Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Lenz Digital Plus LH01 LZ100 ER41

Gestart door crabbcharles, 21 september 2017, 13:46:29 PM

crabbcharles

Beste allemaal,
Sinds gisteren is op het scherm van de LH01 verschenen "ER41", in de verklarende lijst staat "time out", wat dat ook moge betekenen.
Het blokkeert het scherm en ik krijg het niet weg met de klassieke middelen zoals de "Escape" toets.
Geïnformeerd bij Lenz : zou de kabel zijn tussen de L01 en de LZ100. Hoe kan je zoiets controleren?
Hulp gevraagd om de boodschap van het scherm te krijgen.
Charles

Flip


Hallo Charles,

Stel dat in die kabel één van de draden onderbroken is zal die fout op het toestel blijven terug komen.
Als Lenz zegt dat Error 41 de aanduiding is dat er iets mis is met   de kabel zal dat wel zo zijn.
Door het vele plooien kan zo iets gebeuren.
De enige manier is , is een nieuwe kabel bestellen .
Hij is voorzien van een stekker makkelijk te vervangen.
Mail naar Lenz en bestel een nieuwe kabel.

GR

Julien
Lenz digital PC sturing

Ronald

Citaat van: crabbcharles op 21 september 2017, 13:46:29 PM

Geïnformeerd bij Lenz : zou de kabel zijn tussen de L01 en de LZ100. Hoe kan je zoiets controleren?


Daarvoor heeft Lenz de foutcodes in geprogrammeerd.... Net zoals je ook al op BNLS is verteld gewoon een nieuwe kabel bestellen. Kun je er vrij gemakkelijk zelf aanmaken. Wil je dat niet regelaar even naar Lenz Duitsland opsturen en zij regelen dat voor jou.

Flip

Je kunt die kabel los bestelllen bij Lenz en gewoon in de L01 klikken .  De stekker is een RS232 type meen ik.
Het gaat hier over een L01 geen LH100 daar is de kabel aan gemonteerd.

JUlien

Lenz digital PC sturing

Ronald

Inderdaad, ik zie het. Dacht dat het over de LH100 ging :) Maar iig moet Charles er een andere kabel aanzetten zoals ook door Lenz aangegeven. Anders gaat de melding echt niet weg.