Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM-N Module : Brug Herentals

Gestart door Dirkh, 10 september 2017, 13:10:43 PM

Steam.N

Ziet er prima uit, Dirk !

Benieuwd of onze bakken en friezen mooi op mekaar gaan afgestemd zijn  ;)

Je plant mooie gebouwen !
Twee uitdagingen die de moeite zijn.
Ik kijk uit naar je bouwverslagen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Die gebouwen zullen voor volgend jaar zijn. Maar het lijkt me wel leuk eens iets te bouwen van uit de buurt.
Het voordeel is dat ik maar even op de fiets moet stappen om te gaan kijken.

Spijtig genoeg was het te slecht weer om tot aan de brug te gaan, het padje daarheen is door de regen verandert in een modderpoel. Maar dat zal wel lukken een van de volgende dagen hoop ik.

Normaal zou ik er ook moeten raken langs het park van kasteel le paige dat ga ik zondag eens proberen.

just4fun

Citaat van: Steam.N op 16 september 2017, 09:09:25 AM
Benieuwd of onze bakken en friezen mooi op mekaar gaan afgestemd zijn  ;)
Dat kan je nu al uittesten, dunkt me.
Mooi totaalproject, trouwens, die N-baan-modules.
Paul

Dirkh

Zonnetje scheen dus er van geprofiteerd om een uitstapje naar de brug te doen :

Ik dacht eraan dat enkele honderden meter verder er ook nog een gemetst bruggetje is , dus daar eerst lang gegaan



Even de sfeer naast de nete meegenomen:



Ook even langs het gasthuis gepasseerd daar staan enkele gebouwen dicht aan de spoorweg, misschien een idee voor later ? Ik ga eens contact opnemen met Lieze van het OCMW om toegang te krijgen tot die site om wat meer foto's te nemen. (Deze zijn door de afsluiting genomen)




Dan komen we eindelijk in de buurt van de brug, langs de kant van het ziekenhuis en de oude gasthuis kapel is er een stenen muur langs de nete:


Onderaan is de nete dijk verstevigd met stenen :


We gaan langs het park van kasteel le paige naar de brug en passeren de openlucht katedraal:


Nu komen we aan de nieuwe brug


We nemen de trappen naar beneden en komen zo onder de brug




En we komen boven aan de andere kant


En er passeerde net een trein


Ik heb nog een hele reeks andere foto's dus ben wel even bezig met alles te bestuderen.
Ik meen me te herinneren dat de oude brug ook een gemetste brug was met 1 boog, dus denk ik eraan om de foto's van het gemetste bruggetje te gebruiken om daarmee de oude brug over de nete te reconstrueren. Tot hiertoe heb ik nog steeds geen foto's kunnen vinden van de brug van voor 1998.  Enkel enkele oude postkaarten met de originele brug aan kasteel le Paige (geen spoorbrug)
Dus met een beetje fantasie en combinatie van beide bruggen valt er wel iets geloofwaardig van te maken.





loebaske


railrunner

Vlaanderen kan toch schoon zijn... 

Leuke foto's waarmee je aan de slag kan.  Ik kies toch voor het gemetste bruggetje.  Die openluchtkathedraal lijkt me wel iets dat absoluut op de module moet komen te staan  Origineel, doen!

Geert

Citaat van: railrunner op 17 september 2017, 18:40:04 PM
Vlaanderen kan toch schoon zijn... 

Zeker weten...

De foto's komen me bekent voor ;) .


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Dirkh

Al een verfje op een deel van de fries voorzien en het geheel naar boven verhuist,
Nu wachten tot de verlichting wordt geleverd om de fries verder af te werken.
Nog eens nagemeten en de fries hangt 1 mm naar voor door, dus eigenlijk verwaarloosbaar. Wel gemerkt dat ik 2 mm teveel naar voor kom met de fries, Ik had 2 platen van 8 mm op elkaar gelijmd om de voorzijde van de fries te maken maar blijkbaar waren dat platen van 9 mm.  >:( Zal wel niet zo erg zijn zeker ?

Alles is snel te monteren, 6 bouten en dat is alles. Ongeveer een 20 minuten om alles af te breken beneden en naar boven te verhuizen en terug te monteren. Valt best mee.



Nu kan ik stilaan het landschap beginnen vorm te geven. De rails zullen nog even moeten wachten want ik mis nog enkele wissels, die ga ik van een van de onderdelen van moustiers halen.

Michiel

Dat ziet er heel netjes uit! Knap getimmerd (terwijl ik scheef naar mijn halve bak kijk  ::)). Mooi gemaakt!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Dirk, waarvoor dient die (rechthoekige) uitsparing vooraan de bak ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Dirkh

Klein bediening paneeltje voor de wissels.
Een beetje dieper gemonteerd om de schakelaars te beschermen.

railrunner

Citaat van: Dirkh op 15 september 2017, 23:19:26 PM


Toekomst :

Kasteel le Paige


Gasthuis kerk


Dat was het dan voor vandaag

Hey Dirk,

Ik was vandaag in Herentals, fietstoer met vrouwke en langs kasteel Lapaige en kerk gefietst.  Als je dat kerkje ga maken, ga je dan ook een paar huisjes van het begijnhof maken?  Zou mooi zijn, zeker iets voor Jean ;)



Dirkh

Wie weet, maar het kerkje op mijn foto staat aan het ziekenhuis (net naast kasteel le paige aan de overkant van de nete) en niet op het begijnhof zoals de kerk op jou foto. Dat is een ander kerkje.
Er is hier nog zoveel mooi te vinden maar eerst een eenvoudige module en later als la douce france klaar is ga ik de module verder afwerken.

railrunner

OK, bedankt voor de verduidelijking. Het leek mij hetzelfde kerkje.  Is toch bijzonder mooi daar!  Ik heb genoten van de mooie landschappen . Aan het bouwen van het kasteel van Lapaige ga je toch veel plezier beleven denk ik.

Steam.N

Inderdaad héél mooie huizen  ;)
Maar ik heb er voorlopig géén tijd voor ... Spijtig !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }