MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

ACFI


Dirkh

Raar die Foto, zal hem eens toevoegen aan flickr en terug posten.

20171028_210711 by D Ha, on Flickr

SuSke

Nu staat die daar mooi te blinken Dirk.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Nu nog een manier vinden om die railing na te maken.
Gaat wat te moeilijk worden voor de snijplotter denk ik.

59erke

Citaat van: Steam.N op 28 oktober 2017, 21:55:32 PM
Goed bezig Dirk.

Ik ga binnenkort nogal een spurtje moeten trekken om jullie in te halen  ;)
Nog een maandje andere bezigheden ...

ge zijt ni alleen Jean, bij mij juist hetzelfde.
veel plannen maar helaas te weinig tijd...

Dirk, bruggetje ziet er alvast geslaagd uit.
Voor de railing bestaan er geen kant en klaar producten die met wat aanpassingen kunnen dienen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

SuSke

Voor de leuning zou ik toch even mijn licht gaan opsteken bij Decapod of Weinert.
Daar zal wel iets te vinden zijn dat vrij dicht in de buurt komt. De "dichterlijke vrijheid" gebruiken in de hobby  ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Dirkh

Ik heb dit nog in mijn archief van de snijplotter gevonden, die kan misschien dienen , een van de dagen nog eens proberen uit te snijden

20150226_202757 by D Ha, on Flickr

en anders deze van ABE :

Dirkh

En Frans, het is schaal N bij weinert en decapod vond ik enkel schaal ho en groter.

BC911

Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Bedankt voor de tip, daar had ik overgezien.
Toch eerst maar eens zelf proberen, is altijd leuker als je dat zelf hebt kunnen  maken.
Heeft er iemand foto's van de wisselmotoren die in de jaren 80 werden gebruikt?
Verder nog een vraag , ik veronderstel dat er wat signalen moeten staan om het treinverkeer te leiden wanneer de wissels in afbuigende stand komen te staan. Aangezien ik een volledige leek ben op treinen gebied heb geen idee welke signalen er zouden moeten komen en waar.

755philippe

#85
Hallo Dirk,
Kijk eens op de website van Staf Demeester.. Daar staat volledig hoe het Belgisch seinstelsel werk. Ik laat bij hem mijn seinen in Ho maken. Weet niet of hij dit ook doet voor spoor n. Link naar zijn website :  http://www.belgie-belgique-belgien.be/seinen-signaux-signale/ Staf is een zeer vriendelijke man als je vragen hebt kun je hem steeds mailen.
Mvg

755philippe

59erke

Waar ze juist moeten staan zoek je best eens op

schaal n seinen bestel ik altijd van AGP3D via Shapeways.
Kwalitatief best ok, en voorzien van prima handleiding voor inbouw leds .
https://www.shapeways.com/product/GR4M95L6B/ho-3feux-vn-150920-2ex?optionId=57881288&li=marketplace

Voor armseinen heb ik eens iets gevonden op 2dehands.be, maar geen ervaring mee
https://www.2dehands.be/verzamelen/modelbouw-schaalmodellen/modeltrein/1-160-schaal-n-twee-242623409.html
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

BC911

Citaat van: Dirkh op 26 november 2017, 12:29:18 PM
Toch eerst maar eens zelf proberen, is altijd leuker als je dat zelf hebt kunnen  maken.
Das waar Dirk. Ik ben benieuwd en hoop dat het je lukt. Ik volg alvast. Want ik heb recent een ander type van Weinert besteld, en dat is toch wel heel fijn en dat zie ik momenteel niet zitten om dat zelf te maken ... (al dan niet met de snijplotter) Succes.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Railing 1 bijna klaar, misschien nog iets te dik ?


Balustrade brug by D Ha, on Flickr

marc goovaerts

Ik vind de railing zelf best te doen, maar de bovenlat komt wel wat te massief over.