Nog met Marklin beginnen+baan?

Gestart door Kennethvr, 15 augustus 2006, 10:34:18 AM

Steven86

#30
citaat:
Geplaatst door janjozef

Waarom mag je zeggen "ja met marklin beginnen" en niet "neen niet met marklin beginnen" ?  Waarom de K-rails rommel zijn wel heel simpel het materiaal waaruit de rail gemaakt is het roest. en als ge er 2 weken niet op gereden hebt dan hebt ge een uur werk om ze terug in werking te krijgen als de plaats waar ze liggen iets vochtiger is dan goed, wat uiteindelijk bij de meeste kelder/zolder banen het geval is. Maar het is hier duidelijk dat er een aantal marklin rijders zijn die vinden dat ze als mogen schrijven zonder enige bewijsvoering en van een anderen niets kunnen verdragen.

Jan


Waarom mag je zeggen "ja met gelijkstroom beginnen" en niet "neen niet met gelijkstroom beginnen" ? Waarom gelijkstroomrails rommel zijn wel heel simpel het materiaal waaruit de bielzen gemaakt zijn trekt na jaren krom als de plaats waar ze liggen iets warmer is dan goed, wat uiteindelijk bij de meeste zolderbanen het geval is. Maar het is hier duidelijk dat er een aantal gelijkstroomrijders zijn die vinden dat ze als mogen schrijven zonder enige bewijsvoering en van een anderen niets kunnen verdragen.

Of moeten we er nog een tekeninkske bij maken? Het is dat 'ik heb altijd de waarheid in pacht want ik ben een 2rail zendeling' gelul dat ?cht gaat vervelen.

Jurgen

#31
Janjozef, eigenlijk snap ik niet goed wat je schrijft. In het vervolg eerst even diep inademen en daarna rustig uitademen. Pas dan je reactie typen en daarna nog eens lezen. [;)]

Maar ik denk dat het erop neer komt dat het gezever hier stilaan eens moet gaan ophouden. M?rklin is even goed of even slecht als al de rest. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ik rijd M?rklin en ben tevreden. Een ander rijdt niet met M?rklin en is ook tevreden. We zijn dus allemaal tevreden, waarom dan die discussies?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Steven86

#32
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door JoVer
Da's de reden waarom ik het een tijdje voor bekeken heb gehouden op dit forum. Het is er dus nog niet op veranderd.


Jammer dat enkelen een eindeloze discussie blijven voeren waar zelfs geen einde voor bestaat. De een rijdt liever met het 1, de ander met het ander.
Het zijn hier precies voetbalsupporters, die moeten ook niet van een ander weten.
Sorry, maar ik stel me daarboven en doe aan zulke oeverloos gedweep niet mee


We stellen ons hier meestal ook boven maar het enige wat dan gebeurt, is dat op dit forum er weken aan een stuk een bepaald merk wordt afgekraakt door wat enkelingen en de rest blijft weg van het forum. Is dat dan beter?

Riny

#33
citaat:
Geplaatst door janjozef

als de plaats waar ze liggen iets vochtiger is dan goed, wat uiteindelijk bij de meeste kelder/zolder banen het geval is.
Jan



Beste Jan,

Nu ben je precies het probleem naar voren aan het brengen, vochtige omgeving.
Dus waar komen de problemen dan vandaan ??
Juist, niet van het materiaal.
Voorbeeld: als je jouw fiets (als je die hebt) in een vochtige schuur zet en je ketting roest vast, is het dan een slechte fiets ??
De fietsenboer zal dan een goede aan jou hebben want omdat de fiets volgens jou slechts is (omdat deze roest) ga je gewoon om een andere.

Vocht is zelfs voor ons niet goed dus ga dan geen onzin zitten te vertellen over slecht materiaal.
Want dan kan ik hier wel een boekwerk gaan plaatsen als zijnde reactie.

Dus welkom bij de nekkenclub (zie eerder opmerkingen).

Einde reactie(s)

erik de noorman

#34
Beste Jan,

Laat mij nu toevallig een 18 m. lange baan hebben half uitgerust met k rails en half met omgebouwde 2rails naar 3 rails. Die baan staat al 6 jaren op een niet geisoleerde zolder in de winter soms tegen het vriespunt en erg vochtig. In de zomer haalt het de temperaturen van een droogkabine en stof is er ook voldoende voorhanden. Om de sencery van de baan zijn kleuren te laten behouden wordt ze (in de zomer) regelmatig besproeit met een plantenspuit. Erg veel wordt er niet op gereden, ik bouw liever dan ik rijdt. Laat mij nu in de winter wanneer de baan een tot twee  maand heeft stilgeleggen van roestvorming op de k rails nog nooit iets gemerkt hebben niet op de railstaven of op de middenpuntkontakten zowel boven als onder. De baan gewoon opstart en dadelijk kan karren.Het enige dat al eens moeilijker kan functioneren zijn de magneetartikelen.

Besluit: - wat is bullschit?
        - er is niets op tegen om met 2 rail maar ook niet om met 3
          rail te beginnen
        - en wanneer gaan 2 rail rijders nu eens begrijpen dat wij 3
          raillovers/rijders hebben aanvaard dat er
          middenpuntkontaktjes in onze rails zitten. Dit eenmaal
          aanvaardt geen enkel
          probleem is en niet weg laat om een mooie baan te bouwen
          die niet moet onder doen voor een andere banen.
        - wanneer iemand na 30 jaar tot de conclusie komt zo lang
          bedrogen te zijn zich zelf moet afvragen hoe hij dat kan
          laten gebeuren

Erik
           

Nonkelronnie

#35
citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door JoVer
Da's de reden waarom ik het een tijdje voor bekeken heb gehouden op dit forum. Het is er dus nog niet op veranderd.


Jammer dat enkelen een eindeloze discussie blijven voeren waar zelfs geen einde voor bestaat. De een rijdt liever met het 1, de ander met het ander.
Het zijn hier precies voetbalsupporters, die moeten ook niet van een ander weten.
Sorry, maar ik stel me daarboven en doe aan zulke oeverloos gedweep niet mee


We stellen ons hier meestal ook boven maar het enige wat dan gebeurt, is dat op dit forum er weken aan een stuk een bepaald merk wordt afgekraakt door wat enkelingen en de rest blijft weg van het forum. Is dat dan beter?




Dan moeten mods sneller ingrijpen.
En als de mods het te druk hebben in het dagelijks leven en dus te weinig op het forum kunnen rondkijken, dan moeten er meer mods komen

erik de noorman

#36
Nonkelronny,
De discusie is niet zinloos maar,
als het je teveel stoort lees het dan niet ondertussen weet je wel over wat het gaat. Zo staan er wel meer zinloze dingen op het forum vind ik. Heb je mij al horen vragen aan de moderator om in te grijpen.

Iedereen gelijk voor de wet. [:I]

Erik

Kennethvr

#37
Heb hier blijkbaar iets in gang gestoken, ik wist niet dat er zoveel gekapt werd op mekaars keuzes van merken of systemen.[xx(]

Om eigenlijk terug op het originele onderwerp terug te komen heb ik al eens hier en daar ge?nformeerd over de keuze van rail en er wordt mij toch de C-rail aangeraden die mits wat werk best mooi in een waarheidsgetrouwe baan past.

De Belgische startset van Marklin echter is blijkbaar al zo goed als uitverkocht voor ze geleverd is ???
Heb ook al prijzen gezien die schommelen van 299 Euro tot 349 Euro... vanwaar dat toch wel grote verschil?
Ik wou wachten tot het einde van het jaar om die set aan te schaffen (wegens even andere prioriteiten) maar als ik het zo hoor zal die dan nergens meer te vinden zijn... [:(]

En nog een laatste vraag: de locs van andere merken (bv Mehano) kunnen toch ook met het Mobile Station aangestuurd worden?



Anarchy

#38
citaat:
Geplaatst door Kennethvr

En nog een laatste vraag: de locs van andere merken (bv Mehano) kunnen toch ook met het Mobile Station aangestuurd worden?






Geen enkel probleem [:)]

Greg

#39
Idd geen enkel probleem, je hebt wel geen symbolen maar met een beetje gepruts is dit op te lossen [:D]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Riny

#40
Kenneth,

Ik ben zeer tevreden over de C -rails van M?rklin.
Je kunt ze inderdaad net zo mooi realistich maken als je zelf wilt.
En wat betreft de eventuele locs van welk merk dan ook, gedragen zich redelijk op C-rails.

Ik heb een paar pendelbaantjes gemaakt van C-rails en daar rijden accuwagens en railbussen op.
Merken: Piko en Lima.
Er zijn merken die wel eens problemen kunnen geven in de wissels.
Uit ervaring weet ik dat Brawa een van die probleem-kindjes is.

Door de spoorstaven van elkaar te scheiden (wat mogelijk is met C-rails)rijden die karretjes daar nog steeds als 2 railsysteem op.
Voor de rest bestaat mijn baan uit 3 railsysteem.

Meer info op mijn site-tje.

Succes met de komende aanschaf en heel veel modelspoor plezier.

JoVer

#41
citaat:
Geplaatst door Kennethvr

En nog een laatste vraag: de locs van andere merken (bv Mehano) kunnen toch ook met het Mobile Station aangestuurd worden?


Ik heb een Intellibox en stuur daarmee locs aan van M?rklin, Mehano, Roco, Fleischmann, Olaerts, ... kortom elke loc met een decoder, of het nu een ESU, een Motorola, ... is het maakt niet uit.

Kennethvr

#42
Heb dus vandaag de Belgische startset van Marklin aangeschaft en uitgestald op mijn eettafel. [:D]
Twee locs (type 81 en 26 stomers) die ik al in de kast had liggen heb ik eindelijk kunnen testen dus ik heb hier nu al drie locs rondcrossen op mijn (mini) baantje.
De rest is voorlopig nog toekomstmuziek maar de basis is gelegd.[:)]

ERVIN

#43
Proficiat Kennethvr,het begin van een mooie hobby.[:p][;)]

vandomm

#44
Janjozef, loop je nu niet erg hard van stapel ? Jonge gasten die nog
moeten beginnen of herintreden krijgen hiervan het lood in de schoenen .

Ik geloof ook niet dat er iemand is die op zulke uitspraken zit te wachten . Als ik lees dat er jongens op het forum zijn van 13 - 18 jaar oud dan denk ik toch , waarom ????
groetjes
Cees .