Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Twin center of multi mouse?

Gestart door belair, 14 augustus 2006, 21:52:47 PM

belair

Wat zouden jullie nemen als eerste digitale aansturing, de twin center van Fleischmann of de nieuwe Multi Mouse van Roco. Ik weet dat er een groot prijsverschil is maar het moet hem toch ergens aan liggen of niet? Wat is jullie mening?
Bedankt voor jullie reakties.
Luc

ERVIN

Het systeem van Roco ken ik niet,ik bestuur mijn baan met het Fleischmann Twin-Center,hij doet nu al bijna 6 jaar dienst,nog nooit problemen mee gehad.[;)]

n/a

Er zijn zoveel centrales en zoveel keus. Kijk eerst gewoon eens bij de grote merken.

INFO

citaat:
Geplaatst door belair

Wat zouden jullie nemen als eerste digitale aansturing, de twin center van Fleischmann of de nieuwe Multi Mouse van Roco. Ik weet dat er een groot prijsverschil is maar het moet hem toch ergens aan liggen of niet? Wat is jullie mening?
Bedankt voor jullie reakties.
Luc



Ik zou kiezen tussen een Intellibox of een Multi-Mouse.
Als je kiest voor een Twin-Center kies je ook voor het oude FMZ systeem van Fleischmann.

Kies je voor een Intellibox dan kies je voor Motorola i.p.v FMZ.
De keus voor het Motorola format is een betere. Op het niveau van lokdecoders zijn alle multi-protocol decoders ge?nt op Motorola en DCC.
Alleen Fleischmann zelf biedt een multiprotocol decoder met FMZ en DCC aan.

Verder is het adresseren van wisseldecoder niet nodig bij een Intellibox, bij een Twin-Center moet elke nieuwe wisseldecoder bekend worden gemaakt in het Twin-Center.

Dus als nieuwe digital rijder zou ik kiezen voor een universelere instap, dus de Intellibox ipv het Twin-Center.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

belair

Zie ik nu op ebay staan: LokMaus2 volledige digitale sturing. Is er veel verschil tegen over de Multi-Maus voor een beginneling? Of zou je zeggen neem zoiets.
Luc