Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Koppelingen

Gestart door Alberke, 24 oktober 2017, 11:54:50 AM

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

OlivierV

Dit weekend mannen in N gezien met zulke koppelingen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Die hadden nog een andere koppeling Olivier.
Op Splitveld wordt een oogje over een haakje gehangen (zoals in het echtie). Voorontkoppelen en opduwen gebeurt daar echt op de buffers. Ik zal bij Henk Oversloot vanavond eens informeren naar het merk van die koppeling.

Bij de hier vermelde koppeling is het de bedoeling dat de haak onder het beugeltje doorgaat en zo koppelt. Het kettingje hangt er gewoon voor de sier bij.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh


Voor diegene die interesse hebben in de N koppelingen https://www.rudolf-schiffer.de/mb-1/umbaus%C3%A4tze-zur%C3%BCstteile/

Er zijn er ook voor Ho te verkrijgen

Freek

Kan er iemand mij vertellen hoe die Sprat and Winkle koppelingen werken? Ik ben niet helemaal mee.
Als ik het goed begrijp zijn dit "automatische koppelingen" die ontkoppeld kunnen worden met een magneet?
Weet er iemand hoe dit werkt?


Freek