Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM-N Module : 'N keer proberen

Gestart door BC911, 29 oktober 2017, 21:28:31 PM

Michael

Bert de struikjes onderaan je talud vind ik wel geslaagd!
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

BC911

Bedankt Michael. De struikje gaan inderdaad wel, maar wat ik eigenlijk probeer te maken zijn jonge boompjes die je heel vaak in de taluds ziet staan. Natuurlijk zijn die redelijk fijn, en ik merk dat het dan belangrijk is dat je fijn strooisel hebt. Daarnaast moet ik leren niet te vaak te strooien. In grotere schalen is dat waarschijnlijk nodig om een mooi gevulde boom te krijgen, maar in N zie je dat het dan te dik wordt.

@loebaske: ik ga nog eens piepen op je website om te kijken of ik wat zie dat ik in stukken kan knippen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

mahtoska1

Dit komt goed.

CiteerNatuurlijk zijn die redelijk fijn, en ik merk dat het dan belangrijk is dat je fijn strooisel hebt. Daarnaast moet ik leren niet te vaak te strooien.

Dat is inderdaad van belang. Ik maakte dezelfde fout in schaal Z. Voor de blaadjes durf ik wel eens gedroogde thee uit zakjes te gebruiken. Ik zeef deze thee door een keuken zeef en ik hou enkel het allerfijnste over. (Ja, ik ben een thee drinker) Je moet deze dan wel en beetje bijkleuren met poeders en na het strooien fixeren met haarlak.

59erke

Bert, probeer anders eens met een klein beetje Foliage ( ik gebruik o.a deze van Heki artikelnr. 1678) lichtjes vast te lijmen op de ondergrond zonder plat te drukken. Eenmaal vastgelijmd trek je aan het topje tot je de gewenste hoogte van uw struikje of boompje bereikt. Daarna alles wat fixeren en klaar.

Eventueel kan je voor het fixeren nog wat zeer fijne takjes doorheen de foliage weven.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Ok, bedankt voor de tips. Weer stof tot nadenken en weer nieuwe ideëen om te testen  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Ondertussen gaat de boomkweker hier rustig verder. Nog een beetje bijsnoeien en we hebben weer wat fijnere struikjes dan de eerste. Vooral de iets meer open structuur vind ik zelf beter.



Eens kijken of ik straks wat theezakjes kan openscheuren  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

evan

Het doet me plezier te zien dat je met Scenery goed aan de slag kan :)  Knap resultaat  :o
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Knap resultaat dat mag gezien worden...

BC911

Bedankt. En ja Evan, al wat ik bij jou gezien heb probeer ik, alleen in een kleiner maatje  ;). Het is dan altijd even eerst vloeken omdat de verhouding niet goed zit. Maar op zich wel leuk om dan te zoeken naar iets kleiner en fijner. Ik dacht zeker dat ik nooit meer 6mm gras zou gebruiken in N-schaal, maar voor die struikjes zijn ze naar mijn gevoel perfect.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Maar eens begonnen om met wat plasticard zelf een geveltje te maken ... Recht snijden blijft toch wel een hele uitdaging voor mij  :-\.



Oh ja, het voorbeeld als inspiratiebron hieronder. Of het dat helemaal gaat worden weet ik niet. Waarschijnlijk met heel wat dichterlijke vrijheid om het niet een al te grote uitdaging voor mij te maken  ;). Ik laat de stukken ook al verspringen om het eventueel te laten passen op de module.

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Ook terug begonnen, ik ga ook eens moeten gaan nadenken over een uitbreiding zodat er telkens iets nieuws te zien valt. Volgende weken eens een paar dagen reserveren om nog eens iets te bouwen.

Gerolf

Citaat van: BC911 op 09 september 2019, 20:56:07 PMRecht snijden blijft toch wel een hele uitdaging voor mij  :-\.



Als je deze voorbeeldfoto gebruikt ...  ::)  ;)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

#73
enkele pinten drinken op je nuchtere maag en het snijden gaat dan fotogetrouw  :)

BC911

Citaat van: Gerolf op 10 september 2019, 08:28:34 AM
Als je deze voorbeeldfoto gebruikt ...  ::)  ;)  ;D

Ja, het lijkt alsof er een kromming in de gevel zit, maar die ga ik er maar uit laten  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...