Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Firewolf

Gestart door Firewolf, 15 oktober 2017, 00:08:48 AM

Firewolf

Hallo

Eventjes voorstellen. Ik ben Frank, 45 jaar en woon in Hasselt (België).

Ben al zo'n 35 jaar liefhebber van spoorwegen. Jaren geleden, toen ik zo'n 12-18 jaar was heb ik een modelspoorbaan gehad. Na mijn studies en verhuis is dat er niet meer van gekomen. Mijn liefde voor spoorwegen heeft zich in die voorbije jaren vooral geuit in het domein van de filatelie (postgeschiedenis en postzegels oa rond spoorwegen).

Een tijdje geleden ben ik terug beginnen overwegen om me met modelspoorwegbouw bezig te houden; altijd graag aan modelbouw gedaan. Heb ook een collectie Ford schaalmodellen. Vroeger met Märklin HO bezig geweest. Geen idee waar dat materiaal zich momenteel bevindt (ergens in dozen, bij mij of familie...). Maar dat maakt niet uit. Was sowieso oud analoog materiaal.

Ben van plan vanaf scratch terug te beginnen. Ben de laatste tijd vooral bezig met lezen, lezen, lezen... en ook foto's en filmpjes bekijken, merken vergelijken, huidige digitale technologieën ontdekken (amai, wat is die wereld gegroeid), forums opvolgen (en nu op dit geregistreerd), ga binnenkort enkele beurzen in mijn agenda zetten, nadenken over layouts, enz, enz, de kriebel is alvast sterk aanwezig... da's goed...

Ik zit alleszins momenteel nog met heel veel vragen rond keuzes en zal dus nog wel enkele topics in bepaalde forums starten.

Mijn eerste stap in mijn plan is sowieso een ruimte in mijn huis klaar maken; heb een leuke ruimte van ongeveer 6x5 meter die ik op termijn volledig kan toewijzen aan de hobby (baan, kasten, werkbureau, ...). Momenteel is dat echter een opslagruimte van allerhande spullen en materiaal; dus nog wel wat werk aan.

Om misschien toch al met iets kleins te beginnen, ben ik momenteel een beetje aan het kijken (en vergelijken) naar startersets van Roco en Fleischmann. Voorkeur gaat naar HO; N-schaal heel misschien.

Ben nog een beetje aan het twijfelen over periode. Voorkeur voorlopig naar II/III/IV stoom met vooral industrie (staal / kolenmijn / locomotiefbouw); hier zou ik dan misschien combinatie HO en HOe smalspoor binnen industrie combinatie durven overwegen.
Maar ook wel interesse in V/VI modern/hoge snelheid (Thalys, ICE, TGV) met hoofdstation eventueel in combinatie met industrie (container en overslag weg/water transport).

Om te starten overweeg ik meer iets klein rangeerpuzzelachtig; misschien een klassieke Timersaver / Inglenook uitwerken. Dan heb ik vrij snel speelplezier en kan ik ook rustig in het scenery modelbouw terug inkomen. Kan ik ook starten met een kleine tafel (1.5x0.5m?) terwijl ik de ruimte verder klaar maak.

Zo, denk dat dat wel voldoende is voor een 'korte' voorstelling... ;-)

Enkele kleine (her)startertips zijn uiteraard al welkom...

Tot binnenkort
Groetjes
Frank

hapkin

Hoi Frank

Leuk, eindelijk nog eens iemand "kort bij " die met treintjes bezig is

Mvg Steve

Pierre

Welkom op het forum Frank  ;)
Groet Pierre.


loebaske


Welkom aan boord van het forum

Geert

Welkom op dit forum.

Dat je niet meer weet waar je dozen met treinen staan...

Ik wist perfect waar de mijn dozen stonden, en om de zoveel jaar haalde ik stiekem mijn materiaal er uit en droomde ik naar een periode dat de kinderen oud genoeg waren, dat mijn vrouw het aanvaarde dat ik nog een kinderwens had  ;)


Vanwaar je naam Firewolf ?

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Metpetergaathetbeter

van harte welkom en een leuke tijd hier gewenst ! ;)

Steam.N

Welkom op ons forum, Frank !
Mooie modelbouw-ruimte, blijkbaar.
Leef je maar goed uit, en laat ons af en toe mee genieten van je verwezenlijkingen en succesjes  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Firewolf

Citaat van: Geert op 15 oktober 2017, 10:42:37 AM
Welkom op dit forum.

Dat je niet meer weet waar je dozen met treinen staan...

Ik wist perfect waar de mijn dozen stonden, en om de zoveel jaar haalde ik stiekem mijn materiaal er uit en droomde ik naar een periode dat de kinderen oud genoeg waren, dat mijn vrouw het aanvaarde dat ik nog een kinderwens had  ;)


Vanwaar je naam Firewolf ?

Geert

Weet het en vind het zelf eigenlijk ook erg, maar oud materiaal is nadat ik al het huis uit was lang in ouderlijk huis blijven staan en schuiven, en na het overlijden van grootouders, verhuis van mijn moeder, verkoop van de huizen, e.d. zijn een aantal spullen "op de verkeerde plaats / verloren" geraakt.
Voorbije jaren ook enorm veel tijd en energie in mijn bedrijf gestopt waardoor andere interesses op de achtergrond geraakt zijn.

De naam Firewolf komt uit een liefde voor wolven; heb die dieren altijd enorm bewonderd. Zo kwam de naam Firewolf ooit door mijn hoofd en ben ik dat als nickname beginnen gebruiken. Ondertussen ook de naam van mijn bedrijf: Firewolf Studios, een game studio waar we ons focussen op serious games (educatieve, informatieve en advergames).

Metpetergaathetbeter

 Firewolf Studios, die was ik tegengekomen tijdens het googlen, niet eens zo moeilijk te vinden stond nl bovenaan de lijst die Google aangaf bij het zoeken ;)

doomslu

Welkom Frank.
Heel goed te lezen dat iemand ernstig nadenkt en zich informeert alvorens weloverwogen de stap te zetten.
Het kan niet fout lopen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Welkom op ons forum, man  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

frank welkom
En ook eindelijk iemand die in de buurt woont
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

SirGresley

Proficiat,

Nog iemand uit de gastvrije provincie Limburg erbij!

Bert
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama