Goed idee of niet ? DC/DC omvormer

Gestart door Dirkh, 19 oktober 2017, 08:43:57 AM

Gerolf

Als het even kan zou ik voor je gemeenschappelijke massa voor 2.5mm² gaan ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Flip


@Dirkh

Ik vraag me af hoe je modules in serie verbind ? En hoe in ster ?

Ik weet dat er in elektriciteit een serie schakeling bestaat en eveneens een ster schakeling  .

Maar met modules ??

Julien
Lenz digital PC sturing

Dirkh

Met ster verbinding bedoel ik een centrale voeding en voor elke module vertrekt er een kabel uit de centrale voeding naar de module.

Als je de voeding/rijspanning zou verbinden met de eerste module en dan deze module verbind met de volgende enz..(modules in serie)  ga je uiteindelijk bij de laatste module (bij mij dus 6 modules om te beginnen) een verlies hebben over al die kabels en verbindingen . (ruw geschat ongeveer een 6 meter kabel met nog eens een 12 overgangen in mijn geval)

Door voor elke module een aparte voedingslijn te voorzien vanuit de centrale voeding heb ik per module max 2 overgangen door stekkers en max 2 meter kabel. Zo kan ik gebruik maken van dunnere kabels en lichtere stekkers. Het spanning verschil op de verschillende modules zou zo ook beperkt blijven.

INFO

Maar je gebruik gewoon 2 draden, die je per module langer maakt, verlengt, dat heeft niets met in serie zetten te maken.
De verbruikers aangesloten op die 2 draden staan allemaal parallel.

Groetjes
Alleen de waarheid ligt in het midden.