Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM-N Module : Comblain au pont

Gestart door railrunner, 18 september 2017, 19:41:15 PM

59erke

die "iemand" komt bij bekend voor  ;)

die isolatielaagjes kan je verwijderen door eerst even met een mesje voorzichtig over de isolatie te schrapen (pas op draadjes breken snel) en dan verwarmen ? Wat je in feite doet is niet de isolatie verwijderen maar eerder grof maken zodat uw soldeer beter pakt.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Hoera!
De 3D geprinte brugsteuntjes zijn binnengekomen.  Super fijne dingetjes en we kunnen verder...





Dit moet het voorstellen:



(Oei, nu pas zie ik een verschilletje tussen werkelijkheid en 3D-print. Maakt niet uit, zal wel niet opvallen.  :-[)

Brugpijlers zijn volop in aanbouw.

Tussendoor ook gestart met het leggen van de sporen op de modules.  Eerst alles uitgetekend, verloop sporen, plaats v/d huisjes, relief, ...  en gegraveerd op dik papier met de snijplotter.  Handig ding, kan het alleen maar aanbevelen.  Het gegraveerde plan zal het me wel gemakkelijker maken om het sporenverloop netjes op de modules over te brengen.


Michiel

Jim, dit is indrukwekkend 3D-teken- en printwerk. De brug wordt werkelijk super strak en fijn. Je hebt de techniek duidelijk goed onder controle. Prachtig resultaat tot dusver.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kautenbach


RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

railrunner

Bedankt Michiel, Wim & Bernard.

Zo indrukwekkend vind ik het 3D-tekenwerk nu ook weer niet, dat is vrij eenvoudig, ik heb al moeilijker gemaakt.  Eenvoudig omdat je met vormen werk en extrudeerd.  Printwerk is op uiterste limiet, fijner is moeilijker te realiseren, balkjes zijn 0,3mm!  Grootte is 6,5mm X 6,5mm.  Het spuitwerk geeft meer details weer:


railrunner

Intussen heel wat verder gewerkt aan de modules, nog 21 dagen kunnen werken, normaal gezien moeten de modules af geraken tegen de expo in Leuven.

Ik heb nog 5-tal deels open plekken die nog opgevuld moeten worden.  Momenteel een huisje of 15 nog in de maak, bomen en struiken draaien, straten aankleden, ... 
To do's:
- brugmodules: enkel aankleden met groen (schat dag of 2 werk) - rest is klaar, water gieten wad een hels jobke, die korrels van Woodland Scenics, niets om een rivier mee te maken, gieten is problematisch, gelijk krijgen nog meer.  Dat heb ik uiteindelijk aangepakt  met een bunzenbrander (nadeel: brugpijlers weggesmolten...).  Eens gelijk gemaakt, trekt dat stof aan!  Uiteindelijk met transparante siliconen golfkes kunnen maken in het water, missie geslaagd.
- middenmodules (overweg, achterkant huisjes rue de Liotte, camping): zowel camping nog af te werken als huisjes afwerken/plaatsen, straat maken, tuintjes, ... (naar schatting anderhalve  weekje werk)
- stationsmodule: stationsstraat en tuin van hotel nog aan te leggen (weekje werk)

Ik verwacht dat de super details niet klaar zullen zijn tegen de modelspoorexpo, maar wel modules die zeker en vast toonbaar zullen zijn.


Michiel

Waaauw!  :o 8) Jim, jij speelt in een divisie hoger of zo? S C H I T - T E - R E N D ! Echt waar, verbluffend. Zeker en vast toonbaar, als je daar nog aan twijfelde. Ik ben spakeloos.... (of toch bijna)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Iedereen wakker geschoten, begint allemaal wel inorde te komen. Er gaat iets te  zien zijn op de forumbaan.
Blijft een knappe brug en wat ik al heb gezien van het station en omgeving mag ook gezien worden.
Ik denk dat ik op de expo eens een uurtje ga moeten uittrekken om al de modules van de verschillende deelnemers eens van dichtbij te bekijken.

59erke

Ik heb ook al de indruk dat iedereen hier een spurtje aan het inzetten is...
ik hoop alleen dat nu met de scenery alles een beetje bij elkaar gaat passen want dat hebben we nog niet getest.
Zal sowieso toch weer een verrassing zijn hoe het geheel eruit zal zien, ben benieuwd.

Jim, de module ziet er al zeer goed uit en die details die komen later nog wel.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Het heeft bloed, zweet en tranen gekost, zeer veel uurtjes zijn erin gekropen, maar de modules zijn zeer presentabel geworden.  Straks nog de laatste hand leggen en dan is het klaar voor de expo.  Er kan nog wel verder gewerkt worden aan details, maar dat zal voor later zijn.  Ben je benieuwd?  Neem dan een kijkje tijdens de expo op de N-spoor modulebaan (of later een fotoreeksje links en rechts).