Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

MSN N Module : Project X

Gestart door 59erke, 10 september 2017, 19:19:38 PM

59erke

Hmm, aan de reacties te merken blijkt het toch moeilijker te zijn dan ik dacht, hoewel er eentje toch dichtbij zit.

Klein tipje van de sluier lichten dan maar ; Belgisch industrieel erfgoed.

Voila en nu iedereen gaan googelen  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Driesel


eddy


Jappy

Ik zou ook richting schachtbok denken van een kolenmijn, maar ik denk eerder dat het een pyloon is van een bovengrondse kabelbaan voor goederen.

Zo'n ding:

https://www.hvb-stiepel.de/wp-content/uploads/2018/01/klosterbusch-stahlstuetzen-bochum-stiepel-650x1024.jpg
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

59erke

Helaas geen toren, kraan of iets dergelijks.

Cyriel zat er eigenlijk heel dicht bij hoewel hij niet op de naam kon komen.

Het wordt de chargeur à batteaux of in de volksmond 'Le Truc' genoemd. Deze scheepslader vindt men terug langs de Dender in Lessen en werd rond 1922 gebouwd om op een snelle manier de steenslag van de nabijgelegen steengroeve te laden naar de binnenscheepvaart. Sinds 1984 is hij buiten dienst en staat sindsdien te verkommeren.


Een beeld destijds toen hij volop in dienst was


Na de sluiting ergens rond de jaren 90


En hoe het er nu bijstaat

Nu wat wordt het concreet ?
Bedoeling is om aan te sluiten aan de reeds bestaande module Project X. Het leek me dan ook leuk om iets te doen met het verlaten overwoekerde spoor dat links op de module in de achtergrond verdwijnt.
Dit spoor gaat wel wat verplaatst dienen te worden naar de voorgrond zodat we wat ruimte krijgen, maar dat zal geen probleem zijn.

Le Truc zelf wordt weergegeven in een periode na de sluiting tussen de 2de en 3de foto. Dus hoofdzakelijk dicht met golfplaten met hier en daar toch wel wat opening ten gevolge van de weersinvloeden.

En nu plannen tekenen, styreen bestellen en beginnen bouwen... wordt vervolgd


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

De absolute beginner

Ah, dat gaat iets interessants worden!

Metpetergaathetbeter

niet dat ik ije van je idee wil brengen, daar ook in de buurt https://www.spoorwegknooppuntfgra.be/lessines/?fbclid=IwAR0LHSqcgkhmvyN7XaLvO8KUYinr7-Z0bR4NYgE8l8O4HbWUQveiQ2CHQrs   wat verder naar onderen scrollen met die railpro wagons ?

59erke

Ik had deze site ook al gezien Peter.

Misschien een ideetje voor een 3de module  ;)
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

#68
zijnde aan 't vervallen....was de bedoeling

59erke

En we zijn begonnen... na een paar vrije namiddagen profieltjes snijden en plakken hebben we toch al een idee hoe het eruit gaat zien.


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter

veelbelovend begin, ik volg alvast  ;)

OlivierV

Leuk gegeven, vorig jaar met een festival daar in de buurt geweest en ook wel even naar de oude installaties staan kijken. Succes.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

BC911

Ziet er leuk uit Koen! Veel plezier met het verder werken aan de nieuwe module.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw