Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM-N Module : Papignies

Gestart door Steam.N, 12 september 2017, 10:28:50 AM

modelbaanHO

Citaat van: sdz1976 op 02 maart 2018, 10:21:41 AM
Vind het nog zo slecht niet gelukt

Vind ik ook, zeker als je bedenkt dat het in schaal N is.
Jean, wat vind jij er niet OK aan ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Citaat van: modelbaanHO op 02 maart 2018, 12:48:18 PM
... wat vind jij er niet OK aan ?

Die luifel ziet er niet goed uit: gaten onregelmatig geplaatst.
Ik ben daarna aan de ballustrade begonnen, en dat zag er nog minder goed uit.

Maar ik geraak er wel  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Citaat van: Steam.N op 02 maart 2018, 17:41:42 PM
Maar ik geraak er wel  ;)

Daar ben ik zeker van !

De gaatjes in de luifel : het was me niet onmiddellijk opgevallen, maar nu je aangeeft dat valt het wel op.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

railrunner

Citaat van: Steam.N op 02 maart 2018, 17:41:42 PM
Citaat van: modelbaanHO op 02 maart 2018, 12:48:18 PM
... wat vind jij er niet OK aan ?

Maar ik geraak er wel  ;)

Zeker weten!  Wacht maar tot Jean zijn etstoestel terug werkt...

Steam.N

Citaat van: railrunner op 02 maart 2018, 21:03:18 PM
Citaat van: Steam.N op 02 maart 2018, 17:41:42 PM
Citaat van: modelbaanHO op 02 maart 2018, 12:48:18 PM
... wat vind jij er niet OK aan ?
Maar ik geraak er wel  ;)
Zeker weten!  Wacht maar tot Jean zijn etstoestel terug werkt...

Duurt nog wel even, hé?
Maar als ik jullie snijplotter- en 3D-printer resultaten zie, kriebelt het wel om die technieken aan te leren.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Als het kriebelt moet je sporten Jean  ;)

Steam.N

De werken vorderen rustig ...



Natuursteengevel op het gelijkvloers is een experimentje ...
Niet zeker of ik dit geslaagd ga vinden, morgen ...
In realiteit was elke natuursteenlaag samengesteld als een puzzle van kleinere stukken, maar dat vond ik te veel werk (en waarschijnlijk niet te zien, op afstand).

Leien op de zijgevel zijn een testje (al een tijdje geleden gedaan) van Dirkh (waarvoor nogmaals mijn dank  ;) )
Die gaan nog wat verf/pigmenten vragen om het "op elkaar steunend" te simuleren.

Deze avond nog een viertal ramen afwerken (2 aan voorgevel rechts, 2 in zijgevel). samen met hun vensterbanken.
De deur rechts kan ik pas afwerken eens de natuursteen aan de rechterkant van de deur ingekleefd is.

Nu even een booke eten ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Na lange (ongewilde) stilstand zijn de werken terug aangevat.
Moet wel, als ik tijdig wil klaar zijn om eens te testrijden ...

Vrijdag gekurkt, sporen gelegd en gelijmd.
Deze morgen draadjes gesoldeerd.
Nu servo's plaatsen en het 220V gedeelte aanvatten ...

Stationnetje is nog niet af: nog een viertal ramen afwerken, lichtbakjes maken en het dak er op zetten.
Maar dát is minder dringend ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

Jij hebt moed om met deze hitte op zolder te zitten  :D. Veel succes in ieder geval  ;).
Ik heb deze namiddag even tijd genomen om wat zaagwerk voor de baan uitgevoerd. Dit was puffen. De rest zal voor een andere keer zijn vrees ik.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Steam.N

Citaat van: Koen op 27 mei 2018, 19:08:23 PM
Jij hebt moed om met deze hitte op zolder te zitten  ...

Niet op zolder Koen.  Erger: in de veranda ... Pfff ... puffen ...

Ondertussen ná de samenkomst al terug in gang geschoten: mijn fries aangepast aan de laatste versie van onze leidraad.
Dan aan een propere bedrading van de modules willen beginnen, maar even in de zetel gaan zitten ... en in slaap gevallen  ::)
Dus dat is voor de komende dagen: bedrading en aansturing servo's in orde maken.
Daarna kan ik de modules terug opstellen, en aan de scenery en gebouwen werken.

(hoop ik dan toch, want ik zit ondertussen met een 1:1 project achter in de tuin waarin ik véél tijd steek ...)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske


Dat moet ik nu niet in de veranda doen, ligt zuid kant is er gemiddeld 50° momenteel, anders wel de ideale zone
om aan modelbouw te doen, veel natuurlijk licht...

Steam.N

Alweer een hele tijd modelbouw-stilte ...
Tóch even doorbreken:

Onlangs een 3D-printer gekocht, en zowaar hier mijn eerste resultaten :



Mijn eerdere poging om deze onderdelen in styreen te bouwen waren serieus tegengevallen.
Mijn 3D-printertje heeft mooi werk afgeleverd (vind ik toch  ;) ).
Stukken moeten natuurlijk een likje verf krijgen, en juist gepositioneerd worden ...

Hopelijk geeft dit me terug een impuls om aan de modelbouw-slag te gaan ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ha Jean terug in actie  :)
Blij te zien dat het direct lukt met die 3d printer.
Benieuwd wat daar allemaal uit tevoorschijn gaat komen.

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ha! Jean! Je bent er weer! Ja, ja, leuke 3D printer, leuk dat je er al iets uit krijgt, maar 100 keer leuker dat je weer goesting hebt om te modelbouwen! Wees welkom, en laat je maar eens goed gaan!   :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)