Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSM-N Module : 'N keer proberen

Gestart door BC911, 29 oktober 2017, 21:28:31 PM

59erke

Vraag mij wel af waarom je in de overgang van module 1 naar module 2 uw hoger niveau weer laat zakken om dan weer te stijgen ...
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

't Ja, in eerste instantie was het natuurlijk de bedoeling om maar 1 bak te hebben. Alleen is 90cm dan heel kort als je met niveau's wil werken. Ik zou het nu natuurlijk kunnen laten doorlopen, maar denk dat ik het maar zo laat. Een beetje zoals dit:



... en dus een doorkijkje voor de doorgaande treinen.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

BC911

Dat een fries bouwen nooit m´n favoriete bezigheid ging worden dat wist ik al, maar het werd me nog eens bevestigd toen ik er dit weekend dan maar eindelijk eens aan ben begonnen (eigenlijk veel te lang vooruitgeschoven  :-[). Waarschijnlijk mis ik ook wel wat materiaal om het echt goed te doen, maar zelfs daarmee lijkt het mij een hele klus  :-\.

Maar goed, we zijn erdoor. Er moeten nog wat kleine aanpassingen gebeuren, en wat plamuur-, schuur- en schilderwerk, maar daarna terug naar leukere dingen  ;).



Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

doomslu

Dat lijkt me meer dan behoorlijk werk, Bert.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *


Michiel

Het mag misschien niet je ding zijn, maar de fries ziet er heel goed uit! En, zoals je zegt, op naar leukere dingen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Bedankt. Ondertussen een klein stukje gemaakt om wat te testen met ballast, allerlei strooisels en groen. Want ja, wat is realistisch in N ...?



Er kruipt best veel tijd in zo´n kleine testjes (en m´n vrouw begrijpt het helemaal niet dat die achteraf gewoon in de vuilbak gaan  ;)), maar je leert er zoveel van.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Dirkh

je mag mijn module ook komen voorzien van ballast en groen ;D

BC911

Eerst maar zien dat ik die 2 kale bakken hier een beetje aangekleed krijg. Zo´n klein stukje is "snel" gepiept  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Een heel nuttige test, waar je best veel van leert. Het geheel ziet er best aardig uit, maar zelf zal je ook wel zien dat elk aspect op dit stukje landschap marge heeft voor nóg beter. Nu, ik ben zelf geen kei in dit soort groenwerk, en zou ook best eens zo'n stukje maken om te zien waar ik sta, voor ik "kritiek" geef.  ;D

Dus, ziet er leuk uit, en smaakt naar meer.   8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Een goed idee om zo'n test te doen - je leert er een hoop mee  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BC911

Vandaag ook maar provisoir de sporen aangesloten en even snel getest:



Daarna was het even wat minder leuk toen bleek dat ik de twee bakken niet meer van elkaar kreeg, zelfs niet nadat ik nogmaals had gecontroleerd dat alle schroeven eruit waren   :(. Blijkbaar had ik net iets te gul met de lijm gedruppeld en moet er wat tussen de bakken gelopen zijn ...  :-[. Gevolg, heel de familie moeten mobiliseren om de bakken van elkaar te krijgen ...   ::) (hopelijk valt de schade mee)

En dan kwam de volgende uitdaging: even passen of alles in de wagen kan ... Het zit er allemaal in, maar of ik het er ooit nog uit krijg ...  ;D ?
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Amaai knap voorzien van balast, die van mij ziet er slechter uit. Net ook alles naar beneden gesleurd maar nog niet gepast in de wagen. Spannend vooor morgen ;)

BC911

Het ballasten ging eigenlijk niet zo goed als op het teststukje. Geen idee wat ik anders deed, maar ik zal nog wat moeten corrigeren op sommige plaatsen ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...