Huizen bouwen met plastic-card

Gestart door Hapag Lloyd, 29 december 2004, 02:21:32 AM

Hapag Lloyd

Hoi ,

Voor mij zou dat de volgende stap zijn in mijn knutselhoekje.
Ervaring is nul komma nul.  Uiteraard wil ik dat leren.  En liefst zo snel mogelijk.

En ik weet dat er ook andere mede-hobbyisten zijn die dat ook onder de knie willen krijgen.

Daarom deze nieuwe titel.

Graag een woordje uitleg van ervaren rotten in het vak.

Met wat eerst beginnen , welk materiaal , tips & tricks ,... ?

Groetjes ,

Tom.

Hapag Lloyd

Voil? , mijn eerste vraag : bestaat er literatuur over ?

loco

Lees eens Groeten uit Ferbach van Jaques Le Plat
http://users.skynet.be/pro-rail/_private/sor/uksormain1.htm
loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

Hapag Lloyd

Mmmmm.  Interessant.  Die boeken moet ik op de kop tikken.

Misschien iets voor Tony , onze moderator , een nieuwe item : literatuur , in een hoekje met een boekje.

Onze Tony wordt zo zot als een mus. [:D]

Nvdm: You don't have to be crazy to work here, but it helps![;)]
Doen we direkt zie!

Gerolf

Bouwen met Plasticard is niet zo moeilijk - het is belangrijker te weten WAT je gaat bouwen, en dan een goed plan ervan te tekenen. Plasticard verwerkt bijna even gemakkelijk als vb. karton en papier.

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Huizen bouwen in plasticard is echt niet moeilijk. Lees eens goed de artikels in voobije MSM uitgaven. Hierin staat uitvoerig aangegeven hoe, wat en waarom. Verwacht echter niet dat je eerste huis of gebouw perfekt zal zijn (bij mij althans niet) Maar als je met eenvoudige dingen begint zal je merken dat je er van keer tot keer handiger en beter in wordt.
Peter [:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

tonycabus

In MSM de artikels van Jean-Luc Hamers, Guy Holbrecht, Matti Thomaes en zo eens doornemen! Dat zijn er enkele onder de velen (die ik persoonlijk ken) die er wat van kennen.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

Inderdaad ik heb heb een tweetal jaren geleden is een uitleg gekregen over het gebruik van plasticard an Guy Holbrecht, slechts een uurtje of twee en ben nadien begonnen, Ok eerste gemakkelijk met gekochte ramen en zo, nu kan bijna alles gebouwd worden (Ok niet altijd van de eerste keer perfect) alleen moet ge voor ge begint wat geld uitgeven voor goed en degelijk gereedschap. bv nooit breekmesjes gebruiken een stuk dat afbreekt bij gebruikt maakt lelijke wonden.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Ik heb in de rubriek 'foto's ' enkele foto's gezet van mijn station gemaakt uit plastikard (2mm). Enkel de grondplaat moet nog bevestigd worden.

Bart.

Hapag Lloyd

Kan ik die betreffende MSM-uitgave met die uitleg over plastic-card nog verkrijgen ?

Peter

Bart,
Prachtig gebouw dat station van je. Zal veel tijd ingekropen zijn. Maar dat is altijd zo, als je iets helemaal zelf wilt maken, maar de voldoening is dan ook veel groter. Je mag er gerust fier op zijn.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

guy holbrecht

Beste Hapag...

Alle oude nummers van MSM zijn nog vekrijgbaar bij de Treinboektiek, op hetzelfde adres als de uitgeverij Meta-Media. Een simpel telefoontje of een briefje volstaat meestal om meer te weten te komen.

Groeten,
Guy

Gerolf

Ik ben het volledig eens met JanJozef: investeer voldoende in goede gereedschappen (diverse 'chirurgen'-mesjes, meet- en afschrijfmateriaal, winkelhaken, verstekzaagje, boortjes, ruimertjes, schuurmiddelen, vijltjes, klemmen, ponsjes, ... wat vergeet ik nog te noemen ... ?

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Hapag Lloyd

citaat:
Geplaatst door guy holbrecht

Beste Hapag...

Alle oude nummers van MSM zijn nog vekrijgbaar bij de Treinboektiek, op hetzelfde adres als de uitgeverij Meta-Media. Een simpel telefoontje of een briefje volstaat meestal om meer te weten te komen.

Groeten,
Guy



Beste Guy ,

Bedankt voor de informatie.
Maar heeft u een adres of link van 'Treinboetiek' ?

Met vriendelijke groeten ,

Tom.

P.S. : in welke nummers vind ik dan artikels over bouwen met plastic-card ?


bartie

Tom,

het adres van de treinboetiek:Wettersestraat 64,9260 Schellebelle.
Open van maan-vrijdag van 8.30u tot 12.00uur en van 13.00uur tot 17.30uur. Tel.:09:366 54 41.
Oude nrs.:
3 (baanwachtershuis)
4 (het verweren van bovenstaande)
14 (een bareelwachtershuisje)
15 (station van Poperinge)
25 (zanddrooginstallatie)
30 (perrontrappenhuisje)

Ik zal er nog wel wat vergeten zijn, dit zijn echter al mooie zaken om eens te maken en waar veel informatie in terug te vinden is.

Groetjes Bart.