Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

railrunner

Kerkje misstaat niet op de module. 

Dirkh

Valt nog mee, wel de verkeerde pannen maar voor de rest is dat nog te doen. Misschien verander ik de pannen nog, ik heb nog belgische pannen liggen denk ik.
Kan ik ineens een paar problemen met doorschijnen van licht oplossen .

Dirkh

De werken moeten stil leggen, het wordt te warm boven en buiten is het al helemaal niet te doen.
Maar nog wat groen aangebracht en de verlichting nog eens verder getest. Zolang ik de leds niet op volle kracht laat branden is er geen geflikker.


20180526_143122 by D Ha, on Flickr

Ook even een multimaus aangesloten en een BR80 wat testritten laten maken (als die overal aan een lage snelheid passeert ben ik zeker dat andere locs geen problemen geven) , buiten wat contact problemen in de wissels (zijn ondertussen opgelost) werkt alles.

Michiel

Dirk, dat ziet er al heel overtuigend uit... (een "recuperatiekerk", zei hij)  ;D

Wanneer de kerk net niet parallel met het spoor staat, dat zou volgens mij minder "steriel" overkomen. Maar dat is dan weer mijn voorkeur.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

755philippe

Een groot verschil met op Mobexpo toen het kerkje in volle expansie was. Nu het af is nog wat extra geluid voorzien voor de klok. Past ook allemaal zeer mooi in het landschap en het brugje van Herentals is er als gegoten bij. Knap werk geleverd.
Mvg

755philippe  8) 8)

Gerolf

Mooi bezig, Dirk  :)
Ik volg Michiel wel over dat niet-parallelle, maar ik vermoed dat het nu een beetje te laat is ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirkh

Een paar centimeter kan ik wel schuiven enkel komen de kasseien rond de kerk een beetje in een rare hoek tov de kerk.
Het is ook maar een tijdelijke opstelling. De bedoeling is van na de expo er het originele kasteeltje in de plaats te zetten en dan zullen de kasseien toch aangepast moeten worden.

Ik wil nu enkel snel een modulle maken die toonbaar is en waar iets (al is het niet veel) op zien valt.
Later veranderen we die dan wel en komt er nog een tweede module bij.

Dirkh

nog snel wat voor de forumbaan aan het werken geweest.

keerlus modules gemaakt met een arduino
20180823_081946 by D Ha, on Flickr

landschap op de module aangepast en wat water gegoten.
20180823_081731 by D Ha, on Flickr

nu nog een arduino programeren voor de wissels en dan kan er al gereden worden op de module.

nog te doen:
bomen en struiken maken
nog wat afsluitingen plaatsen
bedieningspaneel maken
de bakken en de fries nog in de juiste kleur zetten.

nog veel werk tegen volgende week.

Dirkh

Nog een kapel en een brug gemaakt :

IMG_20180824_135107 by D Ha, on Flickr

voorbeeld :








beertje


Dirkh

begint er op te trekken, brug wat kleur gegeven en alles nog eens gemonteerd zodat ik het met de verlichting kan bekijken.
Verlichting is ook aangepast naar 4000K ipv 6000K, maar ik vindt ze nog redelijk wit.

een overzicht

20180824_144520 by D Ha, on Flickr


20180824_144514 by D Ha, on Flickr


20180824_144526 by D Ha, on Flickr

En nu eerst het bedieningspaneel maken en de besturing van die 2 wissels en alles in orde brengen volgens de norm zodat er kan gereden worden op 2 september.
De bomen zullen waarschijnlijk voor volgende keer zijn. voorlopig blijft de module zoals ze nu is. Er staat nog een ander baantje te wachten.

59erke

ziet er goed uit Dirk, na 2 september heb je nog een maand om alles op punt te zetten dus gene paniek
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Inderdaad al een heel mooi gevulde bak! Kijk ernaar uit om het in het echt te zien.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

volop aan het aanplanten

20180915_133804 by D Ha, on Flickr

20180915_133745 by D Ha, on Flickr

er was nog plaats dus komt er nog een loods van de plaatselijke boer op de module, ik zal het landschap daar wat moeten aanpassen, wat aarde aanbrengen en tractor sporen.
De loods gaat waarschijnlijk gevuld worden met strobalen, een oude tractor en wat andere rommel.

20180915_133848 by D Ha, on Flickr

Nu eens nadenken hoe ik die strobalen ga maken.
En dan weer verder boompjes en struiken maken.
Verder moeten er nog wat afsluitingen gemaakt worden en de voorgrond nog wat verder uitwerken. Misschien wat volkstuintjes, die staan daar ook in de buurt.

jlvjlv