Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Module-Forumbaan N-Schaal 2018

Gestart door Steam.N, 06 september 2017, 12:08:06 PM

Gerolf

Toffe reportage van een duidelijk geslaagde dag  :)
Dit project komt goed, en ik kijk alvast uit naar "Leuven"  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Edsko Hekman

Dat ziet er leuk en goed uit mannen! Gefeliciteerd met deze mijlpaal! Wens jullie veel plezier toe met jullie toch al grote N-baan. Gaaf!

railrunner

#77
Citaat van: doomslu op 28 mei 2018, 09:06:16 AM
Ik stel voor dat Jim ondertussen de veranda wat uitbreidt.  :)

Goed idee! Mijn bejaarde buurvrouw heeft al een schatter laten komen voor haar huis, heb ik als buurman niet het eerste recht?  ;)  Dan kan ik mijn veranda beetje uitbreiden.  :)

Ik had al voorgesteld aan mijn vrouw om de veranda om te bouwen tot treinkamer.  We verschillen nogal duidelijk van mening, flauw van haar.  ;D

modelbaanHO

Dat ziet er fantastisch uit.
Goe bezig mannen...
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Paul Bender

Citaat van: railrunner op 27 mei 2018, 18:35:46 PM

Citaat van: Dirkh op 27 mei 2018, 22:23:51 PM
[/url

Als ik het goed begrijp:
- polariteit voor en achtersporen zijn gelijk (overloopwissel)
- aansturing via Roconet / DCC
- bovenkantspoor op 1300 mm

??


railrunner


Paul Bender

#81
Hmmmmm,

Dan nog maar eens een setje extra BNUBjes maken  ;)

Kan ik evt. met "Days gone by" ook bij de buren spelen.

Lijkt er op dat er in België op dit moment meer N-spoor modules actief zijn dan in Nederland  :-[

De maatvoering en specificaties van de Belgische variant wijken dus niet onoverkomelijk van de Nederlandse variant af. Alleen even kijken of het te doen is om op 30 cm de twee hoofdsporen netjes te verslepen ...... En anders een wat langere verloop maken dan 30 cm.

Net even gekeken:
- B : 135 mm vanaf voorkant bak
- NL: 100 mm vanaf voorkant bak.

Kortom dat is 35 mm op 30 cm. Dat is doenbaar  8)

Paul Bender

#82
Citaat van: Dirkh op 27 mei 2018, 22:23:51 PM

Als ik zo kijk en het goed begrijp wat ik zie ben ik benieuwd hoe jullie de maatvoering van de onderlinge overgangen gaan oplossen ....

En ervaring heeft geleerd dat een goed gedefinieerde bakovergang zeer bepalend is voor hoe vlug je tijdens een bouw/rijdag kan rijden en hoe vlug je na het opbouwen tijdens een beurs je aan het bier (of iets anders) kan  ;D.

Dirkh

Simpel met een mal even terug gaan in dit draadje en je vindt een afbeelding.
Er zijn nog 4 mallen op voorraad.

Dirkh

Niet vergeten 2 september testdag van 10u tot 17u.
De twee keerlussen zijn zaterdag voorzien van keerlusmodules, de opstelsporen zijn door n160.be voorbereid op digitaal rijden.
Detail worden nog doorgestuurd door Jim.

Dirkh

Gezellig dagje gehad. De module baan nog eens bijna helemaal opgestelde en test gereden.
Buiten wat kleine elektrische problemen ging het allemaal vrij vlot. Een klein probleempje met de fries moet nog opgelost worden maar dat komt wel in orde. De keerlus modules hebben feilloos gewerkt.
Buiten een nukkige wissel die regelmatig kortsluiting veroorzaakte ging alles vlot. Na enkele uren probleem oplossen hebben we nog wat uurtjes kunnen rijden en genieten van de baan.

No een geluk dat Jean niet kon komen want dan hadden de baan schuin in de zaal moeten zetten, nu nog maar net een metertje over.

En nu wat foto's. Het is maar beperkt omdat ik meer aan het meten en corrigeren was dan foto's te maken en de kwaliteit van de foto's is niet schitterend.

20180902_103109 by D Ha, on Flickr

20180902_103124 by D Ha, on Flickr

20180902_103126 by D Ha, on Flickr

20180902_103132 by D Ha, on Flickr

20180902_103138 by D Ha, on Flickr

20180902_113638 by D Ha, on Flickr

20180902_103148 by D Ha, on Flickr

20180902_113652 by D Ha, on Flickr

20180902_141443 by D Ha, on Flickr

20180902_145543 by D Ha, on Flickr

20180902_145720 by D Ha, on Flickr

De andere aanwezigen zullen ook nog wel wat foto's en filmpjes hebben , mijn filmpje is mislukt. De multimaus bedienen en tegelijk filmen met de gsm lukt me  niet zo goed.

Geslaagde dag en extra dank aan de mensen van www.N160.be voor de assistentie bij het opbouwen en afbreken en het voorzien van de opstelsporen en keerlussen.

BC911

Inderdaad een leuke dag gehad met een mooi resultaat. Hierbij een korte impressie:

https://youtu.be/z1LWPVapwfw
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Dirkh

Als dat geen reclame filmpje is dan weet ik het niet meer. Knap gedaan Bert.

59erke

Ondanks het vele meten en corrigeren ging alles toch nog redelijk vlot zonder al te grote problemen.
Ik denk dat het voor ons allen nu een spurtje zal zijn om alle bakken klaar en toonbaar te krijgen tot de expo.

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Mijn mailbox is vol verwachting van een paar mooie foto's van het project zodat ik de expowebsite wat kan bijwerken...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *