Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Brouwerij baantje

Gestart door Firewolf, 15 oktober 2017, 20:08:03 PM

DFS



philippe_007

Leuk concept,
waarom de sporen laten rond gaan ?
Als je van uw fiddle yard een eindstation maakt en van uw baan ook een eind depot dan win je ook weer een 10/15 cm om alles wat verder uit een te leggen en wat meer rust te brengen op de baan.


Firewolf

Vanavond mijn kolenopslag afgewerkt.

Voor een eerste scratch build projectje kan het er mee door. Heb met het hele proces toch veel bijgeleerd. Met Sketchup leren werken. Met styreen een eerste keer gewerkt. En een eerste keer met strooisel gewerkt.

Les voor mezelf. Onder het strooisel zit een bijgesneden blokje isomo. Dat had ik eerst zwart moeten verven vooraleer ik het strooisel aanbracht. En het "vervuilen" had ik niet met zwart mogen doen, maar een donkergrijs moeten nemen. Foto is genomen toen het nog niet allemaal droog was, dus dat trekt misschien nog bij.

Feedback is welkom. Ook naar verbeteringen toe...




marc goovaerts

Da's precies wel een heel sterke verlichting daar ! Of is de kolenopslagplaats in realiteit ook zo oranje ?

Firewolf

Citaat van: marc goovaerts op 19 november 2017, 00:01:55 AM
Da's precies wel een heel sterke verlichting daar ! Of is de kolenopslagplaats in realiteit ook zo oranje ?

Is mede door de flash van mijn gsm. Volgende foto zonder flash. Is lichtbruine verf. Moet misschien volgende keer dat ik hout wil nabootsen iets donkerder bruin nemen.



sdz1976

Met verf alleen kom je er niet bij deze, het vuil kruipt als het ware  in het hout door de jaren.

Ik zou het model inwassen met een bijna zwarte washing ( sterk verdunde verf) uiteraard eerst testen op proefstukje .


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1