Fbd Cokeswagen van MAKETTE en Fbl Cokeswagen van Roco

Gestart door Cozzy, 05 oktober 2017, 21:24:06 PM

Herwig

#30
Die link naar de foto van de Spoorse Zolder~Tassignon werkt van-hier-uit wél uitstekend en toont een zwart/wit-foto.

Deze foto is nog niet in kleur en toont de wagen schuins op de kop, met de linkerzijde een beetje zichtbaar.
De loskleppen staan in open stand.   Er is met wat moeite een vage witte  'grote B in ovaal'   zichtbaar op de linkerflank.
Het wagennummer echter is onmogelijk leesbaar.

Het is dus nog een àndere foto (datum ?),  en uit een andere hoek,   dan de interessante kleurenfoto's van PeterVG.



patlecq

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2017, 15:20:11 PM
ik zou een nieuwe printer moeten hebben en het is er nog niet van gekomen, eens die ik heb stuur ik die fiches richting Peter
Als je mij je é-mailadres stuurt via pm of via mijn profiel(mogelijkheid te mailen), dan zend ik je een foto

Groeten Peter ;)

PS je link opent bij mij enkel lucht m.a.w niks ;)

http://rixke.tassignon.be/spip.php?article453&lang=fr&artpage=2-3

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 oktober 2017, 15:20:11 PM
ik zou een nieuwe printer moeten hebben en het is er nog niet van gekomen, eens die ik heb stuur ik die fiches richting Peter
Als je mij je é-mailadres stuurt via pm of via mijn profiel(mogelijkheid te mailen), dan zend ik je een foto

Groeten Peter ;)

PS je link opent bij mij enkel lucht m.a.w niks ;)
Je kan ook plaatjes hier plaatsen met Flickr, dat is helemaal niet moeilijk. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Herwig

..."...'t is dezelfde type van wagon ..."... :     

't Ziet er uit als een demonstratie-foto, zo parmantig met die zijkleppen open.
En de omgeving van de wagen is in de doka  'uitgegomd' .
Van digitale fotografie was nog géén sprake, laat staan van fotoshop en andere toverij.


Guy Van Meroye

Mannen,
De cokeswagen van Makette is fantasie, een zogenaamd plausibel model op basis van een Franse cokeswagen die wel correct is. Ik heb dit destijds gevraagd aan Martin Klinger zelf. Martin heeft inmiddels zijn mallen verkocht aan Heris, enkel de nieuwe autotransporter wordt nog uitgebracht onder het Makette label.  Martin Klinger heeft het nu te druk met werk en gezin om voldoende tijd te maken voor Makette.
Guy
 

Herwig

Een bruine H0-SNCF-stortwagen,  maar dan verfraaid door Makette met een  [ B in ovaal ] .

Want een Franse ezelsrug is naar 't schijnt ànders dan een Belgische,  toch wat deze spoorwagen betreft ( ? ) :

..."...Wagon autodéchargeur à très grand volume et    à dos d'âne    pour transporter du coke métallurgique ..."...
( onderschrift bij de zwart/wit-foto van de échte B-wagen )

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Herwig op 20 oktober 2017, 09:01:24 AM't Ziet er uit als een demonstratie-foto, zo parmantig met die zijkleppen ope
't zijn ook foto's die de commercieële dienst heeft gebruikt om fiches (mee) samen te stellen die dienden om eventuele klanten mee aan te trekken/te overtuigen om te kiezen voor vervoer langs/via het spoor! ;)

loebaske

Heeft iemand de Fbl Cokes wagons van Roco in zijn bezit, zoja kan je me een copy doormailen met parts nummers.

Bij deze al bedankt.

guy holbrecht

Eric,

volgende onderdelennummers vind ik in de verpakking:
- 40243 (beugelkoppeling)
- 40270 (roco kortkoppeling)
- 40182 (gelijkstroomwielen)
- 40183 (wisselstroomwielen)
- 126763 (linkse buffer)
- 126765 (rechtse buffer)
- 126773 (ladder)
- 126774 (opstap/marchepied)

Gr.
Guy
- 126776 (haak)

loebaske


Bundesbahnfreak

Ben toevallig op dit oude draadje uitgekomen.  Een vragen voor de wagenkenners onder ons. Het Roco model van de Fbl heeft een driehoek bij zijn nummer en mocht de grens niet over.  Reden deze wagen met de driehoek  dan toch tussen Luxenburg en Duitsland of behoren deze tot een "sub-reeks"? Reden van de vraag ik zou wel zo'n trein willen samenstellen.  Grtn Rudy

Metpetergaathetbeter

#42
mits toestemming kon het toch dacht ik  ;)

Bundesbahnfreak

Zou inderdaad kunnen met speciaal akkoord, er was een uitwisselcode die het toch toeliet maar ik ben er niet zeker van.  Ik dacht code 41  Mvg Rduy

PeterVG

#44
Dia genomen in Gouvy 31 juli 1990 door Peter Rabijns



De laatste wagen van een uitgeweken cokestrein. De driehoek is duidelijk zichtbaar.
Er zal wel een akkoord geweest zijn dat de wagens enkel toegelaten waren op de verbinding Alsdorf-Belval.

Eentje uit de fotocollectie van Fernand Maes.
Foto genomen in 1984, ook met driehoek