Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

sluitlicht TP III

Gestart door erik de noorman, 14 augustus 2006, 13:57:19 PM

erik de noorman


Heeft er iemand een afbeelding of beschrijving van een sluitlicht TP III voor een goederenpakwagon. En waar werd dit licht geplaatst aan de wagon?
centraal, links, rechts, boven, onder.

Erik

GeM

Ja, goeie vraag, daar zoek ik ook al even achter. Ik heb ondertussen wel een modelletje gevonden TP III van de DB (Weinert, art WEI4201, verkrijgbaar bij Lokshop) Foto's vind je op www.kleinserien.de
Misschien kunnen deze lantaarns ook gebruikt worden op belgische wagens?
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

modelbaanHO

Bij mijn weten zijn de Duitse lantaarns (zoals je die kan vinden bij Weinert) rechthoekig. Bij de NMBS hadden de lantaarns een ronde vorm.
Info over de Duitse seinen vind je o.a. bij deze link http://www.themt.de/org-0530-49.htm
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

rixke rail

Bedoelt u soms dit ?





Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Eric,

Bedankt dat zijn ze denk ik.

Erik

rixke rail

Mocht het zijn om ze na te maken, ik heb nog een duidelijker foto.
Daarop houdt een rangeerder ze vast.
Artikel spijtig genoeg alleen over het elektrisch sluitsein ! [:I]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Eric,

Kan je die foto op het forum zetten of naar mijn persoonlijk e.mail adres sturen. Bij voorbaat dank.

Erik

hobbyist

Ik meen dat Jocadis ze ooit heeft gehad en er is in de beginnummers van MSM een zelfbouwproject van geweest.

rixke rail

citaat:
Geplaatst door erik de noorman

Eric,

Kan je die foto op het forum zetten of naar mijn persoonlijk e.mail adres sturen. Bij voorbaat dank.

Erik



Hallo Erik,
voici !



De rangeerder op de foto heeft links een elektrisch en rechts het oude eindsein, hopelijk is deze foto duidelijk genoeg !
Ik zet hem hier, zo heeft iedereen er wat aan, die ge?ntersseerd mocht zijn !
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

erik de noorman

Eric,
Bedankt dit is duidelijk. We kunnen aan de slag.

Erik

kasteel

MSM nr 2 blz 22
"de laatste doet het licht aan"
gaat echter over inbouw van leds als sluitlichten
groeten
Jan

Gerolf

Knappe foto, Eric [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Knappe foto, Eric [8D]



Niet van mij, hoor Gerolf. [:I]
Ze komt zoals zoveel van mijn documentatie uit "Het Spoor".
(Artikel over het electrisch sluitlicht).
Modelspoorse groeten,
eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

citaat:
Geplaatst door rixke rail

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Knappe foto, Eric [8D]
Niet van mij, hoor Gerolf. [:I]
Ze komt zoals zoveel van mijn documentatie uit "Het Spoor".
(Artikel over het electrisch sluitlicht).
Dat blad is me intussen ook bekend. Ik heb enkele zeer oude exemplaren van iemand gekregen [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw