Nog met Marklin beginnen+baan?

Gestart door Kennethvr, 15 augustus 2006, 10:34:18 AM

janjozef

#15
Eigenlijk wordt hier veel bull-shit verteld. De enige rails van marklin die een beetje natuurlijk zijn zijn de K-rails en die zijn geen fluit waard, de M-rail en zeker de C-rails zijn zo lelijk als de nacht en voor mij onbegrijpelijk dat iemand zoiets op zijn baan wil leggen. En geloof me ik kan het weten ik rij al van in 1967 met M-rails en na meer dan 30 jaar met die idiote rommel bezig te zijn geweest ben ik in 2000 overgeschakeld op gelijkstroom en dat heb ik me nog geen dag beklaagd.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

#16
Jammer voor jou dan dat die gelijkstroom spullen de leeftijd van 30 jaar niet zullen halen.[:D]

Klaas Zondervan

#17
Davy, je mag hier van alles zeggen, maar niet uit je nek kletsen a.u.b.

Anarchy

#18
Als je M of C-rail bewerkt kan dat heel mooi worden. Ik moet enkel nog de bedding tussen de puntcontacten met fijner ballast bewerken en je ziet niet meer dat het C-rail is, dan lijkt het net K-rail.

erik de noorman

#19
Kenneth,
Ik zou niet inzien waarom je niet met marklin aan de hobby zou beginnen. De K rail is een zeer goede rail waarmee je een realitische baan kunt bouwen waarom ze op geen fluit zouden trekken begrijp ik al helemaal niet. De mogelijkheid tot zelfbouw van een 3 rail bestaat ook. Dus een code 83 2 rail kan omgebouwd worden naar een 3 rail met minieme puntkontakten. Loc's en rollend materiaal zijn er ook voldoende voorhanden. Het ombouwen van 2 rail loc's naar 3 rail is een fluitje van een cent (ik heb zowat elk merk op mijn baan rijden voor deze 3 materiaal uitbrachten). Tegenwoordig brengt elk merk ook een 3 rail versie van zijn materiaal uit dus geen enkel probleem. Enige bemerking als je digitaal gaat rijden kies dan voor een centrale die meerder protocols verstaat en niet zo wie zo voor de centrale van marklin omdat je marklin rijdt.

Erik

Steven86

#20
citaat:
Geplaatst door janjozef

Eigenlijk wordt hier veel bull-shit verteld. De enige rails van marklin die een beetje natuurlijk zijn zijn de K-rails en die zijn geen fluit waard, de M-rail en zeker de C-rails zijn zo lelijk als de nacht en voor mij onbegrijpelijk dat iemand zoiets op zijn baan wil leggen. En geloof me ik kan het weten ik rij al van in 1967 met M-rails en na meer dan 30 jaar met die idiote rommel bezig te zijn geweest ben ik in 2000 overgeschakeld op gelijkstroom en dat heb ik me nog geen dag beklaagd.

Jan


Als je het nog geen dag beklaagd hebt, waarom blijf je dan zeuren over M?rklin[?][?][?][?][?][?][?][?]
Over die bullshit ben ik het eens. Ik lees hier zo elke dag een nieuwe lading bullshit van de 2Railgang tegen de Marklinloverboy.

Riny

#21

citaat:
Geplaatst door Steven86

citaat:
Geplaatst door janjozef

Eigenlijk wordt hier veel bull-shit verteld. De enige rails van marklin die een beetje natuurlijk zijn zijn de K-rails en die zijn geen fluit waard, de M-rail en zeker de C-rails zijn zo lelijk als de nacht en voor mij onbegrijpelijk dat iemand zoiets op zijn baan wil leggen. En geloof me ik kan het weten ik rij al van in 1967 met M-rails en na meer dan 30 jaar met die idiote rommel bezig te zijn geweest ben ik in 2000 overgeschakeld op gelijkstroom en dat heb ik me nog geen dag beklaagd.

Jan


Als je het nog geen dag beklaagd hebt, waarom blijf je dan zeuren over M?rklin[?][?][?][?][?][?][?][?]




AUW, die zit [B)]
Maar ik sta achter de laatste reactie.(zie vette letters in de quote)

Reden: waarom moet je elkaars materiaal afkraken [?] [V] kinderachtig.

Iedereen gebruikt het materiaal waar hij zich het beste bij voelt en mee om weet te gaan.
Ja, en zit er iets bij waar men dus niet mee weet om te gaan, koop dan een Lego -treintje.
Of zou dit ook te moeilijk zijn [?][?][?][?]   [:p]

Nonkelronnie

#22
onderwerpen die zo ontsporen zouden beter gesloten worden door de mods

Kedeng Kedeng

#23
citaat:
Geplaatst door janjozef

Eigenlijk wordt hier veel bull-shit verteld. De enige rails van marklin die een beetje natuurlijk zijn zijn de K-rails en die zijn geen fluit waard, de M-rail en zeker de C-rails zijn zo lelijk als de nacht en voor mij onbegrijpelijk dat iemand zoiets op zijn baan wil leggen. En geloof me ik kan het weten ik rij al van in 1967 met M-rails en na meer dan 30 jaar met die idiote rommel bezig te zijn geweest ben ik in 2000 overgeschakeld op gelijkstroom en dat heb ik me nog geen dag beklaagd.

Jan

Als je Marklin "idioten rommel" vind waarom heb je er dan 30 jaar mee gereden?
Als ik moest zeggen dat een ander merk rommel is was het kot hier zeker te klein [V]

Steven86

#24
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng
Als je Marklin "idioten rommel" vind waarom heb je er dan 30 jaar mee gereden?


[:)][:)][:)] Onbetaalbaar (de grap h?) [;)]

Steven86

#25
citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie

onderwerpen die zo ontsporen zouden beter gesloten worden door de mods


Waarom? Het is hier altijd hetzelfde. Een aantal mensen vind dat ze ongestoord de man of het merk kunnen spelen. Wat dat nu met modelspoor te maken heeft, heb ik nooit begrepen.
Het is goed als er eens tegengas hieraan wordt gegeven. Anders wordt dit forum hersendood.

Steven86

#26
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Davy, je mag hier van alles zeggen, maar niet uit je nek kletsen a.u.b.


Hij heeft toch een punt. Even valiede als andere opmerkingen die hier worden gemaakt over het merk van Davy.

JoVer

#27
citaat:
Het is hier altijd hetzelfde. Een aantal mensen vind dat ze ongestoord de man of het merk kunnen spelen. Wat dat nu met modelspoor te maken heeft, heb ik nooit begrepen.

Da's de reden waarom ik het een tijdje voor bekeken heb gehouden op dit forum. Het is er dus nog niet op veranderd.

Wat kan het mij schelen of een ander nu 2- of 3-rail rijdt[}:)]? Ik rij Belgisch met minimaal 2 rails ?n digitaal met Intellibox. Voil?, nu weet ge nog niks[:D]. Kan ik daar alvast geen kritiek voor krijgen[8D].

janjozef

#28
Waarom mag je zeggen "ja met marklin beginnen" en niet "neen niet met marklin beginnen" ?  Waarom de K-rails rommel zijn wel heel simpel het materiaal waaruit de rail gemaakt is het roest. en als ge er 2 weken niet op gereden hebt dan hebt ge een uur werk om ze terug in werking te krijgen als de plaats waar ze liggen iets vochtiger is dan goed, wat uiteindelijk bij de meeste kelder/zolder banen het geval is. Maar het is hier duidelijk dat er een aantal marklin rijders zijn die vinden dat ze als mogen schrijven zonder enige bewijsvoering en van een anderen niets kunnen verdragen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Nonkelronnie

#29
citaat:
Geplaatst door JoVer
Da's de reden waarom ik het een tijdje voor bekeken heb gehouden op dit forum. Het is er dus nog niet op veranderd.


Jammer dat enkelen een eindeloze discussie blijven voeren waar zelfs geen einde voor bestaat. De een rijdt liever met het 1, de ander met het ander.
Het zijn hier precies voetbalsupporters, die moeten ook niet van een ander weten.
Sorry, maar ik stel me daarboven en doe aan zulke oeverloos gedweep niet mee