Goedkope centrale om digitale loks te testen

Gestart door ronny-vdv, 26 september 2017, 18:51:52 PM

ronny-vdv

Hallo,
Momenteel ben ik bezig met loks aan het verbouwen met leds, nieuwe motoren en decoder.
Aangezien ik een analoge rijder geweest ben, zoek ik een goedkope manier om de functies van mijn loks te kunnen testen.
Kan men dit met een lokprogrammer van Esu of niet ?
Bedankt voor de eventuele reacties.
Mvg,

ronny-vdv

bellejt

ja , doe ik hier al jaren.Kan je tevens bij esu decoders mapping programmeren en opslaan op PC . Ook alle CV's naar wens instellen.

ronny-vdv

En kan je met een lokprogrammer de lok testen op een testbank ?
Mvg,

ronny-vdv

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

pandur

Ronny ,
Wat bedoel je met een " testbank " ?
Eric
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.10 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.2 (2.7.9)


hapkin

Hoi Ronny

Ik heb een testbank die een goede vriend speciaal voor mij gemaakt heeft.
En ik kan je zeggen dat zou iedereen moeten hebben...
Je maakt dat natuurlijk zo duur als je zelf wil he

Steve Testbank-2a by Steve, on Flickr

modelbouwpatrick

Knappe testbank Hapkin zo een vriend wil ik ook wel.

Ben

Inderdaad knap. Maar wel een beetje kort om een treinstel te testen. ;)

Citaat van: ronny-vdv op 26 september 2017, 18:51:52 PM

Aangezien ik een analoge rijder geweest ben, zoek ik een goedkope manier om de functies van mijn loks te kunnen testen.
Kan men dit met een lokprogrammer van Esu of niet ?


Als je toch van analoog naar digitaal over stapt zou ik een centrale aanschaffen in plaats van een LokProgrammer.

Een LokProgrammer is nice to have maar overbodig als je niet met Sound aan de gang gaat.

Kijk ook eens hier voor een nette centrale tegen een nette prijs: https://www.digikeijs.nl/dr5000adj-dcc-multi-bus-centrale.html
Daar kan je ook CV's mee lezen en schrijven.

Gr, Ben.

SuSke

Citaat van: Ben op 27 september 2017, 09:02:25 AM
...
Een LokProgrammer is nice to have maar overbodig als je niet met Sound aan de gang gaat.
...

Niet helemal mee akkoord Ben.
Op de club gebruien we de programmer net om alle loc's van hetzelfde type te voorzien van dezelfde instellingen, met uitzondering van het nummer.
Best wel practisch om dat via de programmer te doen ipv CV/CV aan te passen via een centrale.

Voordeel van een centrale (als je een goede koopt) is wel dat je een free-download programmer als JRMI kan gebruiken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

stoomlokje

Citaat van: Ben op 27 september 2017, 09:02:25 AM
Inderdaad knap. Maar wel een beetje kort om een treinstel te testen. ;)

Citaat van: ronny-vdv op 26 september 2017, 18:51:52 PM

Aangezien ik een analoge rijder geweest ben, zoek ik een goedkope manier om de functies van mijn loks te kunnen testen.
Kan men dit met een lokprogrammer van Esu of niet ?



Als je toch van analoog naar digitaal over stapt zou ik een centrale aanschaffen in plaats van een LokProgrammer.

Een LokProgrammer is nice to have maar overbodig als je niet met Sound aan de gang gaat.

Kijk ook eens hier voor een nette centrale tegen een nette prijs: https://www.digikeijs.nl/dr5000adj-dcc-multi-bus-centrale.html
Daar kan je ook CV's mee lezen en schrijven.

Gr, Ben.

met deze centrale ben je wel verplicht om een computer te gebruiken , anders kan je niets uitlezen.

grtjs,
Saskia

hapkin

CiteerInderdaad knap. Maar wel een beetje kort om een treinstel te testen. ;)

Ben daar heb je gelijk in, maar ik kan zonder probleem deze testbank aan mijn baan koppelen.
Of aan een lang stuk spoor.
Ook kan ik zien of een analoge/digitale loc goede rijeigenschappen heeft
Ik kan zelfs decoders testen voor ik deze inbouw.


Punt is dat een met een locprogrammer alles kan.
En dat het een zeer handig is om je locs af te stellen en te testen
Met of zonder sound dat maakt niet uit, ze moeten allemaal geregeld worden   
Hoe duur dat je dat maakt beslis je zelf... 

bellejt

heb dezelfde bank maar 1 meter lang en met 10 rollbocks en 2 loze platen.Kan je nagenoeg alles op testen.Voor de 20 euro verschil tov deze kon ik het niet laten.Nog geen seconde spijt gehad van de investering decodertester en programmer. Lekekr spelen met combinaties van CV's en mappingen.Gaat er eentje de mist in gewoon vervangen en config inladen en klaar is kees :)

loebaske


Die roller testbank heeft toch iedereen reeds in huis, is een super ding om je lok's te testen of te programmeren...

Ben

Citaat van: stoomlokje op 27 september 2017, 10:22:31 AM

met deze centrale ben je wel verplicht om een computer te gebruiken , anders kan je niets uitlezen.


Denk je dat die LokProgammer zonder PC kan? ;D