Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Miniatuur polietrekker

Gestart door Snobby Crash, 18 oktober 2017, 06:37:10 AM

Snobby Crash

Beste,

Ik heb een motor van een ho lok en ik wil het tendwieltje van de as verwijderen.
Bestaan er in de handel eventueel mini polietrekkers of iets dergelijks ?

Iemand ervaring met het verwijderen van een tandwieltje op een motor en het
terug persen van dit tandwieltje op een andere motor ?

Alvast bedankt !

Geert

eddy

Dag Geert,
kijk eens bij Fohrmann werzkeuge,daar hebben ze veel klein materiaal.

groeten eddy

Dirky

Ik heb me ooit enkele kleine wiggen met gleufje voor de as gemaakt om wieltjes van de motoras te verwijderen. Met één enkele wig tussen de motor en het wieltje te drijven duw je schuin. Met een tweede wiggetje blijven motor en wieltje parallel en dat gaat er vlot af.
terug monteren gaat best op een boorstatiefje. wel zorgen dat je onderdelen goed opgelijnd staan.

Michiel

Mij lijkt, als je louter met een wig (of twee wiggen) werkt tussen motor en wormwiel, het een loterij is wat eerst los komt: het anker of het wormwiel. Het lijkt me veiliger om met een gewone poelietrekker de kracht tussen as en wormwiel te zetten door met de vijzel op de as druk te zetten. Maar mogelijk heb ik je verkeerd begrepen met de twee wiggen. 
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Alberke

Nu las ik toch "miniatuur politieker" zeker!  ;D
In winkels waar men RC auto's en dergelijke verkoopt kan je dat vinden.
Verder heb ik altijd succes met de "Methode Dirky" gehad
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Snobby Crash

thanks voor de reacties mannen, bij Fohrmann werzkeuge hebben ze deze en kosten ongeveer een 20 tot 25 euro...

Ga me er daar ééntje bestellen denk ik !

Geert