Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Poging tot baanplan

Gestart door n/a, 15 augustus 2006, 13:44:41 PM

n/a

Hier een eerste poging tot het maken van een nieuw baanplan. Het zou een baan worden naar belgisch voorbeeld met een kopstation, links, een lang dubbelsporig paradespoor dat rechts achter een industriezone verdwijnt, en een enkelsporige verbinding tussen het industriepark en het kopstation. Het paradespoor gaat dan via een railspiraal naar een schaduwstation.
zichtbaar niveau:
imghttp://i109.photobucket.com/albums/n60/de_stockie/niveau2.jpg/img
schaduwstation:
imghttp://i109.photobucket.com/albums/n60/de_stockie/niveau1.jpg/img
Tips en commentaar zijn altijd welkom :-D

INFO

Wat denk je met de korte sporen op het linker zichtbare deel te kunnen doen. Het kortste spoor is nauwelijks lang genoeg voor een 6 assige diesel. Omlopen wordt dan wel heel erg lastig.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

n/a

Ja, er is precies toch een foutje in mijn baanplan geslopen. Omlopen zou de bedoeling zijn, maar zoals je zegt is het spoor daarvoor te kort. Maar dit kan nog makkelijk aangepast worden h? [:)]

Gerolf

Je linkerdeel is als kopstation bedoeld ,niet? Waarom er dan geen echt kopstation-bedrijf van maken?
Laat een trein binnenkomen, een loc pikt hem aan de achterzijde aan om terug te rijden, je eerste loc rijdt hierna het kopspoor terug af naar een opstelspoor.
Je hebt dan geen inhaalspoor nodig, en langere rails om aan te komen. Je moet enkel aan het binnenkomende deel van je kopstation opstelsporen voorzien waar locs kunnen wachten om de volgende trein "aan de haak te slaan".
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

n/a

Mjah, geen slecht idee. (Ik had mij voor het ontwerp van het kopstation, en een deel van de baan, geinspireerd op het plan uit MSM 50, de haven van Mertert, maar dan zonder haven [:p])
Er kan natuurlijk altijd aan dit ontwerp gewijzigd worden h

ERVIN

Hoi stockie,ik kon eerst niet zo goed volgen met dat kop-station,nu heeft Gerolf het hier wat verduidelijkt,ik heb ook een kopstation,als je wil dat ik je daar wat foto's van doorstuur laat het maar even weten dan.[;)]
Persoonlijk zou ik die 5 sporen "echt"laten dood-lopen,zo heb je veel meer rangeerwerk.[:p]

Nonkelronnie