Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

DHL zending ???

Gestart door Peter, 31 oktober 2017, 15:50:21 PM

Havoc

Roland, niet zeveren. Ofwel betalen ze bij de nmbs veeeeeel beter dan op een ander ofwel heb je het geluk dat je alleen stockproducten nodig hebt.

Een z locje kopen bij de lokale handelaar? Dat is niet op stock, kan je ook niet zien en is na een jaar nog niet geleverd. Bestel op internet en zelfs als het dan 4 weken onderweg is ben je nog sneller en goedkoper. Smalspoor h0e? Ik probeer het niet eens. Lage temperatuur soldeer 145 C bvb, probeer het hier te vinden. Of hardmetalen wisdelplaten, ruimers.... Dan heb ik het nog niet over elektronica (vraag eens een cb3q3245), film of audio opname materiaal.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Johan,

Over dat eerste: ze betalen niet slecht en ondanks wat men overal schrijft: het kennisniveau is hoog (het bewijs als iemand uit de prive komt solliciteren is het niet abnormaal om vast te stellen dat zijn of haar bASISkennis ontoereikend is)

De rest:
1° misschien beter zoeken
2° komt misschien ook omdat men in het verleden reeds voor een habbekrats in het buitenland ging kopen.
3° ik had het wel over courante zaken en daar reken ik isdelplaten niet onder, maar wel een gewone 3mm LED en een 370ohm weerstand bv.

Roland

stoomlokje

Roland , 1° als je voor een ledje van 5 mm 50 km moet rijden , ben je veel duurder uit dan als je het uit het buitenland (D) laat komen.
             
              2° als je hier iets moet hebben, hebben ze het niet op voorraad , en kan je nog een 2e maal terugkomen ( hopelijk nog binnen een jaartje.)
Ik heb hier in belgië veel zaken betreffende modelbouw besteld , die toen wel leverbaar waren , echter na 5 !!!! jaren wacht ik nog altijd op deze artikelen.
              3° ik mag met mijn wagen van die klote ambetantenaren zelfs niet meer in een normale modelbouwwinkel komen of ik betaal 125 Euro boete.
---> conclusie  : beter bestellen in het buitenland dan in dit klotenland
---> goedkoper , sneller en betere service
Dat is mijn ervaring.

raf

voorbeeldje
speciale servo kost hier in belziek 65 euro
in bergeyck dezelfde servo 25
in verwegistan  5 euro en als ik er 5 pak korting en gratis opsturen
ok eerlijk toegeven er was een ver schil en dat was dat de software die er op stond een jaar oud was.
maar die je hier koopt hebben binnen een jaar ook oude software
en voor de toepassing (een slagboom openen sluiten)maakte die nieuwe software echt niet uit

dan op fora van tja en als er een kapot is
eentje der mochten der 3 kapot zijn dan had ik nog winst

komaan hé en niet zeveren want een led kost je hier 1 euro met weerstand
voor 10 euro heb ik er in China 1000 en ik moet er niet voor uit mijn zetel komen
het sterkste is nog dat de handelaar die hier de leds verkoopt deze ook van daar haalt
misschien via omwegen maar ze komen uit dezelfde fabriek

en ja ik moet er op wachten das waar maar als de delen in de winkel alhier niet op stock zijn dan moet ik ook wachten als ze al ooit aan komen
want voor 10 leds bestellen die echt niet dij hun leverancier

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Roland, dat van dat kennisniveau en verder ga ik niet tegenspreken maar als jij er geen graten in ziet om 1400 euro + btw te betalen hier in plaats van 850 +50 euro transport vanuit duitsland goed voor jou maar ik kan mij dat niet veroorloven. Wisselplaatjes zijn standaard spul als je in de grotere schalen werkt :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Als ik eerlijk moet zijn: ik beste bijna alles in het buitenland.
Moest ik het hier bestellen betaal ik minstens 8,00 à 10,00 euro port. (Tufken, Van Biervliet, Olaerts enz.)
In Duitsland betaal ik 3,90 euro (verzending met DPD tot aan onze voordeur)
Meestal perfekte service.

EN NU.....

PAKJE IS AANGEKOMEN ;D ;D ;D ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Doe zo voort!
Zo veel mogelijk in 't buitenland bestellen en dan over enkele jaren komen klagen dat er hier geen gezellige modelspoorwinkel meer is.
Laat ons misschien beginnen met de Miba te lezen, daar staan de modellen in die we dan nog gaan kunnen kopen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#22
geduld is toch een mooi ding.Wat opvalt als je besteld in buitenland dat je toch vaak/soms veel voordeliger kun opwinden/gefrustreerd worden/ziek maken dan als je het hier net iets minder goedkoper kopen kunt! :-\

ACFI

Om modelbouwer te zijn hoef je niet masochist te zijn.

Maar het helpt.

Havoc

Gezellige winkels? Waar dan? Meestal bekijken ze u met een gezicht van "verdomme, weer een klant, weer werken". Zoiets als een vakbondsafgevaardigde die moet werken. Ze kunnen u niet rap genoeg de deur uit krijgen.

En voor de rest zelfbouw he Luc. Eens iets anders dan dozen kopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Peter op 06 november 2017, 12:54:57 PM
Moest ik het hier bestellen betaal ik minstens 8,00 à 10,00 euro port. (Tufken, Van Biervliet, Olaerts enz.)
In Duitsland betaal ik 3,90 euro (verzending met DPD tot aan onze voordeur)
Meestal perfekte service
buiten het feit als je je vergist je veel langer wachten kunt, ik weet trouwens niet of jij voordelig busrijden kunt maar een bezoek aan één of andere modelwinkel zou je ook kunnen beschouwen als een uitstap :-\

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 06 november 2017, 13:43:42 PM
Gezellige winkels? Waar dan? Meestal bekijken ze u met een gezicht van "verdomme, weer een klant, weer werken". Zoiets als een vakbondsafgevaardigde die moet werken. Ze kunnen u niet rap genoeg de deur uit krijgen.
mocht je er zelf zo één binnen krijgen zou jij hetzelfde niet doen :-\

Peter

Luc, daar ben ik niet helemaal mee akkoord.
Een aantal winkels hebben het aan zichzelf te danken dat ze personeel moeten laten gaan omdat er te weinig klanten kopen.
Om een voorbeeld te nemen:
Als ik elektro wil kopen (mediaMarkt, Saturn, Van den Borre, enz enz. ) kan ik het goedkoper kopen als ik het via hun webshop koop. Dan wordt het ook nog eens de volgende dag dikwijls GRATIS geleverd. Koop ik het in de winkel moet ik dikwijls nog levering aan huis betalen.

Een tijdje geleden kochten we bij een van bovenvermelde en nieuwe kookplaat. Was via hun webshop 24 euro goedkoper, werd gratis geleverd en geplaatst. Wij waren namelijk zoals zovelen doen eerst in de winkel gaan kijken, (uitleg moesten we niet vragen want degene die huiselijk elektro deed had zijn vrije dag) en dan via hun webshop kopen.
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

luc nooit in borgerhout in de winkel geweest zekers
das misschien de reden dat hij ook dicht is gegaan

met de rc is nooit een probleem geweest altijd goed geholpen en als ik iets niet vond dan gingen ze het zelf voor je uit de rek halen
niet goedkoop aldaar maar als je der naar toe gaat dan heb je 90% kans dat ze het nog hebben liggen al is het 20 jaar geleden op de markt gekomen

over laatst met hun een babbel en ze gaven eerlijk toe dat daar heb je die weer die voor 100 fr klein delen kwam kopen van aeronaut
hadden hun veel werk aan want dat lag per stuk in zo een laden kasten en bij stock tellen was dat vervelend

maar wat ze der nu wel bij vertelden was dat ze moesten toe geven dat ik elke week of 14 dagen daar terug stond om weer voor 100 fr te kopen

tegenwoordig komen ze iets kopen van 200 a 300 euro en je ziet ze nooit meer terug
maar het kan nog beter
in china een buggy kopen van een bepaald merk en als hij defect /kapot is garantie komen eisen in een winkel alhier
want op dat ding is " fabrieks "garantie
en als dan de winkelier(als geste want hij heeft er ook werk mee) zegt van ik kan wel voor jullie mits betaling de kapotte onderdelen bestellen een grote bek beginnen op zetten en beginnen te dreigen met slechte reclame voor de zaak te maken op multimedia

maar dat word niet altijd geschreven
gr raf
ps naar borgerhout is het 100 km en dan moet ik nog terug
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: doomslu op 06 november 2017, 13:26:35 PM
Doe zo voort!
Zo veel mogelijk in 't buitenland bestellen en dan over enkele jaren komen klagen dat er hier geen gezellige modelspoorwinkel meer is.
Laat ons misschien beginnen met de Miba te lezen, daar staan de modellen in die we dan nog gaan kunnen kopen.

Nog een voorbeeldje (uit het verleden): bij jocadis 2 sets nieuwigheden besteld en 200 euro voorschot. Drie jaar later geld terug gekregen want "niet meer leverbaar". Ze zijn dicht nu maar verbaast je dat? Een van die sets heb ik nog steeds niet te pakken. Hadden ze die besteld dan hadden ze 500 euro of zo verdiend en ik was terug gegaan.

Die winkel in borgerhout was ook zo'n  geval. Als die dichtging had hij zeker 20 stuks in zijn bak liggen maar hij wou er niet 1 verkopen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.