MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

Dirkh

Citaat van: marc goovaerts op 28 november 2017, 10:22:01 AM
Ik vind de railing zelf best te doen, maar de bovenlat komt wel wat te massief over.

Misschien wel , maar ik heb een probleem om de railing recht te houden zonder extra versteviging.
Misschien lukt het wel eens ze is vastgelijmd maar dan moet ik een manier vinden om ze opgespannen te houden tot de lijm droog is.
De railing zoals ze uit de plotter komt 0.25mm dik, boven en onder 0.5mm breed alsook de verticale steunen, de rest 0.4 mm breed.

Railing brug v2 by D Ha, on Flickr

Het is natuurlijk wel een groot verschil alhoewel de versteviging slechts 0.5 mm is

Balustrade brug by D Ha, on Flickr

Nog een versie met extra verticale steunen, de verticale steunen komen zo op 0.5x0.5 mm dikte, de horizontale bovenlat komt op 0.5x0.75 mm. De rest van de railing is 0.25x 0.4 mm, denkt dat het deze laatste gaat worden, ik moet wel mijn montage gaatjes nog wat vergroten wegens de dikkere verticale steunen.

Versie 3 by D Ha, on Flickr

marc goovaerts

Bij die laatste heb je inderdaad veel minder diktecontrast

Dirkh


Brug nete herentals by D Ha, on Flickr

Voila bruggetje klaar. Nu gaan we wat met gips en andere rommel spelen om de oevers van de nete gestalte te geven.

BC911

Knap hoor Dirk  8). Ik denk dat ik gewoon wat gras ga planten op m'n bak om het contrast niet te groot te maken  ;).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

mahtoska1

Ik had mijn twijfels bij de railing die je gekozen had. Maar nu ze in het donker geschilderd is, zijn alle twijfels weg.
Zeer mooi.

Pierre

 Ik vind hem niets te zwaar. Zeker niet met die donkere kleur er op. Mooi stukje werk. ;)
Groet Pierre.


SuSke

't is dan toch waar, zwart slankt af  ;) 8)

knap werk Dirk, benieuwd naar het resultaat wanneer je aan de oevers begint.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ben zelf ook wel best gelukkig met de brug. Het zou nog fijner kunnen als ik de railing zou etsen of er eentje kocht maar dit vind ik ook wel iets hebben.

Ben nu even aan het uitzoeken hoe ik best het water en de overs ga maken, ik heb hier wel zo een busje met realistic water van woodland scenic. Ik vermoed de bodem vrij donker groen/bruin schilderen en dan een dun laagje van dat spul erover. Vooral onder de brug , hoe ga ik het daar aanbrengen ? ik vermoed dat ik de begroeiing aan de zijkanten ook al eerst moet voorzien zodat het water er een beetje tussen kan lopen op bepaalde plaatsen. Dat gaat een mooi experiment worden.

Zou een beetje dit effect willen bekomen

20170917_134829 by D Ha, on Flickr

erik de noorman

Dirk,

Ik werk eerst de loop van de stroom af. Eerst inkleuren, dan behandelen met realistic water. Laten drogen en dan lakken met enkele
lagen bootlak. De begroeiing  van de dijk en aan de waterrand wordt later aangebracht.

Erik.

eddy

Dirk,
bootlak hebben we nog op de club. Breng zaterdag een potje mee.

groeten eddy

Klaas Zondervan

Zoals Erik zegt, eerst het wateroppervlak maken en daarna de begroeiing.
Als je het andersom doet kruipt de lak of dat Woodland spul in de begroeiing omhoog en dat geeft een onnatuurlijk effect.

Peter

Dirk,
Heb zelf voor mijn waterlopen (op mijn oude baan) de produkten Faller 171661 natuurwater als glad wateroppervlak en aansluitend Noch 60875 Wassereffekte voor de golfjes gebruikt, en (volgens mij) met uitstekend effekt. Is trouwens zeer eenvoudig in gebruik (zonder geur) en kruipt niet zoals met een aantal andere produkten wat tegen de oevers omhoog.
Met vriendelijke groeten
Peter

Dirkh

Dit product van woodland lijkt me ook wel iets hebben : https://woodlandscenics.woodlandscenics.com/show/Item/CW4511/page/1, iemand al ervaring mee ?

ik wil zo een wat modderig water effect krijgen. De nete hier is altijd troebel.
Met het gewone watereffect van woodland krijg je volgens mij dat effect niet.
Ik heb het nog maar een keer gebruikt om eens te proberen en dan kreeg ik een heldere stroom wat niet echt de bedoeling is.

Mijn teststukje van lang geleden:

20141027_173637 by D Ha, on Flickr

erik de noorman

Dirk je moet eerst de ondergrond kleuren. In jouw geval dus beige/bruine tinten. Om diepte na te bootsen maak je de plaatsen waar het diep moet zijn donkerder. Je werkt dus van binnen  (tint donkerder) naar buiten toe (oever lichtere tinten). Dit werkt prima voor diepgang na te bootsen.
Ik zal in mijn draadje (uitbreiding K o/p B) een foto van een voorbeeld plaatsen dan vervuil ik dit draadje niet.

Erik.