Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM-N Module : Comblain au pont

Gestart door railrunner, 18 september 2017, 19:41:15 PM

Dirkh

Je moet voor die overcut een materiaal aanmaken en dan kan je daar de nodige instellingen in opslaan :

instellingen by D Ha, on Flickr

BC911

Voor de kleuren is het zoals Dirk aangeeft. Ik had ook de gewoonte om kleuren aan lagen te geven in AutoCAD, maar dat werkt dus niet. Je moet echt kleuren geven aan je objecten, en niet "By layer".

Ik volg verder met veel interesse!
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

marc goovaerts

Op forum.trains-160.be hebben ze hele methode ontwikkeld voor de plotter (daar de 'Crafty' genoemd). Ook de andere draadjes hieromtrent zijn interessant.
Wel meestal in het Frans:

http://forum.trains-160.be/viewtopic.php?f=37&t=818

railrunner

#108
Die ken ik al Marc.  Toch bedank om de link door te geven.
Het testen met 1 laag en verschillende kleuren zal ik eens uitproberen met de volgende tekening.

Vandaag de gevels van Hotel des Familles geairbrusht en ingevoegd.  Invoegen heb ik deze keer gedaan met witte poeder van GPP.  Volgende les geleerd: in plaats van onderdelen samen te voegen, dan te schillderen en invoegen, is het beter om alle aparte delen te airbrushen, in te voegen en pas daarna onderdeln aan elkaar vast maken.  Op die manier vrmijd je poeders in de hoeken.

Met hoeken en na samenvoegen onderdelen:



Vlakke plaat behandeling, dus zonder samenvoegen:


Dirkh

Jim, je kan met verschillende lagen werken maar je moet de lijnen een individuele kleur geven en niet de kleur van de laag gebruiken. Dan werkt de import wel.

Knap werk overigs , dat gaat nogal vooruit.  Ik zou ook eens dringend aan mijn module wat moeten verder werken.

railrunner

Weeral een tapje verder.  Vandaag zijn de ramen geplaatst en een eerste indruk van Hotel des Familles.









Morgen doen we verder.  Gordijnen plaatsen, binnenverlichting voorzien, interieur nauwelijks, al denk ik wel om de traphal te verlichten en te voorzien van trappen (3D print).  Hierbij het geveltje van de traphal:



Vervolgens het dak aanbrengen + ornamenten + schouwen +vensterbanken + dakterras,.... 

In ieder geval hoop ik tegen zondag dit hotel af te werken.

BC911

Ik ben een beetje sprakeloos als ik dit zo zie  8). Met wat een tempo ga je er tegenaan! Knap en heel benieuwd om dit in het echt te kunnen zien. Veel plezier nog met de verdere afwerking.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

sdz1976

smullerdesmullerdesmul  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

modelbaanHO

Citaat van: Gerolf op 02 maart 2018, 09:15:31 AM
Héél knap gebouw(d), Jim  8)  :P

+1

Zo'n snijplotter lijkt me echt wel een handig ding wanneer je zelf huizen wil bouwen.
Ik heb een tijdje gelden al wat opzoekwerk gedaan, maar tot nog toe nog niet het besluit genomen om er mij eentje aan te schaffen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

railrunner

Bedankt allemaal voor de aanmoedigingen :)

Update vandaag:

gordijnen geplaatst, bezig met dakwerken:





Het verbaast me eigenlijk dat niemand gesproken heeft ovr de "witte waas" in hoekjes en kantjes.  Mij storen ze in ieder geval, op de een of andere manier moet ik ze toch zien weg te werken.  Hoe dat weet ik nog niet.

Ondertussen heeft de plotter nog wat werk geleverd aan volgend geouw: de goederenloods.  Bedoeling is om deze te schilderen volgens het stationsgebouw (eerst grijs egaal, dan verschillnde grijstinten om vervolgens te wassen met bruin.



Andere huizen zijn in ontwerp.

@ Luc

Wat houd je tegen om ook een snijplotter aan te schaffen?

Kautenbach

Volgens mij had ik nog niet gezegd dat ik vind dat je heeel goed bezig bent ;D

modelbaanHO

Wat houd me tegen ?

Tot op heden was ik niet 100% overtuigd van de mogelijkheden, maar nu ik jouw resultaten zie. :P :P

Ik kende al wel de resultaten van Dirk (Dirkh) maar die gebruikt speciaal papier.
Ik zou met gewoon styreen (0.3, max 0.5) willen werken zoals jij.

En dan nu nog naar de winkel gaan zeker... ;)

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Dirkh

Ik gebruik ook styreen en verder forex en synaps papier dooreen. Wel even leren met de plotter om te gaan mazr eenmaal je de knepen kent is het een grote hulp als je natuurlijk een beetje vaardig ben met het tekenen.

Ben net een paar paginas terug gaan kijken want ik dacht eerst dat je die deuren en ramen ook met de snijplotter had gemaakt, maar die zijn blijkbaar 3d geprint.

Maar het is een knap resultaat. Ga ook eens overwegen om die moeilijke stukken in 3d te laten printen.