Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Koploper en z21

Gestart door Alexander, 25 oktober 2017, 20:02:31 PM

loebaske


raf

Ik denk dat dit te maken heeft met merk protectie
vroeger ok bij de RC modelbouw zo met Graupner
alle andere merken werkten met een positieve puls om servo's en regelaars te sturen
Graupner gebruikte een negatieve puls
je kon dus alleen hun DURE elektronica gebruiken want de andere werkten niet
maar met een paar weerstanden een BC547 was dit zeer snel opgelost en kon je wel de goedkopere materialen gebruiken
na jaren ellende en dat hun producten minder verkocht werden toch overstag moeten gaan en alsook positieve pulsen moeten gaan gebruiken
de fabrikant kan bouwen wat hij wil het zijn de kopers die bepalen wat er gekocht word
maar saskia inderdaad het bekende bos en de bomen ook alhier

gr raf
ps ik heb nu een roco muis aar ik mee aan het worstelen ben

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Ronald

Citaat van: stoomlokje op 27 oktober 2017, 01:14:05 AM
ik ben nog beginnende in het digitale.
Waarom xpressnet; Loconet enz. , al die verschillende systemen.  Waarom stapt roco niet gewoon over op Loconet ,dat zoals ik al veelvuldig gelezen heb , de tegenwoordige standaard is.

Loconet is de oudste van allemaal en het was idd beter geweest dat Lenz die overgenomen had.... maar Lenz deed dat niet en heeft zijn eigen XPressNet ontwikkeld. Roco digitaal vind zijn oorsprong in Lenz, vandaar die keuzes. Wat beter is? Ze hebben allebeide hun dingetjes maar die verschillen zijn er nu eenmaal en daar moeten we het mee doen.

Kwestie van goed inlezen en vragen stellen via de fora. Dan komen we er samen best uit ;) Ook zijn er diverse speciale magazine digitaal uitgaves van bv Miba die erg duidelijk zijn in de verschillende producten en wat met elkaar te gebruiken is.

anne w

Beste Saskia,

De modelspoorhobby is per definitie vanaf het begin een hobby van individualisten geweest, is dat nog altijd en zal dat ook blijven en aangezien een ander feit is dat zodra er meer dan één mens bij elkaar is er ook een verschil van inzicht ontstaat, zullen er in deze hobby ook heel veel verschillende systemen bestaan en blijven bestaan.

Daar zul je mee moeten leven, één advies: kies een systeem en blijf daarbij, ga dus niet steeds van systeem veranderen als iemand zegt dat dat beter is.

Groet, Anne W (lekker ouderwets, digitaal en automatisering in één kastje, geen beeldschermen)

Raptor, Edits booster 10A, 4 Ma decoders 27 staps, 9 MFX decoders, waarvan 4 ESU,  (5 met geluid, waarvan 1 ESU), MFX decoder rijdt op 28/27 stappen, automatisch bedrijf met de Raptor, voor baan en landschap zie http://forum.3rail.nl/index.php?topic=6647.

INFO

Citaat van: stoomlokje op 27 oktober 2017, 01:14:05 AM
ik ben nog beginnende in het digitale.
Waarom xpressnet; Loconet enz. , al die verschillende systemen.  Waarom stapt roco niet gewoon over op Loconet ,dat zoals ik al veelvuldig gelezen heb , de tegenwoordige standaard is.

Gewoon omdat het kan, en niet omdat het moet.

En hoe kom je erbij dat LocoNet de tegenwoordige standaard is?

Ieder merk systeem heeft een bepaalde standaard.


Alleen de waarheid ligt in het midden.

Ronald

Het is eigenlijk meer dat Loconet erg veel gebruikt wordt, ik denk meer dan bv het XPressNet. Het is zeker geen standaard maar eenvoudigweg veel aanwezig ;)

Lees hier maar eens Saskia: https://nl.wikipedia.org/wiki/LocoNet

Klaas Zondervan

Misschien moeten fabrikanten aan Digitrax licentierechten betalen om LocoNet te mogen gebruiken. Dan is het al gauw voordeliger om zelf iets anders te bedenken.

Ronald

Citaat uit het Wikipedia artikel:

CiteerHet is echter geen open systeem en fabrikanten die LocoNet op hun apparatuur gebruiken zijn hiervoor een vergoeding verschuldigd aan Digitrax.

Waarschijnlijk wel ;)