Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

railrunner

Zeer mooi Dirk!

Als het een troost mag wezen, ik heb nog zeer veel lege plekken.  Ik ben nog niet toe aan gras, laat staan bomen, scenery,...  Dus een leeg vlak meer of minder?  So what. 

Dirkh

Citaat van: BC911 op 16 september 2018, 21:22:58 PM
Ik zit vooral met een grote lege plaats achteraan, dus maak jullie geen zorgen  ;D.

Misschien onze modules doorzagen en bij elkaar voegen, hebben we 1 module met een gevulde voor en achterkant eentje volledig leeg  ;D

Herwig

#152
Als 'k al eens moet wachten aan de  "bareel"  aan het écht station, zie ik aan de niet-stadskant van de slagbomen, aan de rotonde, nog een stukje achtergelaten, ongebruikt spoor liggen.
Je zou aan de voorzijde van uw module zo'n stukje doelloos N-railtje kunnen presenteren, met wat groene en minder groene toestanden er rond.

En op het decor-paneel een foto kleven van de watertoren ?

( lapsus, zeker géén H0- maar N-spoor,  pardon )

Dirkh

Nu moest ik even nadenken maar je hebt gelijk aan het station ligt nog een stukje rail van de aftakking naar de vroegere legerbasis van de Engelsen.
Is misschien een optie maar zal er maar een stukje N spoor voor gebruiken ipv Ho, zou wat groot uitvallen denk ik.

Dirkh

Zo een module is gewoonlijk een statisch geheel. Ik had ooit beloofd aan Bert dat ik de volgende keer dat ik nog eens op een expo stond ik ervoor zou zorgen dat er terug een knopje was op te bedienen door de kleine mannen. Dus maar eens in de rommeldoos gedoken en wat ineengedraaid.

20180929_181917 by D Ha, on Flickr

En een kastje om alles te bedienen, beetje playstation. Het zijn dus 4 knopjes geworden.

20180929_181838 by D Ha, on Flickr

Wat er beweegt blijft een geheim tot de expo, als je het wil zien zal je naar de expo moeten komen of wachten tot er iemand een filmpje heeft gemaakt.

BC911

#155
Top (en ook benieuwd wat het gaat worden)! Hou er nu wel rekening mee dat mijn zoon niet meer weg te slagen gaat zijn van je module  ;).

PS: net meer info ontvangen via mail, en ik moet zeggen  8) 8) 8)
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Klaas Zondervan

Citaat van: Dirkh op 29 september 2018, 19:44:34 PM
Wat er beweegt blijft een geheim tot de expo,
Mogen we ook niet raden?

Dirkh


Klaas Zondervan

Ik denk dat het een soort hijskraan is.

Dirkh


Dirkh

Alles staat klaar voor de expo.
Morgen drukke dag, eerst vervangwagen ophalen, mijn wagen staat in panne sinds zondag. Die was ook een paar dagen vermist.  VAB had een locale depannage uit Luxemburg gestuurd en die kreeg het probleem niet opgelost. Dus met de vervangwagen naar huis uit Luxemburg. De wagen zou maandag of ten laatste dinsdag naar de garage gebracht worden. Dus garage verwittigd en gevraagd om mij iets te laten weten als de wagen was aangekomen. Ondertussen moest de vervangwagen van Vab terug ingeleverd worden dus alles maar met de fiets gedaan, het was goed weer dus geen probleem.
Dinsdag avond nog niets gehoord van de garage dus even gebeld en nee hoor geen wagen geleverd. Vab gebeld en oei er staat niets in het dossier ingevuld van naar waar de wagen moest gevoerd worden of waar hij moest opgehaald worden. Om 21:30u uiteindelijk het verlossende telefoontje ze hadden hem opgespoord en zou woensdag bij de garage afgeleverd worden. Probleem is nog niet opgelost in de garage, telkens de motor warm is gaat het alarm van het motormanagment branden. Volgende dagen nog zonder vervoer. Even paniek, maar gelukkig zorgt de garage voor een vervangwagen, oef.

Dus morgen met de vervangwagen de bus van mijn zoon gaan halen, alles inladen en dan kunnen we pas vertrekken.

Dirkh

En nu het filmpje

20181002_100007_001_001 by D Ha, on Flickr

Spijtig dat ik geen van die kleine gasten heb gefilmd die gedurende de expo met de kraan aan het spelen waren. Was echt leuk om te zien die gezichtjes van verwondering dat ze de kraan mochten bedienen.

Wel moet de kraan een revisie krijgen want een tandwiel heeft het weekeinde niet overleefd. Maar het was leuk om te maken en te zien dat het succes had.

59erke

#162
Mijn zoontje heeft er zich vandaag toch goed mee geamuseerd, ik heb nu wel een probleem dat mijn zoontje wil dat de kraan op mijn thuisbaan ook te bedienen is...    :-\ :-\ :-\
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

marc goovaerts

Filmpje ? Eerst vraagt Yahoo om weer in te loggen, daarna krijg ik 'this film is private'. Niet handig op een forum...

BC911

Citaat van: 59erke op 14 oktober 2018, 21:33:41 PM
Mijn zoontje heeft er zich vandaag toch goed mee geamuseerd, ik heb nu wel een probleem dat mijn zoontje wil dat de kraan op mijn thuisbaaan ook te bedienen is...    :-\ :-\ :-\

Hier hetzelfde  ;), maar als ik Dirk goed begreep dan zag hij een uitdaging in mijn iets kleinere blauwe kraantje ...  ;D



Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...