Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

Dirkh

Bedankt allemaal voor de tips, net gaan spieken bij Eric en dat ziet er goed uit.
Ik zal eerst maar eens een teststukje maken en uitproberen voor ik mijn module om zeep help.
Wordt vervolgd.

SuSke

Het water "troebel" krijgen is mogelijk door het toevoegen van (speciale) pigmenten (een beetje afhenkelijk van welk materiaal je gebruikt).
Maar je moet heel voorzichtig zijn met de hoeveelheid want het is zeer snel "te veel" en dan wordt het "verf".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Nog even wat verder gewerkt anders gaat die module nooit klaar raken.

Module landschap by D Ha, on Flickr

Dirkh

Een beetje kleur erop nog niet klaar maar deze lagen moeten nog drogen


Modulebaan by D Ha, on Flickr


Modulebaan by D Ha, on Flickr

loebaske


Drogen???
Je gaat niet uitdrogen makker, je pint staat klaar ;)

Dirkh

met dat warm weer moet je je vocht op peil houden!! Trouwens mijnen dokter heeft mijn verteld dat ik veel moet drinken. ;)

loebaske


oei die van mij ook....heeft wel niet gezegd wat ik moet drinken  ;)

59erke

Citaat van: loebaske op 06 mei 2018, 18:39:49 PM

oei die van mij ook....heeft wel niet gezegd wat ik moet drinken  ;)

water...  p.s. in bier zit ook water dus ...  :D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

wat rails geplaatst, die kunnen nu een nachtje drogen.


20180508_161652 by D Ha, on Flickr

Dirkh

De ballast zit erop, die kan nu drogen. Nu even overschakelen naar het ander baantje. Foto volgt wel later als het wat meer is aangekleed.

railrunner

Mooi Dirk!  Ben benieuwd naar het resultaat met ballast.

Dirkh

Slechte foto maar geeft een indruk. Niet naar de looppaden kijken die ga ik terug veranderen.


20180509_211619 by D Ha, on Flickr

De laatste 10 cm heb ik nog net voorzien van ballast zodat ik indien nodig nog kleine aanpassingen kan doen.

59erke

Goed bezig Dirk, Is de ballast volledig bruin of heb je een mix gemaakt bruin/grijs ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Sorry  voor het late antwoord maar de ballast is volgens de norm dus enkel bruin.
Ben ook nog eens wat bezig geweest met de scenery. Wel pech ik had een muur al enkele maanden liggen om ooit eens te schilderen en nu is die helemaal krom getrokken.

Eerste aankleding van de dijken en een probeersel van wat struikgewas. (Er moet nog veel meer struiken op die dijken komen maar die moet ik eerst nog maken)


20180525_152431 by D Ha, on Flickr


20180525_152439 by D Ha, on Flickr

Eens kijken of dat nog te corrigeren valt.

Omdat ik geen tijd ga hebben om het kasteeltje na te bouwen maar tijdelijk wat kasseien geplaatst en recuperatie kerk op de module gezet.


20180525_154016 by D Ha, on Flickr

Nu eerst nog een deeltje groen aanplanten , de laatste 15 cm aan de zijkanten van de module doe ik nog niet zodat ik daar nog een overgang kan maken naar de volgende modules van het ogenblik dat we de juiste kleuren hebben vastgelegd voor het groen enz..

Ook nog de rails terug bijschilderen, die boekbinderslijm heeft de neiging om helemaal naar boven op de rails te kruipen en die heb ik er dus terug moeten afschrapen, en de verf is er natuurlijk ook mee afgekomen. >:(

Ik heb ook de verlichting nog aan aansluiten en testen geweest en blijkbaar is mijn voeding die ik had voorzien niet krachtig genoeg om de verlichting op volle kracht zonder flikkeren te laten werken. Raar want de chinees gaf op 8w/m verbruik voor die strips en ik heb er 5 hangen van 90cm dus normaal minder dan 40w en een transfo van 12V 5A,  dus 60W zou dan ruim voldoende moeten zijn.
Ofwel werkt de dimmer niet zoals het moet , ofwel een probleem met de voeding.

Nog eens kijken of ik ze niet even aan de voeding van de andere baan kan koppelen (12V 12A) om te testen.