gaan kijken, (uitleg moesten we niet vragen want degene die huiselijk elektro deed had zijn vrije dag) en dan via hun webshop kopen.
nog zo'n verhaaltje  wat maar ten dele klopt, ikzelf werk in Carrefour en daar hebben ze sinds kort ook een webshop .Eens uit belangstelling de vraag gesteld of dat niet drukte op hun zakencijfer,wel die deden nog steeds hetzelfde/meer zakencijfer als ervoor.
Blijkt dat degenen die daar kopen mensen zijn die zo wie zo niet in een fysieke winkel zouden kopen, die webshop is gewoon meer omzet zonder dat het zakencijfer daar nadeel aan ondervindt.Doen ze dat niet dan gaan die klanten net als jij naar het buitenland kopen. Het is gewoon een evolutie, iets dat je niet tegenhouden kunt.
Trouwens lezen hier ook handelaars mee dan ben je verwonderd dat men niet dezelfde vriendelijkheid aan de dag leggen als je eerst tegen die mensen hun schenen geschopt hebt :-\

Havoc

Roland, Peter, ik weet dat dat niet de reden is, het gaat mij over de algemene mentaliteit van de belgische modelbouwwinkel: het is er niet, ze "bestellen", je geeft een voorschot en je kan jaren (letterlijk) wachten. Heb dezelfde ervaring met zo'n winkel in antwerpen en een in jette. Als het in stock is ok, anders: vergeet het.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

zo kunnen we nog wel door gaan
lintzaag machine in winkel in maastricht gekocht
er zat maar 1 lintzaag bij dus ik bestel meteen eentje voor hout en metaal
wel ik moet ze na 15 jaar nog steeds krijgen
heb wel voorschot terug gekregen en de uitleg dat ze geen zagen voor de machine konden krijgen
de lengte opgemeten en in china besteld
3 weken later 3 hout en 3 metaal zagen en die zijn nu na 10 jaar aan vervanging toe
en ik kan zeggen dat die tot op den draad versleten zijn en er zelfs zaken mee gezaagd zijn waar ze niet voor gemaakt waren
nooit enig probleem gehad

 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

rgp

Johan,

Ben je zeker dat het de winkel is ?  Niet de invoerder ? Ik heb ooit een ivoerder mij JOCADIS weten te verkondigen dat het ketelwagentje van Lenz in spoor 0, dat hij vast had de laatste nieuwigheid was.

Toen hij buiten was, heb ik tegen Andre gezegd dat ik het al een jaar in mijn vitrine staan had ! Hij moest lachen en liet verstaan dat ik het best daar bleef kopen waar ik het had gekocht (een Duitse beurs in spoor 0)

Roland

Ronald

Citaat van: rgp op 06 november 2017, 14:41:01 PM


Maar idd koop maar in het buitenland, maar wees dan konsekwent, vraag jullie uitkeringen - relatief berekend -allerhande dan ook daar aan !

De grootste onzin die je maar verkopen kunt.....

Havoc

Daar heb je een punt natuurlijk, als eindklant kan je dat moeilijk weten. Ik heb toen die sets in bestelling waren daar op een beurs die invoerder op aangesproken (set stond in zijn vitrine) en die zei dat hij geen bestelling gezien had. Hoe kan ik weten wie daar gelijk heeft? Langs de andere kant verkopen/verkochten al die winkels wel degelijk andere zaken van hetzelfde merk en was het absoluut geen probleem als het om h0 ging, er kwamen er wel degelijk bestellingen afhalen. Ik kan mij ook niet inbeelden dat als alle bestellingen jaren op zich laten wachten en die bij de invoerder blijven hangen de winkeliers niet hogeropgaan.

Wat ik wel weet is dat in het geval van de 1400 vs 850 euro dit direct bij de invoerder/verkoper was.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

#38
Johan, ik bestel ook vaak en ik heb op de "loc's van Modelspoormagazine"na nog nooit voorschot/vooraf(MSM) moeten betalen :-\

bellejt

heb ooit voor een model een voorschot betaald bij een limburgse winkel en nimmer of te nooit meer.Van service was daar geen sprake en van een verontschuldiging omdat het model pas vele maanden later werd geleverd ook niks gezien.Zo erg zelfs dat de voorbetaalde modellen als laatste werden geleverd.Da is het verwonderlijk dat het vertrouwen weg is .Bestel alleen nog bij mijn vaste winkel in west vlaanderen en daar wordt geen voorschot gevraagd maar snel een goede service en zelfs snel verontschuldigingen omdat een model wat laat uitgeleverd wordt .Dit ondanks dat men er niks kan aan doen.
Voor de rest online kopen en de leukste prijs eruit halen.Het gaat tenslotte om mijn portemonnee en niet om een ander rijk te maken.Gewoon ff verdiepen via internet in de materie en je hebt eigenlijk geen verkopers meer nodig.
Voor huishoudtoestellen is het beter via internet te bestellen zoals reeds vermeld.Krijg je dikwijls betere prijs alhoewel ik met een blauwe keten het toestel mag afhalen in de winkel van mijn keuze en voor de beste prijs.Staat tevens in hun reklame hé en als je mailt houden ze zich eraan :) .

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 november 2017, 16:59:10 PM
Johan, ik bestel ook vaak en ik heb op de "loc's van Modelspoormagazine"na nog nooit voorschot/vooraf(MSM) moeten betalen :-\

Ik heb absoluut geen probleem met het betalen van een voorschot. Per slot van rekening moet je de zooi toch ooit betalen. Of het nu in 1x is of in 2x. En dit is een hobby. Dus als ik beslis om iets te kopen, dan betekent dat voor mij dat ik dat geld op dat moment heb en niet moet besteden aan iets noodzakelijk. Tenslotte als ik die dag naar de winkel ga en het is in stock dan ben ik de volledige som die dag kwijt. Het is niet dat ik dan de dag erna geen brood meer heb. En als ik iets bestelde was het Z spul. Ik begrijp dat dat niet courant is en niet op stock. En ik begrijp ook dat de winkelier dan een beetje zekerheid wil dat ik dan ook zal terugkomen om het te halen en de rest te betalen.

Maar ik verwacht van de winkelier dan ook een engagement. Ik verwacht dat hij die bestelling effectief zal plaatsen en opvolgen en zien dat het effectief geleverd wordt. Als je jaren moet wachten en dan moet horen dat het niet meer leverbaar is, maar het heeft al die tijd gewoon in de cataloog gestaan, dan is het niet meer ernstig. Ofwel zegt hij het gewoon dat het hem niet interesseert, daar heb ik nog meer respect voor dan gewoon niets te doen en dan de schouders op te halen.

En het is niet enkel de modelbouwwinkels die van dat bedje ziek zijn hoor. Zelfde voorgehad met audio, cd's, pc onderdelen, elektronica componenten, ...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 13:26:35 PM
Doe zo voort!
Zo veel mogelijk in 't buitenland bestellen en dan over enkele jaren komen klagen dat er hier geen gezellige modelspoorwinkel meer is.
Laat ons misschien beginnen met de Miba te lezen, daar staan de modellen in die we dan nog gaan kunnen kopen.
Mezelf even citeren om wat duidelijker te zijn.
Ik heb het niet over TV's en frigo's. Dat is wat anders. Daar koop je wellicht makkelijker op 't Internet.
Ik heb het over Belgisch modelspoor.
Als we allemaal onze locs en wagens in 't buitenland gaan kopen bestaat de kans dat onze weinige winkels er mee moeten ophouden.
Dan is er ook geen importeur meer nodig, dus is er ook niemand die nog geld op tafel zal leggen om een Belgisch model te produceren en zijn we weer terug in de jaren '60-'70. Kunnen we opnieuw die lelijke Duitse dingen tussen onze Faller vakwerkhuisjes laten rijden...  :-\

En ik begrijp wel de problemen die Johan aankaart: minder verkochte schalen en dergelijke zijn wellicht niet anders te vinden dan via het net.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

denk dat het probleem van voldoende belgische modellen wel van de baan is nu LS models en anderen winst geroken hebben.Anders zouden ze de modellen niet meer uitbrengen maar ze hebben de fenomenale bedragen gezien welke ze tegenwoordig opbrengen. Natuurlijk hebben we winkels nodig en als ze zich netjes aan dezelfde prijzen houden of amper iets duurder dan internet dan koop ik ook daar hoor.Voor 10 of 20 euro bestel ik geen model in het buitenland.Of je moet doen zoals VBV en modelshop LU of MBS-l en samenwerken met die producenten om specifieke modellen uit te brengen.Dat het kan tegen acceptabele prijzen bewijzen genoeg verenigingen ( vb module club lux) .Kijk nu maar naar de reeks 13 en voor LU de 3000 reeks tegen mooie prijzen.

Alberke

Ik heb ooit eens op voorhand het volle bedrag betaald, en ik wacht nog steeds. (snik)
Ik koop dus vanaf toen alleen in winkels waar ik het gegeerde kan bekijken en keuren, en op afstand alleen van mensen die ik persoonlijk ken en dus vertrouw. Ook op beurzen e.d. kan je best goed uitkijken of je bent erbij.
Met DHL heb ik ook één keer een vertraging van vier weken gehad, omdat het "afhaalpunt" met vakantie was. De aanspreekbaarheid van die firma kan inderdaad beter. Het is toen opgelost door een chauffeur aan te spreken.
Jammer toch dat in dit min of meer verenigd Europa geen algemene postdienst kan zijn.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 20:27:45 PM
Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 13:26:35 PM

Als we allemaal onze locs en wagens in 't buitenland gaan kopen bestaat de kans dat onze weinige winkels er mee moeten ophouden.
Dan is er ook geen importeur meer nodig, dus is er ook niemand die nog geld op tafel zal leggen om een Belgisch model te produceren en zijn we weer terug in de jaren '60-'70. Kunnen we opnieuw die lelijke Duitse dingen tussen onze Faller vakwerkhuisjes laten rijden...  :-\

Luc ik denk dat je hier verkeerd bent.
Een importeur heb je niet nodig als de loc's door Belgische firma's ontwikkeld worden .
Ok  ook dit Belgisch materiaal word in China gemaakt maar een importeur heb je echt niet nodig.
Het kan zeker ook onder eigen beheer .
Het is juist zoals een manager in een bedrijf ;die heb je ook niet nodig als je zaak goed werkt .
En Belgisch materiaal in het buitenland kopen ????
Wat ik koop is elektronica en zaken die hier niet verkocht of bijna niet verkocht worden .
Ik ga geen 5 euro betalen voor 10 ledjes van 3 mm als ik voor die prijs er 100 kan kopen.
En ook jij gaat geen 50 euro meer betalen voor een loco omdat een winkelier waar je dikwijls komt hem nu ook juist in zijn zaak heeft staan.
Als je weet dat 40 km verderop dezelfde loco staat voor 50 euro goedkoper ga je die daar ook halen .

Allee das mijn visie op aankopen.
Zot zijn doet geen zeer maar alle zotten zijn ook de wereld nog niet uit

Gr Raf .
Nu ga ik drybrushen


If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.