Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSN N Module : Project X

Gestart door 59erke, 10 september 2017, 19:19:38 PM

59erke

Module is ondertussen volledig afgewerkt, buiten een klein plekje vooraan waar ik nog geen inspiratie voor heb gevonden.
Ben benieuwd naar de reacties...

Voor diegene die niet naar Leuven kunnen komen zal ik na de expo nog wel wat foto's posten
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

Betonpalen voorzien met echt werkende verlichting (was niet aangesloten op de exo) en bovengrondse electriciteitsleidingen.
Overwegje gemaakt met werkende sint andreaskruisen (over de bouw van dit laatste zal ik misschien eens een draadje opstarten indien interesse).  Slagbomen waren niet werkend maar ik zal eens bekijken of ik dit werkend kan maken.




Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

loebaske


Het gehele N project is super mooi

59erke

Met het oog op de tentoonstelling volgende week in het kasteel van Schoten nog enkele details aangebracht in de tuintjes.



Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke

#49
Nog maar wat extra detaillering aangebracht.

Foto volgt nog na de N160 expo komend weekend, of wie niet kan wachten kan alvast komend weekend langskomen in Deurne
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

59erke



Zoals beloofd een beetje uitleg van de laatste wijzigingen.

In één van de laatste draadjes had ik geschreven dat ik eens ging kijken of het mogelijk was om de slagbomen werkend te krijgen.
Op zich was dit technisch wel mogelijk doch kwam ik met het probleem dat een aankomende trein deze ook moet sturen.

Daar de overweg nogal kort bij de rand van de bak ligt kan er op 1 zijde van de bak geen detectiepunt worden geïnstalleerd op een aanvaardbare ruimte van de overweg. Dus hebben we maar een alternatief bedacht nl. een defecte overweg waar de signalisering op rood blijft staan en de slagbomen open blijven.

De rijkswacht is reeds ter plaatse om het verkeer veilig de overweg te laten oversteken in afwachting van de aankomst van een NMBS technieker.


Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Creatief opgelost, en dit hoekje bij de overweg ziet er erg leuk uit!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel

Citaat van: 59erke op 06 oktober 2019, 21:31:48 PM


om de slagbomen werkend te krijgen.......een defecte overweg waar de signalisering op rood blijft staan en de slagbomen open blijven.

De rijkswacht is reeds ter plaatse om het verkeer veilig de overweg te laten oversteken in afwachting van de aankomst van een NMBS technieker.

Geniale uitvinding, en daar ik met een probleem in diezelfde aard zit ga ik dat ook toepassen, het maakt de scenery alleen maar leuker ipv altijd dat traditionele!
bedankt voor de tip! 8)

;)

59erke

#53
Tijd om het stof van dit draadje te blazen !

Nu de thuisbaan La Gleize voltooid is en het een tijdje stil is geweest op modelbouwgebied heb ik besloten om nog wat aan modelbouw te doen en de vervolgmodule te bouwen voor de MSM N Module.

Ik ben nu volop informatie aan het verzamelen, als de tijd rijp is lezen jullie het hier wel.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

railrunner

Ben benieuwd wat het gaat worden!

59erke

Teaser van de blikvanger op de nieuwe module...

Wie weet wat het is ?

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Metpetergaathetbeter


De absolute beginner

Doet mij denken aan 'iets' langs de Dender, bij Lessen.
Ik dacht iets van de steengroeve aldaar.


Metpetergaathetbeter