Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Module-Forumbaan N-Schaal 2018

Gestart door Steam.N, 06 september 2017, 12:08:06 PM

Metpetergaathetbeter

blijkbaar wordt dat eerder een legbatterij dan een N-baan :-\ ;) Alvast succes! ;)

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

modelbaanHO

Prachtig initiatief !
Succes aan de deelnemers.
Ik kijk uit naar jullie realisaties.
Wanneer je bekijkt wie er nu reeds deel uitmaakt van het genootschap dan beloofd dat heel wat moois te zijn.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

railrunner

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 september 2017, 18:38:49 PM
blijkbaar wordt dat eerder een legbatterij dan een N-baan :-\ ;) Alvast succes! ;)

Jaja, we hebben al gekakeld en het ei is al gelegd  ;D

basmans

Mannen helemaal TOP .
Ik ga jullie volgen en ben heek benieuwd naar hetgeen volgend jaar in Leuven staat .
Of zoals Barry Stevens zou zeggen .

Vooral doorgaan

Succes
Groet Bas

railrunner

#20
Voor de gebouwen op mijn modules, ga ik niet met lego-blokjes te werk zoals Jean doet op zijn module  ;)

Voor de afwerking van de brugmodule, is er tot op heden niet veel meer gebeurt.  Dit project zal terug vaart geven in de bouw ervan.
Beetje scenerydingetjes is alles wat ik hiervoor nog gedaan heb.  De brug moet verder van onder het stof gehaald worden.



Naast de brug komt er een KMO-zone.  Het eerste bedrijfje dat ik ga maken is een trapmakerij met toonzaal.  Voor de toonzaal zijn er een aantal trappen, leuningen ed. nodig in verschillende modellen en afwerking.  Deze worden 3D-getekend en geprint via Shapeways. Een eerste trap is al uitgewerkt, de volgende trappen zijn momenteel in tekenfase.  De rest van de bedrijfjes weet ik nog niet, mogelijk een autodealer, tegelhandel, steenhouerij, supermarkt, mogelijkheden legio.



Aan de andere kant van de brug wil ik een villawijk maken met de typische flora van de Antwerpse Kempen.  Hiermee zullen mijn modules al meer dan genoeg gevuld zijn.  Wordt vervolgd, maar zal niet vliegensvlug gaan.

Metpetergaathetbeter


Gerolf

MSM-expo 2018 als deadline voor een eerste modulebaan? Haalbaar, maar ook ambitieus ;)

Ik wens jullie in elk geval een leuke samenwerking toe. Het is een prachtig initiatief !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railrunner

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 september 2017, 20:49:01 PM
photobucket is not our friend  :o :-\

Heb het zelf gemerkt, was lang geleden dat ik nog eens een foto gepost had. Ondertussen ben ik al aan het overschakelen naar een andere host.

Steam.N

Bedankt voor alle leuke wensen.  :)
De sfeer zit er in !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Edsko Hekman

Wat leuk dit!!! Geweldig dat jullie deze handschoen oppakken in N! En dan meteen met 5 man! Helemaal top!

Ik wens jullie heel veel plezier en hoop jullie bouwsels eens live te mogen aanschouwen. :)

OlivierV

Straf dat het bij die N-mannen wel lukt en dat de H0-mannen niet verder komen dan wat leuteren ...

Succes jongens!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirkh

Citaat van: OlivierV op 09 september 2017, 11:03:45 AM
Straf dat het bij die N-mannen wel lukt en dat de H0-mannen niet verder komen dan wat leuteren ...

Succes jongens!

Speciaal ras die N jongens  ;)

Dinsdag staat ingepland om mijn modulebakje te bouwen. Eindelijk een thema gevonden dat haalbaar is tegen oktober 2018.

doomslu

Succes mannen!

@Johan en Olivier: jullie hebben waarschijnlijk iets gemist, dus toch nog even een rechtzetting: de H0-baan komt er hoor.
Doch wegens mijn vakantie in 't buitenland (die bijna voorbij is) hebben "we" nog niets officieels gepost hier.
Maar de werkgroep bestaat en vergadert binnenkort.

En nu terug naar "N"!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

BC911

Gelukkig maar, ik was al bijna al m'n H0 spullen te koop aan het zetten op marktplaats  ;). De vrouw des huize zou dat niet erg vinden, ze vind schaal N wel iets hebben ... ::) (volgens mij vooral omdat het minder plaats inneemt  ;))
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...