HLE1319 van LSModels (12004) NEM 652 met schakelbaar rood

Gestart door eve, 02 oktober 2017, 09:59:13 AM

eve




Kap verwijderen en printplaat lossolderen.
Langs de onderzijde van de printplaat :


De koperbanen vrijmaken wil zeggen : het groene soldeermasker op de koperbaan voorzichtig wegkrabben.


Print terug monteren.

Sturing eenvoudig :
      F0 of "Licht" stuurt de witte lichten van de lok richtingsafhankelijk.
      F1 zou Aux1 (groene draad aan pin 3) kunnen sturen = rode licht aan lokzijde 1
      F2 zou Aux2 (paarse draad aan de decoder) kunnen stturen = rode lichten aan lokzijde 2

Sturing met function mapping :
      F0 of "Licht" stuurt de witte lichten van de lok richtingsafhankelijk
      F1 stuurt de rode lichten op/af en richtingsafhankelijk :
         – F1 voorwaarts, Aux2
         – F1 achterwaarts, Aux1

Erik

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)

755philippe

Hallo,
Is deze ombouw toepasbaar op alle reeksen 13 van Lsm alsook op de Luxemburgse variant reeks 3000.
Mvg

755philippe

eve

Citaat van: 755philippe op 02 oktober 2017, 12:00:01 PM
Hallo,
Is deze ombouw toepasbaar op alle reeksen 13 van Lsm alsook op de Luxemburgse variant reeks 3000.
Mvg

755philippe

Dat weet ik niet omdat ik die niet heb.
Open de lok. Is hij uitgerust met een NEM652, is de verlichting met gloeilampjes, soldeer dan de print los, keer hem om en vergelijk met de hier gepubliceerde fotos's.

Erik

krispy

Citaat van: eve op 02 oktober 2017, 12:17:52 PM
Citaat van: 755philippe op 02 oktober 2017, 12:00:01 PM
Hallo,
Is deze ombouw toepasbaar op alle reeksen 13 van Lsm alsook op de Luxemburgse variant reeks 3000.
Mvg

755philippe

Dat weet ik niet omdat ik die niet heb.
Open de lok. Is hij uitgerust met een NEM652, is de verlichting met gloeilampjes, soldeer dan de print los, keer hem om en vergelijk met de hier gepubliceerde fotos's.

Erik


Ja deze zijn intern hetzelfde , heb ik reeds jaren geleden toegepast en werkt perfekt , dit kan men dacht ik ook doen op de oude reeks 18 van LSM

Hier zijn al mijn loks met sluitsein aanpassing uitgevoerd  ;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Michael

Erik, Dank voor de duidelijke uitleg, mail naar je gestuurd.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Bedankt heren, zal mijn loks ook van schakelbare sluitlichten voorzien.
Ik ga eens zien of dit ook mogelijk is bij de 18² van lsm.
Mvg

755philippe

krispy

Citaat van: 755philippe op 02 oktober 2017, 15:27:50 PM
Bedankt heren, zal mijn loks ook van schakelbare sluitlichten voorzien.
Ik ga eens zien of dit ook mogelijk is bij de 18² van lsm.
Mvg

755philippe

De PCB voor de 18² reeks is helemaal anders opgebouwd , dat zal een pak moeilijker worden daar er veel andere shit opstaat gemonteerd omdat hier veel extra functie op voorzien zijn , maar daar zou het wel via de mapping moeten lukken omdat LSM hier heel veel heeft voorzien , mijn 18² doet dit van LSM uit ( waar ik in de voorgaande mail over sprak was de oude reeks 18 , dat is geen probleem )

Wat nog wel kan zijn , als je de reeks18² heb die was voorzien voor het NMBS personeel , hierop gaat het niet via de mapping , veel componenten op de PCB zijn onbruikbaar omdat LSM hier een low cost versie van gemaakt heeft , maw programma in microcontroller laat dit allemaal niet toe  ( zijn wel schakelbaar via magneetje )  , maar met een beetje inventief uitzoeken , moet het appart aan en uitzetten van het eindsignaal wel te doen zijn ( hiermee bedoel ik waarschijnlijk draadjes leggen naar de decoder )
edit : wat ik in dertijd heb gedaan , hem laten herprogrammeren bij LSM zelf , maar het nadeel was dat dan dat hij uiteindelijk evenveel koste als in de winkels , het nmbs voordeel was volledig weg
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

eve

Als ik het goed heb komt er binnen enkele weken nog een LSM 18² op mijn tafel liggen...

Erik

bellejt

#10
heb mijn HLE's hier van nmbs en cfl gewoon omgebouwd met leds.Zonder baantjes door te nemen op de print.Er moeten gewoon solderingen weggenomen worden.Zou moeten zoeken waar ik de info voor ombouw heb gevonden op internet.Ga wel eens kijken om dit toe te passen in mijn speciale 3000 rode reeks van CFL.
De 18 versie 2 heb ik hier met schakelbare tail lights , 3de koplamp en schijnwerpers bedienbaar.Zou eens moeten kijken hoe ik et heb gedaan maar vermoed dt ik er gewoon een extra AUX3/4 versterkertje heb bijgesoldeerd.

Errata : de 18 versie 2 moet enkel een speciale programmatie krijgen met een lopi V4 decoder om al die functies te hebben.De esu file heb ik hier ter beschikking.