Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Module-Forumbaan N-Schaal 2018

Gestart door Steam.N, 06 september 2017, 12:08:06 PM

Dirkh

Voila, ontwerp voor men module klaar nu kan ik de zijkanten aanpassen en alles monteren.

De inspiratie, brug over de nete te Herentals aan het Olens broek (natuurreservaat)






Dirkh

Citaat van: BC911 op 09 september 2017, 22:09:24 PM
De vrouw des huize zou dat niet erg vinden, ze vind schaal N wel iets hebben ... ::)

Tis een schatje uw vrouw  ;D

Gerolf

Tof project, Dirk  8)

Het lijkt me de moeite om er bij gelegenheid een apart draadje over op te starten   ;)
... en dat geldt trouwens ook voor de andere modules van deze forumbaan  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

modelbaanHO

Lijkt me ook een uitdaging om zoveel natuur natuurgetrouw om te zetten.
Maar Dirk kennende zal dat geen probleem worden.
Succes.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Steam.N

Alhoewel het sporenplan in mijn hoofd zit, ben ik de laatste dagen meer bezig geweest met de finalisatie van de Fries-opbouw.
Voor mij lijkt alles uitgeklaard, maar of dit de finale versie wordt zal duidelijk worden als we wat verder zijn.
Zeker bij onze eerste samenkomst zullen practische opbouw-aspecten gewikt en gewogen worden.

Onze leidraad zal telkens bijgestuurd worden.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

beertje

Hierbij nog een deelnemer.
Vandaag eens bij Dirk langs geweest voor inlichtingen omtrend de modulebouw.
ik had voor inspiratie ,een stukje van het militairedomein tussen Kapellen en Brasschaat.
https://www.google.be/maps/@51.3209617,4.4442371,82m/data=!3m1!1e3
kan er ook nog gerangeerd worden tussen de loodsen.
geef jullie mening maar.
willy

mahtoska1

Tof thema. Het zal wel krap worden om alles op 1 module te krijgen.

Steam.N

Welkom in de club, Willy  :)
Benieuwd hoe je je onderwerp gaat uitwerken.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Van harte welkom, Willy! Geweldig dat je de stap zet, en samen met ons dit project concreet maakt. Je inspiratiebron is enkelspoor, maar het idee vertalen naar een dubbelspooromgeving zal wel lukken. Alvast veel plezier met het plannen, en open gerust een eigen draadje om je ideëen en vorderingen te tonen. Succes!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

59erke

Welkom Willy en bedankt voor de uitbreiding van de N forum baan.
Als je vragen hebt stel ze gerust aan 1 van ons
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

#40
Enkel-  en/of  dubbelspoor   van de militaire spoorweg Kapellen / Brasschaat:

Dat spoortje is een enkelsporige aftakking,   tegenover het station van Kapellen,  van de de dubbelsporige lijn 12.
In het fort van Kapellen en het  kamp van Polygoon ( Brasschaat- Maria-ter-Heide ) is het uitsluitend enkelspoor.
Met nabij de lijn 12,  juist na de aftakking,  de opstelsporen in het ex- SpoorTroepen-Fort van Kapellen .
Het eindpunt zijn de lossporen met het beklinkerd & gebetonneerd platform,  in de Natuurpunt-bossen aan de LichtVliegwezenlaan.
Dit voorbij de ex-controletoren en  'Perron-Noord' .
Er is ook nog, bijvoorbeeld,   een doodlopend losspoor in het kamp met een laadplatform-op-de-kop.
Tussen de bomen en struiken liggen er nog verspreid rails naar diverse  verlaten of nog (her)gebruikte loodsen.

Nu wordt er gereden met  SpoorFietsen  op het traject langs de Heidestraat-Noord,  van het Fort naar  'Perron-Noord'  en terug.
Er is in  'Perron-Noord'  een  'sociale'  taverne  ( o.a. Vzw Rotonde & Spectrum )

Aan Willy  'Beertje' :    woon je zelf in de buurt van,  en ken je   'het Kamp' ?
( het is voor mezelf fiets- en wandelterrein en heb nog wat oudere foto's van de sporen )

beertje

Ga beginnen met een module,om toch op tijd af te hebben.
kan daarna nog altijd uitbreiden met een 2 de.
eerst eens wat foto,s gaan nemen daar,en volgende maand dan eens naar houten voor peco sporen en een paar wissels.
ook een paar tekeningen maken.
begin dan wel met een eigen draadje in n spoor.

Herwig

#42
aan Willy 'Beertje' ,
Als je de moed zou hebben:    losse N-rails met CA lijmen op echt houten bielzen.   Zeker voor de losspoortjes.
Of elke plastieken Peco-N-biels met een mesje of freesje mishandelen.
Of er bielzen moeten weggenomen worden, omdat het slechts een zijspoortje is,  moet 'k eens bekijken.
Want tenslotte werden er op die (echte) sporen vroeger erg zware militaire voertuigen getransporteerd, van en naar lijn 12.
( in H0 heb 'k me hiermee geamuseerd,  maar of het in N doenbaar is, weet 'k niet zo direct )

De bielzen van de  'echte'  sporen in 't kamp zijn (nu) in een grondig belabberde versleten & verweerde staat.
Interessant om in model te proberen.

Doornroosje

Ben aan het twijfelen, ben al jaren h0 fan, maar dit zou ooit wel eens een uitstap naar N kunnen worden.

Michiel

Dennis, je ben van harte welkom. Het enige echte "N" wat je moet aanschaffen zijn de sporen, vb 2 x 90cm Peco code 55 voor een module van 90cm, en ben je vertrokken. De investering is dus minimaal, voor het plezier van het modelbouwavontuur dat je ervoor terug krijgt.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)